A francia sanzon mindig is kedvelt volt, generációk nőttek és nőnek fel a francia dallamokon. Három csodálatos hangú énekesnő kelti életre a legszebb örökzöldeket október 5-én a Müpában, mégpedig a saját karakterüknek, életüknek, a francia nyelvhez és zenéhez való kapcsolódásuknak megfelelően. Mindhárman sokat foglalkoztak a műfajjal és a nyelvvel: Kárász Eszter hitelesen szólaltatja meg Édith Piaf dalait, Tompos Kátya a maga orosz virtusával kelti életre a jól ismert klasszikusokat, Csemer Boglárka Boggie pedig a sanzon lírai oldalát mutatja meg.
A közelgő sanzonestet eredetileg a Vigadó hívta életre J'aime la chanson címmel, de a siker olyan átütő volt, hogy a három énekesnő újra és újra találkozik a színpadon, hogy hódoljon a francia kultúrának.
A Müpában az Óbudai Danubia Zenekar kíséretével ismert és ritkán hallott, sokat énekelt és újraértelmezett, klasszikus és modern francia sanzonok hangzanak majd el a szerelemről, az életről. Kárász Esztert arról is kérdezzük, mikor találkozott először sanzonnal, és ez a találkozás mit adott neki akkor és mit ad most; miért Édith Piaf, a különös sorsú és személyiségű énekes világa vonzó leginkább számára; és miért annyira népszerű még mindig ez a műfaj?
Az együttes, amelybe mindenki máshonnan érkezett, de ugyanoda talált haza
– hangzik a tizenöt éves Free Style Chamber Orchestra mottója. Az Erkel Ferenc-díjas zongorista, zeneszerző Nagy János és a fuvolás, pedagógus Pálhegyi Máté 2004-ben álmodta meg ennek az egyedülálló kamarazenekarnak az alapjait, amelyben rendhagyó módon hegedűk és fafúvók csatlakoznak egy jazzcombóhoz és egy tekerőhöz. A zenekar az európai kortárs kamarazene, az improvizatív zenekultúrák és a magyar népzene sajátos ötvözetét játssza, nem lesz ez másképp az október 2-i koncerten sem a Müpában, ahol újabb és régebbi darabok is elhangzanak az együttes repertoárjából olyan szerzőktől, mint László Attila, Malek Miklós, Nagy János, Zsoldos Béla és Wolf Péter. A Free Style Chamber Orchestra vezetőjével, zeneszerzőjével, Nagy János jazz-zongoristával beszélgetünk múltról, kihívásokról és a közelgő koncertről.

Szamosi Zsófia az Egy nap című filmben (Fotó/Forrás: Jameson CineFest Miskolci Nemzetközi Filmfesztivál)
Az Orlai Produkciós Iroda október 9-én tartja Budapesten legújabb bemutatóját: Deborah Zoe Laufer elegáns humorú színművét, a Szemünk fényét Szabó Máté rendezi a Belvárosi Színházban. A pergő párbeszédekkel és váratlan helyzetekkel teli előadásban Szamosi Zsófia, Péter Kata, László Lili, Pataki Ferenc, Nagy Dániel Viktor és Dékány Barnabás lép színpadra. A Schwartz testvérek édesapjuk halálának egyéves évfordulójára érkeznek a régi családi házba: Norma, a görcsösen hagyománytisztelő nővér; Herb, a legidősebb Schwartz fiú, egy pénzügyi zseni; Simon, az elvarázsolt asztronómus, aki fél lábbal a Holdon jár és Gene, a legfiatalabb fiú, a felszínes tévéreklám-rendező, mindenki szeme fénye. Annyira különböznek, hogy talán ők maguk sem értik, hogyan alkothatnak egy családot. A köztük feszülő konfliktusok megoldásában az érzelmes feleség vallomásai és a butácska, ám jó időben jó kérdéseket megfogalmazó barátnő felbukkanása sem segít. Az amerikai írónő darabját 2008-as ősbemutatója óta számos helyen láthatta a közönség: Los Angeles, Washington és Phoenix után most Zöldi Gergely fordításában érkezett hazánkba. Az előadás egyik főszereplőjével, a Normát alakító Jászai Mari-díjas Szamosi Zsófiával kihívásokról, a vígjátéki felszín alatt megbúvó komoly témákról beszélgetünk.
A sok zenei csemegével szolgáló műsor szombat reggel 10-től 12-ig hallható a Klasszik Rádió 92.1-en, ismétlésére 2019. szeptember 29-én, vasárnap este hét órától kerül sor, a következő héttől pedig a Fidelio Klasszik archívumában is meghallgathatók az interjúk.
A rádió a műsorváltoztatás jogát fenntartja.