A kortársPRos által alapított díj célja, hogy példaértékű vállalatok és magánszemélyek kiemelésével megmutassa: a kultúra támogatása és a kulturális szereplőkkel való együttműködés rendkívül hasznos, értékteremtő, hatása pedig hosszútávra kiterjed.
Az elismeréseket nagyvállalati, kis- és középvállalkozási és mecénás kategóriákban osztották ki. Vállalatok pályázat útján, magánszemélyek pedig a kulturális szcéna ajánlásával kerülhettek a jelöltek közé. A díjazottakat olyan pályázók és jelöltek közül választotta ki a szakmai kuratórium, akik az elmúlt időszakban transzparens jelenléttel, értékteremtés és -megőrzés céljával, valamint stratégiai szemléletmóddal támogatták a művészeti szcéna szereplőit.
A képre kattintva galéria nyílik:
A Fidelio „Művészek a művészekért” különdíjában a Fidelio magazin szerkesztőségével közösen hozott döntést a díj kuratóriuma. Az elbírálási folyamatban olyan kommunikációs szakemberek vállaltak szerepet, akik nagy rálátással rendelkeznek a művészeti piacra. A kuratórium tagjai: Juhász Dóra, a Müpa PR-vezetője, Batta Barnabás, a Mitte Communications stratégiai vezetője, Fehér Zsuzsanna, a Ludwig Múzeum marketing- és kommunikációs vezetője, Drucker Dávid, a Trafó marketing- és kommunikációs vezetője, valamint Balogh Máté András, a kortársPRos ügyvezetője, a díj alapítója.
A 2019-es év Art is Business díjazottai:
- Nagyvállalati kategória: B.Braun Magyarország
- Kis-és középvállalkozás kategória: Vylyan Szőlőbirtok és Pincészet
- Mecénás kategória: Egri Orsolya, a Tranzit Art Café alapítója
- Fidelio „Művészek a művészekért” különdíj: Radnóti Zsuzsa dramaturg
A díjátadó háziasszonya Hámori Gabriella színművész volt. Az esemény fényét fellépésükkel emelték a K2 Színház tagjai, a Jamese zenekar, a Kamara Akadémia Egyesület művészei, Hartmann Domonkos (cselló) és Andreas Siles-Mellinger (hegedű), valamint Maurer Milán és Esterházy Fanny táncművészek. A díj Ábel Tamás üvegművész alkotása.
Az Art is Business Díj alapgondolatait a kéthavonta megjelenő, kereskedelmi forgalomban nem, csupán célcsoport orientáltan terjesztett Art is Business magazin adja. A prémium lapban olyan vállalati vezetőket, menedzsereket, mecénásokat, művészeti menedzsereket és kulturális szereplőket mutatnak be, akik a saját tevékenységük által követendő és értékteremtő példával járnak elöl.
Az Art is Business Díj pályázatát 2020. májusában írják ki újra.