Könyv

Cincin Lovag Legendája

2009.11.30. 14:24
Ajánlom
Bercsényi Péter bábszínész, a Budapest Bábszínház tagja

Egy olyan világban, ahol oly sok embert gyötörnek nap mint nap válogatott kínok, menedékként szolgálhat Kate DiCamillo "meseregényecskéje", a Cincin Lovag Legendája. (A kicsinyítő képző egyáltalán nem a mű értékére, inkább terjedelmére vonatkozik.) Az írónő biztos kezű zsonglőrként három különböző idősíkon játszódó történettel dolgozik, melyeket a könyv végére bravúrosan egy nagy mutatvánnyá varázsol. Mindeközben az érzelmek olyan széles skáláját használja, hogy az ember érzelmi hullámvasúton érzi magát. A szereplők, habár klasszikus mesei régmúltban élnek, mégsem tipikus mesehősök; senki sem egyértelműen jó vagy rossz. Akad olyan is, aki az egyik oldalról fokozatosan kerül át a másikra. Végeredményként az olvasó elérzékenyülve és emelkedetten csukja be a könyvet, melyet Timothy Basil Ering überbájos illusztrációi tesznek remekművé. Ez a szívhezszóló mese azon kevés irodalmi alkotások közé tartozik, amely a felnőtteket ugyanúgy magával ragadja, mint a gyerekeket, vagy, ha úgy tetszik, minket is újra gyermekké varázsol - mindezt úgy, hogy nem próbálja rózsaszín cukormáz alá rejteni az élet valójában nem is olyan omlós piskótáját.

Kate DiCamillo: Cincin Lovag Legendája - egy kisegér, egy hercegnő, egy kis leves és egy orsó vörös cérna története (Könyvmolyképző Kiadó, 2008)

  

Programkereső

Legnépszerűbb

Zenés színház

Nyomozás az Operában – akcióban a jogi osztály

Noha az egyik legfelemelőbb érzés kétségkívül a művészeket illeti, amikor a színpadon megcsillogtathatják tudásukat, majd fürdőzhetnek a közönség jól megérdemelt elismerésében, mégis, ahhoz, hogy ez létrejöhessen, többek között az Opera jogi csapatának hathatós közreműködésére is szükség van.
Színház

Végigsöpör a tao-változások előszele a színházi szakmán

Az Orlai Produkciós Iroda és a Veres1Színház is csatlakozott a vészharangot megkongató magánszínházakhoz, akik a társasági adókból történő kultúratámogatási lehetőség megszűnése miatt kerültek nehéz helyzetbe.
Színház

A Magvető Café-ban is elmaradnak a tervezett bemutatók januártól

A kulturális tao-támogatás megvonása a Magvető Cafét is érzékenyen érinti. Közleményükben arról írnak, januártól biztosan elmaradnak a tervezett saját előadások.
Zenés színház

A hazai zenés színház „mindenese”: Szemenyei János

Színész és zeneszerző egy személyben, aki igazi otthonát a zenés színpadokon találta meg. Szemenyei János Kult50-ben megjelent portréja.
Vizuál

Színházi reklámfogás volt a megtalált Picasso-festmény

Hamisnak bizonyultak a hat éve ellopott Picasso-festmény felbukkanásáról szóló hírek. A kép megtalálását bejelentő holland írónő elmondása szerint "tréfa áldozata lett". Egy belgiumi színházi produkció alkotói közölték, hogy ők csapták be a megtalálót és hamisítvány a Romániában talált, Picassónak tulajdonított festmény - közölte a holland NOS televízió.

Támogatott mellékleteink

Ezt olvasta már?

Könyv magazin

A Pulitzer-díjas képregény, ahol a Holokauszt macska-egér harc

Art Spiegelman saját családi történetén keresztül próbálja feldolgozni a történelmi tragédiát, ami feldolgozhatatlan. A Maus minden idők egyik legismertebb és legjelentősebb képregénye - megpróbáljuk elmagyarázni, miért.
Könyv hír

Janikovszky Éva-díjjal jutalmazták Bartos Erikát

Bogyó, Babóca, Anna, Peti, Gergő és Brúnó kitalálóját tüntették ki az elismeréssel.
Könyv kult50

Az írónő, aki besorolhatatlan, mint a regényei – Szécsi Noémi

Igazi kívülálló, akinek művei ugyanúgy ellenállnak a kategorizálásnak, mint ő maga. Szécsi Noémi Kult50-ben megjelent portréja.
Könyv kult50

A nő, aki beleszületett az irodalomba, és azóta is benne él – Szabó T. Anna

Első novelláskötetét, a Töréstesztet egyfajta katalizátornak szánta, hogy begyújtson valamit, akkor is, ha fáj, hiszen nem lehet megúszni. Szabó T. Anna Kult50-ben megjelent portréja.
Könyv beszámoló

Schumann és Chopin találkozása a mobiltelefonnal

Mi történik ha egy, az élet minden területén az irányítást a kezében tartó ember alól egyszer csak kicsúszik a talaj? Ez Légrádi Gergely regényének egyik fő kérdése – de nem az egyetlen.