A PLACCC alkotásainak központjában idén a TEST és a TECHNOLÓGIA állnak, a fesztiválon ezért többségében táncelőadások, valamint az új technológiákból merítő projektek szerepelnek. A test és a mozgás áll a szeptember 14-én és 15-én látható magyar Ziggurat Project Légszükséglet című, és a szeptember 22-én It comes it goes címmel bemutatandó Vass Imre-Somló Dávid duó helyszínspecifikus produkciói középpontjában. A technológia olyan külföldi és magyar projektek gerincét alkotja, mint az olasz Marco Barotti „techno-harkályai” vagy a magyar Meetlab audiosétája.
2018-ban két egyetemmel is együtt dolgozik a PLACC: a budapesti Magyar Képzőművészeti Egyetem, valamint a prágai DAMU (Előadó-művészeti Egyetem) hallgatói Cristina Maldonado Prágában élő mexikói művész vezetésével hozták létre videóinstallációkból álló performatív „ikerkiállításukat”. Szeptember 15-én, a Ziggurat Project előadását követően kerül sor (ugyancsak a Csep-Gól FC területén) a PICTURE Budapest-Østfold című film bemutatójára.
Richard Wiesner egyik legfrissebb projektje, a Huszonnyolc című köztéri installáció az Európai Unió tagállamainak számára utal, korábbi munkáinak lényegéből merít, amikor bizonyos szimbólumok üres fellengzősségre és abszurditására világít rá. A poszt-konceptualista szobrász érdeklődése középpontjában elsősorban a kiüresedő, hanyatló tárgyak és szimbólumok állnak, amelyek felfedik, egyszersmind meghatározzák a jelenkor valódi állapotát. Ugyanakkor Wiesner művészetét egyfajta eredeti szobrászati megközelítés és sajátos humor is jellemzi, ami erős társadalmi tudatossággal kapcsolódik össze.
A Ziggurat Project helyszín-specifikus produkciója, a Légszükséglet cseh fényművésszel és két szlovák táncos vendégjátékával jött létre. A premier májusban volt a Trafóban, de most, a PLACCC keretében a koreográfus Sarlós Flóra Eszter álmai szerint egy medencében lehetünk részesei az előadásnak. Helyszín a csepeli papírgyár egykori, jelenleg használaton kivüli 20 m x 40 m-es medencéje, amit a helyszínt biztosító Csep-Gól FC erre az alkalomra tisztított ki a csapatnak, és a nézőknek, hiszen ők is a medence alján ülnek, ahol a táncosok mozognak.
A darab központi témája a szabad tüdős merülés. Az összművészeti produkcióban a mozgás, az interaktív technológia, a vizualitás és a hang már-már folyékonynak tűnő érzékeny világot épít fel.
A PLACCC és norvég partnere a Scenekunst Østfold több évre visszatekintő együttműködése eredményeként 2017. február és április között közös társadalmi-művészeti projektet valósított meg, amelynek keretében hat magyar és öt norvég alkotó különböző művészeti beavatkozások révén kereste a választ arra a kérdésre, miként lehet újraértelmezni egykori ipari területeket a művészet erejével. Az együttműködés keretében 2-2 szemináriumra és 2-2 workshopra került sor Csepelen, valamint a norvégiai Moss és Fredrikstad városokban. A projekt magyar résztvevői között voltak a Ziggurat Project alkotói is, valamint Somló Dávid, és Vass Imre. Az együttműködést egy filmes stáb is végigkövette, Dér Asia és Haragonics Sári dokumentumfilmjét szeptember 15-án láthatja első alkalommal a közönség.
Ugyancsak a PLACCC Fesztivál első hétvégéjén kerül sor a Meetlab audiosétájára.
A Meetlab alkotói évek óta kutatják az eltűnés jelenségének különböző aspektusait, a fesztivál keretében a valóság és a fikció határán, az eltűnés egy teljesen új rétegét tárják fel.
Az új projekt célja a geo-lokációs technológiával és a videojátékokból ismert interaktív narratív struktúrákkal való kísérletezés a városi terekben. A nézők szabadon választott útvonala nagyban befolyásolja a történet elbeszélését – ezért az eltűnést kutató Andrej Ivanov történetének szerteágazó szálai az utcák és terek kusza rengetegében is leképeződnek. Javasolt a kényelmes cipő és ruhaviselet. Megéléséhez elengedhetetlen egy fej, vagy fülhallgató, valamint egy okostelefon.
A részletes program a fesztivál honlapján olvasható.