Vasárnap, február 10-én este tartották Los Angelesben a Grammy díjkiosztó gálát, amelynek házigazdája, Alicia Keys énekesnő azzal indította a műsort, hogy a színpadra hívta az Egyesült Államok korábbi first ladyjét, Lady Gagával, Jada Pinkett Smithszel és Jennifer Lopezzel egyetemben, hogy személyes élményeiket felidézve mondják el, miképp változtatta meg az életüket a zene, és erősítette meg őket női mivoltukban.
„A Motown felvételektől kezdve, amelyeket rongyosra hallgattam a Southside-on, a Run the World dalaiig (Beyoncé lemeze), amelyek energiát adtak nekem az elmúlt évtizedben, a zene mindig segített abban, hogy elmondjam a történetemet” – fogalmazott az egykori first lady.
Kimazsoláztuk azokat a kategóriákat, amelyek érdekelhetik az olvasóinkat. Íme.
Jazz
A legjobb improvizált jazzszóló
- „Don't Fence Me In”
John Daversa, trombita
Album: American Dreamers: Voices Of Hope, Music Of Freedom (John Daversa Big Band Featuring DACA Artists)
Legjobb vokális jazzalbum
-
The Window
Cécile McLorin Salvant
Legjobb hangszeres jazzalbum
-
Emanon
The Wayne Shorter Quartet
Legjobb jazzalbum nagyegyüttesre
-
American Dreamers: Voices Of Hope, Music Of Freedom
John Daversa Big Band Featuring DACA Artists
Legjobb latin jazz
-
Back To The Sunset
Dafnis Prieto Big Band
Etc.
Legjobb világzenei album
-
Freedom
Soweto Gospel Choir
A legjobb musical
-
The Band's Visit
Etai Benson, Adam Kantor, Katrina Lenk & Ari'el Stachel, principal soloists; Dean Sharenow & David Yazbek, producers; David Yazbek, composer & lyricist (Original Broadway Cast)
Klasszikus
A legjobb hangmérnöki munka, klasszikus zene
- Shostakovich: Symphonies Nos. 4 & 11
Shawn Murphy & Nick Squire, engineers; Tim Martyn, mastering engineer (Andris Nelsons & Boston Symphony Orchestra)
Az év lemezproducere, klasszikus zene
- Blanton Alspaugh
Legjobb szimfonikus zenekar
- Shostakovich: Symphonies Nos. 4 & 11
Andris Nelsons, karmester (Boston Symphony Orchestra)
A legjobb operafelvétel
- Bates: The (R)Evolution Of Steve Jobs
Michael Christie, karmester; Sasha Cooke, Jessica E. Jones, Edward Parks, Garrett Sorenson & Wei Wu; Elizabeth Ostrow, producer (The Santa Fe Opera Orchestra)
A legjobb kórus
- Mcloskey: Zealot Canticles
Donald Nally, karmester (Doris Hall-Gulati, Rebecca Harris, Arlen Hlusko, Lorenzo Raval & Mandy Wolman; The Crossing)
A legjobb kamaraegyüttes
- Anderson, Laurie: Landfall
Laurie Anderson & Kronos Quartet
A legjobb hangszeres szóló (klasszikus)
- Kernis: Violin Concerto
James Ehnes; Ludovic Morlot, karmester (Seattle Symphony)
A legjobb vokális szóló (klasszikus)
- Songs Of Orpheus - Monteverdi, Caccini, D'india & Landi
Karim Sulayman; Jeannette Sorrell, karmester; Apollo's Fire, együttes
Legjobb kompendium (klasszikus)
- Fuchs: Piano Concerto 'Spiritualist'; Poems Of Life; Glacier; Rush
JoAnn Falletta, karmester; Tim Handley, producer
A legjobb kortárs kompozíció
- Kernis: Violin Concerto
Aaron Jay Kernis, zeneszerző (James Ehnes, Ludovic Morlot & Seattle Symphony)
Az év dala, az év felvétele, az év rapszáma és az év klipje is a „This Is America” lett. Az év felfedezettje a Szigeten is megforduló Dua Lipa, az év albuma a countryban utazó Kacey Musgravestől a Golden Hour. A díjazottak listáját itt lehet böngészni.

Kapcsolódó
Táncbetét még nem volt ilyen zavarba ejtő, mint ebben a klipben
Donald Glover, művésznevén Childish Gambino This Is America című videója jelenleg az egyik legnézettebb klip az interneten. Nem csoda: a klipben úgy beszél az amerikai feketék helyzetéről, hogy közben kifordítja az összes képi és szóbeli sztereotípiát.