Előremutató gondolkodásával nemzedéke látnokának tartották, vezető szerepet töltött be a posztmodern építészetben. Jelentőségét a szakma különösen a Kelet és Nyugat közötti építészeti dialógus előmozdításában látta.
Világszerte több mint száz épületet tervezett, köztük van a Los Angeles-i Kortárs Művészeti Múzeum, amelyen 1981 és 1986 között dolgozott.
Ő tervezte továbbá a barcelonai olimpiai arénát, a torinói jégkorongstadiont, a sencseni Kulturális Központot Kínában, a milánói Allianz-székházat, és részt vett a berlini Daimler-Benz-toronyházak, valamint a katari Nemzeti Kongresszusi Központ tervezésében is.
RIP arata isozaki (1931-2022)
— Diana Budds (@DianaBudds) December 29, 2022
wish i could have visited the palladium, which he designed in 1985 https://t.co/UMwgd8i6Jr https://t.co/h83VKe69a9 pic.twitter.com/eOnDUAyDLe
Épületei, köztük múzeumok és közösségi központok Japán-szerte megtalálhatók.
1931-ben Oitában született, Japán délnyugati részén. Tange Kenzo építész tanítványa volt, nála dolgozott, mielőtt 1963-ban megalapította volna saját cégét.
Fejléckép/Forrás: Manel Armengol / Archivo / Wikipedia