A darab Eva és Kevin tragédiáját meséli el: egy iskolai mészárláshoz vezető út lelki folyamataiba enged betekintést, a jelenből szemlélve a múlt eseményeit, de láttatja azt az állapotot is, amelybe a Kevin környezetében élők kerülnek a történtek hatására. Berzsenyi Bellaagh Ádám rendező amellett, hogy végigvezeti a nézőt a cselekményen, komolyan foglalkozik olyan tabusított témákkal, mint a gyerekvállalás, valamint az anyaság mibenléte.
Körüljárja, hogy egy nő miként viszonyulhat a saját terhességéhez, a gyerekvállaláshoz, milyen kételyek gyötrik akár a szülés, akár a gyereknevelés kapcsán.
Eván keresztül felteszi a kérdést, hogy mennyiben az anya hibája, ha a fiúból gyilkos lesz.
A darab egészen sajátos dramaturgiával – két idősíkot futtatva párhuzamosan – tárja a nézők elé a tragédiát, és azokat az érzéseket, amelyek a szereplőkben kavarognak. Látjuk a fiatal (Hartai Petra) és az idősebb nőt (Pelsőczy Réka), ez pedig lehetőséget teremt arra, hogy a múltbéli és a jelenbéli anya gondolatait is megismerhesse a közönség.
„Az idősebb és a fiatalabb Eva két csodálatos alakítás: tele van energiával, de minden túlzástól mentes. Hartai Petra naiv, bizonytalan figurát játszik, míg Pelsőczy Réka sokat látott, kiábrándultat – aztán e két figura árnyalódni kezd, egyre több színt kölcsönöz a másiktól, és nagyszerű rendezői ötlet, hogy egy ponton helyet cserélnek, Pelsőczy játssza a fiatal nőt, Hartai az idősebbet” – írta kritikájában Puskás Panni a Revizor Online-on, kiemelve a darab epikusságát is, amely nagyban hozzájárul ahhoz, hogy a mondanivaló mélysége megmaradjon a levélregény-forma felbomlásával is.

Jelenet a Beszélnünk kell Kevinről előadásából (Fotó/Forrás: Borovi Dániel / Budaörsi Latinovits Színház)
„Nagyon fontos volt számunkra, hogy ezt a két idősíkot és a két idősíkhoz tartozó cselekményszálakat párhuzamosan, egymás mellett tudjuk bemutatni. Tehát hogy
valaki úgy meséljen a saját élményeiről, hogy közben meg is mutassuk azokat, mintha valaki visszamenne a múltba, és reflektálna saját egykori önmagára.
Innen jött az ötlet, hogy Evát, a főszereplőt két színésznő játssza, akik mindvégig egyszerre vannak jelen a színpadon” – mondta a sajátos elbeszélői dramaturgiáról Berzsenyi Bellaagh Ádám rendező egy a bemutató előtt készült interjúban.
A világpremiert a közönség részéről is nagy érdeklődés övezte, már a bemutatót követő hónapban telt házas közönségtalálkozón beszéltek az előadásról az alkotók – Berzsenyi Bellaagh Ádám rendező, a regényt színpadra alkalmazó Németh Nikolett dramaturg és a szereplők –, valamint meghívott szakértőként Fehér Ildikó pszichológus. 2024 márciusában, a nagy érdeklődésre való tekintettel újabb beszélgetést szerveztek – amely szintén telt ház előtt zajlott –, egészen más oldalról közelítve meg a témát, Végh József klinikai szakpszichológus részvételével.
A január 31-i, utolsó előttit követő, február 9-i legutolsó előadáson – csakúgy, mint a bemutató óta eltelt másfél évben – Kevin szerepében Fröhlich Kristóf lesz látható, partnerei pedig a Budaörsön vendégművészként játszó Pelsőczy Réka, Hartai Petra, Ilyés Róbert, Böröndi Bence, a több szerepben is látható Takács Katalin, valamint Koós Boglárka.
A művet Komló Zoltán fordítása alapján Németh Nikolett alkalmazta színpadra, díszlet- és világítástervezője Sokorai Attila, jelmeztervezője Pető Kata, akinek a munkáját Hornyák Dóra segítette. Az előadás zenéje Keleti András munkája.
Támogatott tartalom.
Fejléckép: Jelenet a Beszélnünk kell Kevinről előadásából (fotó/forrás: Borovi Dániel / Budaörsi Latinovits Színház)