A különleges, extravagáns ruhadarabjairól elhíresült Emilie karrierje mesésen indult: egy ruhakészítő verseny első helyezettjeként indíthatta el pályáját, nővérével együtt, akinek iskolájában korábban varrónőnek tanult.

Schwestern Flöge egyik ruhája1909-ből (A képen az eredeti ruha alapján készült változat látható) (Fotó/Forrás: Wikipedia)
1904-ben Paulinával megnyitották divatszalonjukat a Mariahilfer Strasse 1/B szám alatt.
A világon elsőként olyan kényelmes ruhadarabokat tervezett a nőknek, amelyben szabadon mozoghattak, és fűzőt sem kellett hordaniuk. A széles ujjakkal ellátott kelméket gyakran magyar és szláv népi motívumokkal díszítette, de ezek a zsákruhák inkább a bohém körökben arattak tetszést, így Emilie kénytelen volt a kor elvárásainak megfelelő divatdarabokat is kreálni.
Gustav Klimttel másik nővérén, Helenén keresztül ismerkedett meg, aki Klimt öccséhez, Ernsthez ment hozzá. A férfi azonban a frigy megkötése után egy évvel elhunyt. Házasságukból született gyermekük gyámja Gustav lett, így rendszeresen látogatta a Flöge családot, sőt a nyarakat is együtt töltötték az Attersee-nél. Klimt múzsája és szerelme egy ideig Alma Schindler volt, akiért fél Bécs szerelemmel rajongott, és nemcsak az osztrák festőt, hanem például Gustav Mahler zeneszerzőt is megihlette. (Később hozzá is ment a férfihoz.)
Amikor Emilie megtudta, hogy Klimt megkérte Alma kezét, öngyilkosságot követett el, altatókat szedett be, de túlélte.
Egy idő után szoros viszony alakult ki a festő és Emilie Flöge között: egyes találgatások szerint szerelmi szálak fűzték őket egymáshoz és
Klimt egyik leghíresebb, A csók című képén is Emilie-t ábrázolja.
Egyértelműen azonban nem lehet kijelenteni, hogy szeretők is voltak, mindenesetre kölcsönösen inspirálták egymást, és olyannyira közel álltak egymáshoz, hogy Klimt még a halálos ágyán is Emilie-t szólította maga mellé.
Klimt festményein Emilie saját készítésű, egyedi ruháiban tűnik fel, sőt gyakran maga a festő is tervezett vele együtt ruhákat vagy éppen fordítva, a művész által megfestett ruhák inspirálták Emilie-t újabb kreációk megalkotására. Amikor Klimt meghalt, Emilie összetört, és felhagyott a ruhatervezéssel. Az Anshluss után, 1938-ban kénytelen volt bezárni divatüzletét is, munkáját saját lakásán folytatta. Soha nem ment férjhez.
A Klimttől őrzött ereklyéit, tárgyait, több száz festményét és a művész kedvenc festőtunikáját is egy állandóan zárt szobában tárolta.
A II. világháború idején a nő lakásán tűz ütött ki: a féltve őrzött Klimt-hagyaték nagy része is odaveszett. Emilie Flöge nevét szinte már senki nem ismerte 1952-ben bekövetkezett halálakor.
Ha emlékeztek is rá, sokáig csak Klimt múzsájaként emlegették, nem úgy, mint önálló, független, feminista divattervezőt.
Alkotásait azonban újra felfedezték: 2015-ben például a Valentino divatház Emilie Flögének ajánlotta az őszi–téli haute-couture kollekcióját, John Galliano pedig 2008-ban Flöge és Klimt inspirálta kreációt mutatott be a Diornál.
Fejléckép: Emilie Flöge egy Eduard Josef Wimmer-Wisgrill által tervezett ruhában, 1909-ben (Fotó/Forrás: Getty Images)