Az elismerést három kategóriában osztják ki a kulturális szcénát példaértékűen támogató nagyvállalatok, kis- és középvállalkozások valamint mecénások között. Utóbbi kategória jelöltjei azon magánemberek lehetnek, akik 2018-19 folyamán, saját erőből támogatták és segítették a művészeti szférát. A szeptember 15-ig tartó pályázati időszak alatt a vállalatok a jelentkezéshez szükséges kérdőív kitöltésével, önbevallásos módon nevezhetnek, mecánásokat pedig felterjesztés által lehet jelölni.
Az Art is Business Díj azokat a felelősen gondolkodó vállalatokat és mecénásokat hivatott elismerni, akik nyitott és befogadó szellemiséggel, tudatos választás útján lépnek kapcsolatba a művészeti élet képviselőivel és projektjeivel, majd közös gondolkodás útján alakítanak ki működő konstrukciókat a közös jó érdekében. A vállalatok mellett fontosnak tartják elismerni azokat a háttérben tevékenykedő patrónusokat is, akik az elmúlt évben valamilyen formában támogatták a művészeti szcénát.
A Magyarországon hiánypótló elismerés a kortársPRos hívta életre, kimondottan imázsformáló és értékteremtő céllal annak érdekében, hogy a kultúrára szánt forprofit támogatás eszméjét erősítse, és segítse beépülni a cégek brandépítésének folyamataiba. A cél, a vállalatok kultúra iránti elköteleződésének előmozdítása.
A mecénás kategóriára a szervezők várják a példaértékű támogatók felterjesztését, amelyet az [email protected] címre lehet elküldeni 2019. szeptember 15-ig.
Fontos, hogy a beküldött leírásból kiderüljön, hogy az adott személy miért érdemelné meg ezt a jelentős díjat, mit tett ebben az időszakban, mivel emelkedik ki a tömegből.
A leginkább arra érdemes ajánlásokat hatfős kuratórium vizsgálja át, a kiválasztottak közül mecénás kategóriában egy személynek ítélik oda az Art is Business Díjat. A kuratórium tagjai: Fehér Zsuzsanna, a Ludwig Múzeum marketing- és kommunikációs vezetője, Juhász Dóra, a MÜPA PR-vezetője, Vég Szilvia, a Jurányi Inkubátorház kommunikációs vezetője, Drucker Dávid, a Trafó marketing- és kommunikációs vezetője, Batta Barnabás, a Mitte Communications stratégiai igazgatója, Balogh Máté András, a kortársPRos ügyvezetője.
Fejléckép: Art Market Budapest (Fotó: Kaszás Tamás, Fidelio)