Emirene: Gabrielle Philiponet
Sabine: Jennifer Borghi
Adrien: Philippe Do
Pharnaspe: Philippe Talbot
Cosroes: Marc Barrard
Rutile: Nicolas Courjal
Flaminius: Jean Teitgen
Purcell Kórus, Orfeo Zenekar (korabeli hangszereken)
Koncertmester: Simon Standage
Vezényel: Vashegyi György
Étienne-Nicolas Méhul (1763–1817), a zenetörténetben elsőként romantikusnak nevezett komponista kora ifjúságától írt hangszeres és vokális darabokat, ám első sikere 1790-ig, az Opéra Comique-ban bemutatott Euphrosine et Coradin című vígoprájáig váratott magára. A glucki operareformot folytató, Webernek, Berlioznak, de még Wagnernek is utat mutató muzsikus, Cherubin barátja és egyben riválisa negyvennél is több színpadi művet hagyott az utókornak, amelyek közül kiemelkedik az 1806-ban keletkezett Joseph. A Hadrianus, Róma császára (később csak Hadrianus) minden zenei szépsége és értéke ellenére sem futott be jelentős karriert, ám ennek oka az adott történelmi környezetben, magában a témában keresendő. A forradalom alatti és utáni Franciaország több politikai rendszere is a darab felforgató jellegére hivatkozva zárkózott el repertoáron tartásától. Méhul többször (először 1790-91-ben, majd 1799-ben) is megzenésítette François-Benoît Hoffman Metastasio nyomán írott szövegkönyvét, de néhány alkalom után 1801-ben végleg levették a színről. Több mint kétszáz év után a világon először a Művészetek Palotájában csendül fel a sok bonyodalmat kavaró mű, korhű hangszereken, avatott előadók tolmácsolásában, francia–magyar együttműködés keretében.
Rendező: Palazzetto Bru Zane
Az előadáshoz kapcsolódó tanulmány, értékelés itt olvasható.