Az alábbi cikk szponzorált tartalom, nem a Fidelio szerkesztőségének tagjai írták.
-
A kortárs japán elektronikus zene egyik legnagyobb alakja, jelenleg Párizsban él és alkot. A zene mellett vizuális művészként is tevékeny.
-
Zenei stílusa nehezen meghatározható, munkáiban fontos szerephez jut a zaj, emellett gyakran olyan frekvenciákon szólaltat meg hangokat, melyek alig hallhatóak az emberi fül számára.
-
Első nagylemezét 1995-ben jelentette meg 1000 Fragments címmel.
-
Szólómunkái mellett szívesen dolgozik más előadókkal: adott már ki közös anyagot Carsten Nicolaijal, Christian Marclay-vel, valamint a Dumb Type kollektívával.
-
2007 óta folyamatosan vannak kiállításai a világ számos pontján – installációi többek között Amszterdamban, Párizsban, New Yorkban, Montrealban, Sydney-ben, Madridban és Londonban voltak láthatók.
-
Komolyan érdeklődik a matematika iránt. 2008-ban jelentette meg V≠L című képzőművészeti sorozatát, melyet a harvardi matematikussal, Benedict Gross-szal folytatott beszélgetései ihlettek.
-
Művészetében fontos szerepet kap a matematikai modellek révén vezérelt hang- és képáramlás.
-
2014-ben a genfi központú CERN, vagyis az Európai Nukleáris Kutatási Szervezet rezidens DJ-je lett.
-
2021-ben Budapesten került sor a Techno Worlds című kiállításra, melynek keretein belül Ryoji Ikeda képeit is bemutatták.
-
Legutóbbi, Ultratronics című lemeze 2022 decemberében látott napvilágot.
A koncertről további információ itt érhető el. >>>
A Bartók Tavasz előadásairól érdekességek olvashatók az eseménysorozat blogoldalán.
Támogatott tartalom.
Fejléckép: Ryoji Ikeda (fotó/forrás: Ryo Mitamura / Bartók Tavasz)