Művészi kísérletezés, vagy silány üzlet? A 20. század terméke, vagy évszázadok folyamatos fejlődésének eredménye? Megismerjük, érdeklődjünk, elfogadjuk, vagy elítéljük?
A crossover, vagyis a zenei műfajok keresztezése, összegyúrása ma egyre több művészt érdekel, szerte a világon. De amíg Magyarországon (is) rátapadt egy olcsó címke, addig igazán megismerve kiderülhet, sokkal inkább kísérletezésről, inspirációkeresésről lehet szó, amelynek eredménye különleges, figyelemfelkeltő, és érdekes lehet, ha valóban szakmájuk legnagyobbjai művelik.
A Bartók rádió új sorozatában zenészek, zenetörténészek, zenei menedzserek segítségével boncolgatjuk, mit is jelent ez a műfaj, és jelen volt-e már évszázadokkal ezelőtt. A műfajok között bátran lépegető, kiváló előadók igazolják a jelenség létjogosultságát, Szekeres Tamástól, Vukán Györgytől, az After Crying-on vagy a King's Singers-en át, egészen a Lincoln Center Jazz Orchestra/Wynton Marsalis és a Berlini Filharmonikusok, vagy a Deep Purple és a Londoni Szimfonikus Zenekar együttműködéséig.
A sorozat első epizódjában Dr. Batta András, zenetörténész, a Zeneakadémia rektora, Pejtsik Péter, zeneszerző-gordonkaművész, az After Crying együttes tagja, Zsoldos Dávid, zenetörténész-újságíró, a Fidelio Media alapítója, és Becze Szilvia, műsorvezető beszélget a crossover történetéről, kialakulásáról, hiszen elképzelhető, hogy a gyökerek nem is a 20-21. században keresendők, hanem valahol a múltban, a zenetörténet kezdetén...
Útlevél nélkül - az igazi crossover
2012. március 23-tól kéthetente pénteken 22:00-23:00 óra között a Bartók Rádió műsorán