Az újabb kreatív feladatok nemcsak értékes tartalmakat eredményeztek, de erősítették a diákok és tanárok online közösségi kapcsolatait is, amely a digitális oktatás nehézségei között jó példaként szolgálhat.
Az Esterhazy Magyarország Alapítvány célja a versennyel, hogy megmutassa azt, hogy a digitális világ eszközrendszerét és platformjait jól ismerő diákok hogyan tudják átadni, bemutatni történelmi ismereteiket kreatív megoldásokon keresztül.
Olyan kompetenciák mozgósítása volt az ambíció, mint a kutatási-elemzési affinitás, a kreatív-alkotói készségek, a művészi képességek, vagy a szövegírói véna kibontakoztatása, a digitális készségek, a média és kommunikációs ismeretek fejlesztése.
A harmadik fordulóban a döntőbe jutott 12 csapat 6 történelmi karakter Instagram-oldalát hozta létre. Blaha Lujza, Zsolnay Vilmos, Tisza Kálmán, Esterházy III. Miklós, Baross Gábor és Mikszáth Kálmán mindennapjait, magánéletének és munkásságának érdekes részleteit változatos és kreatív tartalmak segítségével mutatták be.
A diákok már az előző fordulókban is számot adtak leleményességükről, mikor időutazó újságíróként megmutatták, milyen lenne egy 19 századi online hírportál címlapja,
és hogyan üzenhetnek történelmi karakterek bőrébe bújva Facebook profikon keresztül a múltból a jelennek. Ennek során a diákok új területeket ismerhettek meg, fejlődtek a digitális kompetenciáik és a maguk nemében egyedülálló tartalmakat állítottak elő, így a verseny a digitális oktatás szempontjából is figyelmet érdemlő kezdeményezésnek számít.
A kialakult helyzet miatt a szokásos kismartoni élő döntő elmaradt, így a történészekből, történelem tanárokból és kommunikációs szakemberekből álló zsűri egy virtuális online döntőben értékelte a harmadik fordulós munkákat és a verseny egészében nyújtott teljesítményeket. A döntnököknek magas színvonalú, izgalmas és innovatív munkák közül kellett kiválasztania a legjobbakat. Végül a nagyon szoros mezőnyben a három dobogós hely mellett 1-1 különdíjat is kiosztottak annak a három csapatnak, akiket minimális pontkülönbség választott el attól, hogy helyezést érjenek el.
Az idén a trófeát a Budapesti Fazekas Mihály Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium 10_a csapata vihette haza. A második helyen a Deák Téri Evangélikus Gimnázium 10 évfolyam csapata végzett, míg a harmadik helyezést a Pannonhalmi Bencés Gimnázium 10 évfolyamának csapata érdemelte ki.
Különdíjjal jutalmazták a Siófoki Perczel Mór Gimnázium 10n csapatát, a BMSZC Puskás Tivadar Távközlési Technikum Infokommunikációs Szakgimnáziuma 10b csapatát és Békéscsabai Andrássy Gyula Gimnázium és Kollégium 10e csapatát.
A verseny utolsó fordulója a szervező Esterházy Magyarország Alapítványt is megihlette és arra ösztönözte, hogy létrehozza az utolsó hitbizományi herceg Esterházy V. Pál herceg Instagram-oldalát, ezzel tisztelegve Pál herceg felesége, Esterházy Ottrubay Melinda születésének 100. évfordulója előtt. Az oldalon a herceg személyes narrációjával vezeti végig a követőket azon a fordulatokban gazdag történeten, mely bemutatja a hercegi pár tanulságos életútját, valamint az Esterházy család felemelkedését. Az Instagram-oldal színes tartalmai a későbbiekben az Esterházy Magyarország Alapítványhoz kapcsolódó érdekességekkel bővülnek.
A versenyről és az egyes fordulókban készült munkákról bővebben az oldalon tájékozódhatnak.