Az új sorozatban elmosódnak a műfaji határok, összeolvadnak a hagyományos és modern elemek, hogy valami egyedi és megismételhetetlen születhessen. A februári és márciusi dupla telt házas estek során a Danubia Zenekar először Pál István Szalonna és bandája segítségével mutatta be, hogy Bach D-dúr szvitje mennyire meghökkentően harmonizál a hangszeres magyar népzenével, majd Deva (Takács Dorina) közreműködésével az is bebizonyosodott, hogy a tradicionális népdal, Bartók darabjai és az elektronikus zene mind rímel egymásra. Áprilisban 6-án a BMC-ben Mozart utolsó zongoraversenyét gondolja újra a jazz irányából a Tálas Áron Trió, megmutatva azt, milyen, amikor a klasszikus zene és a jazz kreatív energiája összefonódik.
„Titokban reménykedtünk abban, hogy sikerrel debütál új sorozatunk, de az érdeklődés messze meghaladta az előzetes várakozásainkat. A Semmi komoly eddigi előadásaira napok alatt elfogytak a jegyek, az esti koncertek mellett délutáni pótelőadásokat is kellett tartanunk, és az április 6-i Mozart X Jazzre is már csak a délutáni előadásra van jegy. Éppen ezért nagy öröm számunkra, hogy ősszel folytatjuk a sorozatot, és
ezúttal a BMC mellett egy nagyobb helyszínen, a MOMkultban is meghallgathatja a közönség a zenei műfajok összefonódását bemutató koncertjeinket
– mondta el a Semmi komoly debütálásáról Hámori Máté, a Danubia Zenekar művészeti vezetője, a sorozat ötletgazdája.
Az októberi koncert ismét a Bach X Folk-tematikára épül, további részletek itt érhetők el.
Fejléckép: Bach X Folk-koncert a BMC-ben (forrás: Danubia Zenekar)