Évről évre egyre több ember szeretné elmondani a véleményét, kiönteni a lelkét, megmutatni egy percet az életéből, elképzelni egy vágyott, vagy kevésbé vágyott jövőt, felidézni régmúlt időket, leporolni családi fotókat,
vagy csak újra átélni meghitt pillanatokat, és még sorolhatnám, milyen jellegű gondolatok, érzések öltöttek testet egy-egy írásban" – mesélt tapasztalatairól Samu Tímea, a JCDecaux vezérigazgatója. "Nagy öröm számomra, hogy kezemben tarthatom azt a kötetet, amiben ezek az alkotások maradandót nyújtanak nemcsak a ma olvasóinak, de a következő generációnak is, még a mai rohanó világban is érték a könyv,az olvasás.”
Az elmúlt három év alatt összesen 10 800 novella érkezett a pályázatra, közülük minden évben 20 nyertes írást olvashattak a buszmegállókban is. Ebből a 60 novellából áll a ma bemutatott kötet.
„Szurkolok, hogy más magáncégek is kedvet kapjanak, és mecénásként, kultúratámogatásra használják saját erőforrásaikat, ahogy a JCDecaux teszi" – mondta Grecsó Krisztián, aki az elmúlt három év legjobb közönségdíjas alkotásait olvasta fel.
Három év jól mutatja, hamar hagyomány lesz belőle, az író emberek és az olvasók egyaránt várják, szeretik, számítanak rá.”
„Különösen megtisztelő, hogy könyves partnerként lehetőségünk volt részt venni a JCDecaux Álljon meg egy novellára! kampányában, amely kezdeményezés újraértelmezi az utasvárók funkcióját, és nemcsak szórakoztatóbbá teszi a várakozás perceit, de olyan, csak az írók segítségével megközelíthető üzeneteket, meglátásokat, hangulatokat: vagyis
élményeket ad az utazóközönség számára, amelyek kinyitják és átszínezik a hétköznapokat. Igazi varázslat.
A JCDecaux-nak ez a gondolata egyszerre felemelő és inspiráló” – hangsúlyozta Szabó Tibor Benjámin, a könyvmegjelenés szponzora és támogatója, a Líra Könyv Zrt. és Athenaeum Kiadó képviseletében.
Az előző évek nyertes alkotásait itt olvashatod el online.