A december 7-én megtartott jelmezbemutatón Zoób Kati arról mesélt, milyen izgalmas számára kilépni az alkotás magányából, és befogadni egy drámai mű teljes valóját, a rendező gondolatait, kéréseit, a színészek személyiségét.
„A jelmezek a katonatisztlányok jellemzőit mutatják meg: ők hordozzák magukon azokat a katonai hangulatokat, rekvizitumokat, amelyek között fölnevelkedtek. Egy kicsit ők is katonákká váltak – olyan lánglelkű katonákká, akik szép életet akarnak élni” – jegyezte meg a divattervező, hozzátéve, minden szereplő nagyon erős egyéniség. „Irina az érintetlen fiatalságával a korszerű nőt fogalmazza meg, aki majd dolgozni akar. Ugyanilyen érdekes a kicsit szigorú, nagy tudású és tudásvágyú Olga; az ő ellenpontjuk Mása, akinek az életében már megvalósult a szerelem, de elveszítette. Azt gondolom, ez a darab itt nem ér véget, legalábbis én továbbgondoltam, látom őket későbbi korszakaikban, és hiszem, hogy ezek a lányok megtalálták a boldogságot” – mondta Zoób Kati.
A 3N című előadást Szikora János rendezi, akit több mint tíz év szakmai múlt köt össze Zoób Katival. Közös munkáik között találjuk Az eltűnt idő nyomában, a Rubens és a nemuklideszi asszonyok, Az árnyék nélküli asszony és A rajongók című előadásokat. Mint megjegyezte, minden produkcióban a szelleminek és az érzékinek egy különös szintézisét tudták megalkotni.
Miért 3N?
Az N a halmazelméletben a természetes számok halmazát jelöli, ebben az előadásban ez a halmaz azon alakok összességét foglalja magába és próbálja megjeleníteni, amiket egy-egy személy betöltött élete során. A fehérvári előadás azzal a gondolattal játszik, hogy a történet szerinti négy év leforgása alatt mivé válnak a szárnyaló lelkű, reményteli szereplők.
A jelmezbemutatón kifutóra lépett a Mását alakító Tóth Ildikó és fiatal énje, Szász Júlia, az Olgát megformáló Kiss Diána Magdolna és fiatal énje, Cseke Lilla Csenge, az Irinát játszó Törőcsik Franciska és fiatal énje, Kovács Panka; az Andrejt alakító Szurcsík Ádám és fiatal énje, Börcsök Olivér, továbbá a Versinyint játszó Sághy Tamás és a Csebutikint megformáló Gáspár Sándor.
Nem ez az első alkalom, hogy Zoób Kati a székesfehérvári színház társulatával dolgozik együtt. Legutóbb a Budapesti Tavaszi Fesztivál keretében bemutatott A rajongók című előadáshoz tervezett jelmezeket. Mint lapunknak elmondta, ő a divatban kicsit mindig jelmeztervező, mert dramaturgiára dolgozik. „Mindig van a kollekcióinknak egy története, valamit elmesélek vele. Utazom a két világ között; a ruháink mindig színpadiasabbak, miközben hétköznapi módon is lehet viselni. Ugyanakkor azok a 20-as évekbeli ruhákat, amiket (...) A rajongók című Musil-darabban terveztem, önálló szalondarabként is értelmezhetőek. Mindegyikben ott van a szabadság, amivel én ezt a pályát a különböző időszakokban az újabb feladatok által végigjártam, megtanultam. Ezeket a tudásokat nagyon könnyen variálom” – tette hozzá a divattervező.
Kapcsolódó
Zoób Kati: Ma már minden luxus, ami természetes
A kézműves csoki és sör után eljött a kézműves divat ideje? Van még új a nap alatt az öltözködés terén, vagy csak önmagukat ismétlik a stílusok? Zoób Kati a Budapesti Tavaszi Fesztivál keretében megrendezett A selyem útja – Kína hatása a nyugati divatvilágra című divatbemutatón mutatja be legújabb kollekcióját, ennek kapcsán beszélgettünk vele trendekről, kínai tapasztalatairól és a mögötte álló 20 éves tervezői munkáról.