1989-ben született Budapesten. Művészcsaládból származik, édesapja Dér András filmrendező, édesanyja Dér Denisa színésznő, így az előadó-művészet iránti vonzalma természetes úton alakult ki. „Ha az apám cirkuszigazgató, édesanyám pedig légtornász lett volna, akkor én most lelkes artista lennék, tehát nem a színház, nem az ő szakmájuk vonzott – pontosabban nem csak az –, hanem az a titkos és huncut kapcsolat, ami kettejük közt volt a színházon keresztül. Ennek volt egy »izéje«, ami körbe lengte őket. Ebbe az »izébe« akartam tartozni.”
2017-ben végzett színészként a Színház- és Filmművészeti Egyetemen Máté Gábor és Dömötör András osztályában. Nincsenek példaképei, de Miles Davis és a meghökkentő alkotásairól híres Marcel Duchamp fontos igazodási pontok a számára. „Egy ideig trombitásnak készültem, csak sosem készültem el. Miles Davis mindig időben figyelmeztet: ő sosem szűnt meg változni a művészetében, nem érdekelték a már meghódított hegytetők, csak ment előre. Duchamp pedig Duchamp. Száz évvel van mindenki előtt.”
Diákként többször szerepelt édesapja, illetve a Bárka és Kolibri Színházak produkcióiban, Vidovszky György ifjúsági előadásai fontos mérföldkőnek számítanak a pályája korai szakaszában.
Ezek nem munkák voltak, hanem kalózkodások. Érzelmes, közös, nagy kék túrák egy ismeretlen országban.
Gyakorlati éveit a Katona József Színházban töltötte, ahol idén immár a harmadik évadát kezdte meg társulati tagként. Játszik Kirillt A Platonovban, Oscart a Bádogdobban, de láthatjuk a Bihariban, a Részegekben és az MSNB-ben is.
Színészt próbáló, komoly feladatot kapott Zsámbéki Gábor Ha elmúlik öt év című rendezésének főszerepében, amelyet kitűnően old meg. A kritikák megjegyzik, hogy miközben Dér Zsolt az előadás alatt végig a színen van, nagyszerű arányérzékkel adagolja magát, sohasem több, sohasem kevesebb a kelleténél. Eddigi egyik legfontosabb munkája mégis a 2018 decemberében bemutatott Leláncolt Prométheusz címszerepe volt Tarnóczi Jakab rendezésében. „Soha nem gondoltam, hogy lesz egy ilyen szerelem az életemben. Remek kaland. A Prométheusz és ez a titokzatos Lorca-darab a biztos pontok a lábam alatt.”
Filmes munkáinak száma folyamatosan gyarapszik, megtalálhatjuk köztük a Sorstalanságot, a Mansfeldet, az utóbbi évekből pedig az 1945 és A martfűi rém című magyar filmeket.
„Kimeríthetetlen a film iránti kíváncsiságom és szeretetem. Ha apa lennék, és lenne két gyerekem, a film és a színház, akkor Persze szeretném mindkettőt, de azért a filmnek kicsivel több fagyit adnék.” Nemrégiben fejeződött be egy nagyjátékfilm forgatása, amelyben Fekete Ernő mellett alakít sidekick karaktert, de már újabb munkák is feltűntek a láthatáron.
Az energikus színész sokat tesz a fizikai erőnlétéért, aktív művelője a kínai harcművészeteknek. „Szükségem van rá, hogy ez része legyen az életemnek, mert pokoli lusta vagyok. Egy tál tejszín, napfénnyel. A kínai boksz és a shaolin kung-fu felráz. A mesterem rendkívül figyelmes, az edzőterem pedig príma.”
Az előttünk álló évad első munkájaként Tarnóczi Jakab Bánk bán-rendezésében láthatjuk majd Ottó szerepében a Kamrában, ezt követően Zsámbéki Gáborral dolgozik a Ryszard Kapuściński lengyel újságíró művei alapján készülő A császár című előadásban, végül Térey János Káli holtak című regényének színpadi változatában tűnik majd fel, Dömötör András rendezésében jövő májusban.