Megszámlálhatatlanul sok jazz, world és folk műfajban tevékeny formáció lépett fel a 20. Szigeten - más kérdés, hogy mennyire volt könnyű megtalálni a Port.hu Roma Sátort, vagy épp a Fidelio Kultúrzónában található Porondszínházat, ahol a rétegízlést megszólító koncertek többsége helyet kapott. Ilyen veszély persze nem fenyegette azokat, akik a Csík Zenekar mínusz egyedik napi megabulijára, vagy Caro Emerald, a holland nu-jazz királynő koncertjére mentek, hiszen ők a Pop-Rock Nagyszínpadon kaptak helyet, igaz, Caro kisasszony csak a délutáni sávban.
Az OTP Bank Világzenei Party Nagyszínpad is viszonylag könnyű cél volt annak, aki a Gocoo, a Fanfare Ciocarlia, vagy a többi balkán bulizenét játszó bandát akarták meghallgatni. A Magyar Zenei Nagyszínpadon lépett fel a Budapest Bár, a Kárpát-medencei népzene ízeit egyébként elsősorban a Port.hu Roma Sátorban volt érdemes keresni, amelynek fellépői között ott volt a Szalóki Ágival és Juhász Miczura Mónikával kiegészülő Besh o droM, valamint Snétberger Ferenc roma zenei szakkollégiumának ifjú jazzistái.
A Fidelio Kultúrzónában található Porondszínházban lépett fel a crossover zenét játszó harsonakvartett, a Four Bones, az Éjjeli Jazz sávjában a Kodolányi Open Stage fiatal jazzfunk-együttesei mutatkoztak be, de színpadra lépett a fehérvári sorozat megálmodója, Pély Barna is. S a bónusz: a hardcore világzene képviseletében egy igazi afrikai törzsi zenekar is képviseltette magát a jubileumi Szigeten.
Koncertek mellé az ötödik napon hallgathattunk slammelést és operát is kedvünkre, de akkor jött mindig a farkas, hogy könyörtelenül magára fordítsa a figyelmet. Az első és a harmadik napról is készült videó, a fényképezőgép pedig természetesen nem hagyta el a KultúrZónát csütörtökön és szombaton sem. Lehet elkezdeni a lélekben készülést a következőre.