Barabás Márton három és fél évtizede alakuló, műfaji szempontból roppantul sokszínű életművének egyik legjellemzőbb elvont motívuma a zene, valamint a zeneiséget jellemző fogalmak, mint az ismétlés, a repetíció, a rész és az egész egymáshoz való viszonyának kérdése; a másik pedig a zene megtestesülését jelképező konkrét motívum, a zongora (és egyéb hangszerek, illetve a zenéhez kapcsolódó tárgyak), melyek szervezőelemként alkotói periódusainak mindegyikében központi szerepet játszanak.
Az Amadinda együttes 1984-ben alakult, tagjai a budapesti Zeneakadémián végezték tanulmányaikat. Az együttes a már klasszikussá vált ütőhangszeres kompozíciók bemutatása mellett a kezdetektől fogva megkülönböztetett fontosságot tulajdonított annak, hogy működése inspirációt nyújtson magyar és külföldi zeneszerzőknek egyaránt. John Cage, Ligeti György, Steve Reich: a XX. századi zenetörténet e három meghatározó alakja is darabot komponált az Amadinda számára. Az Amadinda együttes az elmúlt évtizedekben aktívan együttműködött olyan világszerte ismert művészekkel, mint Kocsis Zoltán, Schiff András, Marton Éva, Kurtág György, Eötvös Péter, Keller András, Presser Gábor, a Theatre of Voices és Paul Hillier, az Eighth Blackbird, Fischer Iván és a Budapesti Fesztiválzenekar, valamint a Nemzeti Filharmonikus Zenekar. A velük való együttműködés nagyban hozzájárult ahhoz, hogy mára az Amadindát az egyik legeredetibb ütőhangszeres együttesként tartja számon a világ szakmai közvéleménye.
Zenei program:
Elliot Cole: Postludes No.6 (3')
Mbira – tradicionális zene (Zimbabwe) 4'
Mkazi wa mulomo – tradicionális zene (Malawi) 3'
Elliot Cole: Postludes No.8 (3')
Amadinda koncert és Barabás Márton tárlatvezetése
2022. január 22., szombat, 15:00 – Műcsarnok
Fejléckép: Amadinda Együttes / fotó: Kocsis Levente