parditka magdolna

2013 október 7., 15:16
Klasszikus bonn Szerző: (rzs)

Christian Tetzlaff zárta a bonni Beethoven Fesztivált

Ilona Schmiel intendáns utolsó fesztiválját a Londoni Szimfonikus Zenekar koncertje zárta október 5-én este. A hangverseny szólistája Christian Tetzlaff volt, a Muszorgszkij-, Csajkovszkij- és Stravisnky-művekből álló műsort Daniel Harding vezényelte. A rendezvénysorozatra csaknem hetvenötezren váltottak jegyet.
2013 január 19., 16:50
Zenés színház puccini Szerző: Fidelio

Coburgban rendez a Parditka-Szemerédy páros

Január 19-én mutatják be Puccini Pillangókisasszonyát, a két fiatal hölgy felel a jelmezért és a díszletért is.
2012 június 7., 14:30
Zenés színház mti Szerző: Fidelio

A Parditka-Szemerédy páros operettet rendez

Az operettszerző Viktória című darabját állítja színpadra a giesseni Városi Színházban Szemerédy Alexandra és Parditka Magdolna. Ábrahám másik világsikerét, a Bál a Savoyban-t a berlini Komische Oper mutatja be a következő évadban a ház intendánsa, az ausztrál Barrie Kosky rendezésében.
2011 június 6., 11:05
Zenés színház müpa Szerző: Fidelio

Pénteki és vasárnapi varázs

Wagner végrendeletében megtiltotta, hogy a Parsifalt, ezt a Bühnenfestspielt, azaz ünnepélyes színpadi játékot operaházak játsszák, kizárólag a Bayreuthi Ünnepi Játékok színpadára szánta azt.
2010 december 21., 09:19
Zenés színház kritika Szerző: Kelemen Orsolya

Vénusz háza, Ámor nyila

Két szerelmes kerülgeti egymást. Az egyik tudja a másikról, hogy kicsoda, de álruhában van és nem fedheti fel kilétét, a másik viszont szerelmes valakibe, akit álmában látott, de nem sejti, hogy az álruhás figura és az álomkép egy és ugyanaz.
2010 december 7., 09:35
Zenés színház premier Szerző: (vd)

Premier: Ascanio Albában

Parditka Magdolna és Szemerédy Alexandra állítja színpadra az Operaház következő premierjét, az Ascanio Albában című Mozart-operát. VIDEÓVAL
2010 november 26., 10:35
Zenés színház operaház Szerző: Fidelio

Az ember szabadnak született

Ezt a Rousseau-idézetet választotta az Andrássy úton debütáló rendezőpáros, Parditka Magdolna és Szemerédy Alexandra az Operaház következő premierje, az Ascanio Albában kapcsán.
2010 június 3., 16:34
Zenés színház kritika Szerző: Teimer Gábor

A menekülő ember

Nagy szerencsénk, hogy Wagner a Trisztán és Izolda korabeli négy előadása közül az utolsó alkalmával érzett rémületét feledve feladta eredeti szándékát, s nem tiltotta meg a további bemutatókat. Parditka Magdolna és Szemerédy Alexandra lendületes lélekelemzését nézve az motoszkálhat a fejünkben, vajon a darabjával zenészként újjászületésre vágyó komponista számított-e egy eszmeiséggel ily mértékben átszőtt megvalósításra.

Programkereső

Legolvasottabb

Klasszikus

„A zene az egészséges mentális lét kulcsa” – beszélgetés Hollerung Gáborral

Hollerung Gábor Liszt Ferenc-díjas, Érdemes Művész karmesterrel, a Budafoki Dohnányi Zenekar ügyvezető zeneigazgatójával beszélgettünk zenei pályájának alakulásáról, a zenekar sikereiről, valamint a fiatal generáció zenei neveléséről.
Klasszikus

Bach és a létezés szakrális matematikája

Milyen zeneeszmény vezette Johann Sebastian Bachot odáig, hogy saját és Isten nevét egyetlen ütemben rejtse el a kottában? A lipcsei zeneszerzőt gyakran emeljük a legmagasabb piedesztálra, miközben merőben máshogy gondolkodott a zenéről, mint ahogy mi tesszük. Nem öncélú önkifejezésnek tartotta, hanem egy magasabb igazság keresésének.
Klasszikus

Decemberi kanapékoncertek a Bécsi Filharmonikusokkal

A koronavírus miatti lezárás következtében a Bécsi Filharmonikusok idén télen sem tud közönség előtt játszani, ezért az emberek otthonába viszi el a muzsikát.
Vizuál

5 érdekesség az új Woody Allen-filmről

A 86 éves örökifjú Woody Allen újra elbűvölő filmet készített. A filmtörténeti hommage-nak és keserédes vígjátéknak is egyaránt kiváló filmje, a Rifkin fesztiválja az év vége egyik legjobb moziélményének ígérkezik.
Zenés színház

Régi-új mesék – Beszélgetés Székely Krisztával

A Hoffmann meséinek van terjedelmes mennyiségű hiteles kézirata, kritikai kiadása, de nincs definitív verziója. Fodor Géza „ismeretlen remekmű”-nek nevezte Offenbach befejezetlenül maradt operáját, amelyre – szintén Fodort idézve – önmagában nem, csak interpretációtörténetileg tekinthetünk. Ezt a történetet írja tovább az Opera előadása, amelyet Székely Kriszta rendez.

hírlevél

A kultúra legfrissebb hírei, programajánlók és exkluzív kedvezmények minden szerdán a Fidelio hírlevelében

Nyomtatott magazinjaink