A performatív koncert a január 6-án induló Átlátszó Hang fesztiválon látható, ami 2013 óta olyan kísérletező formációkat hoz el Budapestre, amelyek nem félnek színházi eszközöket is használni koncertjeiken.
Az Ensemble Pamlemousse tagjai ötvözik az amerikai és az európai újzenei hagyományokat az avantgárddal, koncertjeiken pedig performatív elemeket is bevetnek, hogy minél komplexebb élményt nyújtsanak a közönségnek. A művészek nagy része zeneszerzésből doktorált az Egyesült Államokban, de már tanulmányaik befejezése előtt alkotóközösséget alkottak, és saját kísérletekbe fogtak. A Trafóban tartandó koncertre legújabb munkáikból állítottak össze egy olyan egységes, önálló estet, amely előtt a szervezők rövid bevezetőt is tartanak a koncerten használt zeneszerzői és technikai eszközökről.
Kompozícióik elhangzottak már korábbi Átlátszó Hang fesztiválokon is, például 2013-ban a berlini DieOrdnungDerDinge játszotta Jessie Marino Rot-Blau című művét a Trafóban, illetve tavaly a bécsi Black Page Orchestra Bryan Jacobs - Dis Un Il Im Ir című trióját a Zeneakadémián.
Január 10-én pedig este hattól a zenészek előadást tartanak How to make music with your friends and win audiences [thus win more friends] címmel a BMC könyvtárában, melyen zenei anyanyelvükről és hagyományaikról, munkamódszereikről és a jelenlegi amerikai újzenei tendenciákról beszélnek majd.
Kapcsolódó
A fesztivál, ami megváltoztatja a zenéről alkotott fogalmainkat
Január 6. és 15. között az Átlátszó Hang 2016 újzenei fesztiválon kilenc helyszínen kerülhetünk közelebb a kortárs kompozíciós zene sokszínű és innovatív világához.