Csilla, Noémi

Milyenek a Babák?

2012.12.04. 13:30

Programkereső

Lehetnek-e a cselédekből dívák? Vagy ez abszurd, netán provokatív felvetés? A Budapest Bábszínházban második alkalommal megrendezendő Kritikus Óra után, december 8-án talán ez is kiderül.

Az elsősorban színésznőként ismert Fodor Annamária első rendezésében Jean Genet Cselédek című darabját vitte színre. A rendező és a látvány tervezői nem fukarkodtak a csipkével, a rózsákkal és a gyöngyökkel.

A Budapest Bábszínház és a MaNNa Produkció együttműködésében elkészült előadás abszurd, arisztokratikus és avantgárd, amelyből - Genet-re nem túl tipikus módon - nem hiányzik a humor sem. Ha műfaji címkét ragasztanánk rá, leginkább talán az „egzisztencialista thriller a budoárban" illene rá.

A Babákról a rendező így fogalmaz: "Leginkább azért ajánlom - és most megpróbálom függetleníteni magam attól, hogy ez az én kis szerelmem -, mert olyan kísérlet színészekkel, bábokkal (próbababákkal), látvánnyal, tánccal, énekkel, színházzal, vagyis műfajok keveredésével, ami - remélem - beilleszthető a mai kortárs művészet világába. Giccses, provokatív és megdöbbentő interaktív kabaréféle kerekedett, amit úgy mesélünk el, hogy közben e mesteri szöveg megállja a helyét a 21. század modern pillanataiban. A nemek közti izgalmas hidak, az erotika: mind szépen, fájón, ízlésesen, szabadon, fontosan."

Bercsényi Péter - Babák, Budapest Bábszínház
Bercsényi Péter - Babák, Budapest Bábszínház

Bűn és bűnhődés, szabadság és szolgaság, nő és férfi, gyűlölet és szeretet, az én és énkék közt dúló örök, véget nem érő harc, küzdelem. Fantáziavilág a fantáziavilágról. Ez mind a 2012 tavaszán bemutatott Babák, melyben Bercsényi Péter, Bohoczki Sára és Mórocz Adrienn látható.

A december 8-i előadást követően a Kritikus Óra keretében Gabnai Katalin kritikus beszélget az alkotókkal.