„Ma is hiszem és vallom, hogy a színháznak ott és akkor van jövője, ahol és amikor a hagyomány és az újító szándék kéz a kézben jár” – olvashatók Szabó Tibor, a szombathelyi Weöres Sándor Színház igazgatójának szavai. A direktor az évadhirdetés kapcsán kiemelte: a 2024/2025-ös évad során sem szűkölködtek örömteli pillanatokban, a színházi szakma magasra értékeli előadásaikat, és továbbra is a vidéki színházak egyik legjobbjaként tartják számon a teátrumot. „Viszont ami a számunkra a legfontosabb, hogy a Közönség érdeklődése irántunk töretlen, előadásainkra egyre több néző kíváncsi, együtt lélegzik Színház és Közönsége” – írta Szabó Tibor.
Nagyszínpadi előadások a 2025/2026-os évadban
A nagyszínpadi bemutatók sorában első lesz egy keserű komédia Háy Jánostól. Az Utánképzés ittas vezetőknek középpontjában egy háromnapos kötelező pszichológiai utánképzés áll. A színpadon tizenegy ember ül egy tanteremben, két pszichológus és kilenc „páciens”, akik kénytelenek együtt tölteni a délutánjaikat, hogy visszakaphassák jogosítványaikat. A darab nyelvezete egyszerre nyers és költői. Nem az ittas vezetésről szól – legalábbis nem csak arról, a szereplők nem deviáns figurák, hanem nagyon is mindennapiak: valaki az utcáról, a családból, a munkahelyről – vagy akár mi magunk. Az októberben debütáló előadást Szikszai Rémusz rendezi.
Januárban Alföldi Róbert rendezésében érkezik a nagyszínpadra a Vadászjelenetek a határ mellett című kortárs népszínmű, melyet Bíró Bence dramaturg írt Martin Sperr Vadászjelenetek Alsó-Bajorországban című drámája nyomán. Helyszín: egy szürke kisváros a határ mellett. A világban háborús idők járnak, de itt most látszólag béke van. A lakók igyekeznek így-úgy boldogulni, de csúcson a gazdasági válság, és hiába az újabb és újabb gazdasági reformok, kevés a munka. Sokan a közeli határ túloldalán keresik a megélhetést, és talán nem csak azt. A fiatal Abram is sokat jár a szomszédba, és hogy mit csinál ott, arról csak pletykák és álhírek tudósítanak... Martin Sperr német drámaíró a brechti színházeszmény örököse, amennyiben tanítómesterével közösen vallja:
a mai emberek számára a világot csak akkor lehet ábrázolni, ha megváltoztathatónak ábrázoljuk.
1965-ös, élesen társadalomkritikus színdarabját Alföldi Róbert tizenöt évvel ezelőtt már megrendezte.
Móricz Zsigmonddal folytatódik az évad, a Nem élhetek muzsikaszó nélkül rendezője Horváth Csaba lesz. Ennek az irodalmi és teátrumi divatokon túlmutató dzsentritörténetnek a megírásához az író első felesége és annak nagynénjei szolgáltak modellül. A cselekmény egy, a híres építész Kós Károlynál tett 1914-es farsangi látogatásra épül. Témája, ábrázolásmódja üde, idilli színfoltja ennek a korszaknak és az író bölcs derűjét, a férfi-nő kapcsolat évődő, játékos oldalát, a házastársi pozícióharc rivalizáló erőpróbáját a kellő távolságtartással mutatja be. Egy letűnt világot idéz meg a mulató, duhaj ifjú földesúr figurája, aki háromnapos ünneppel üli meg a neve napját, és akivel már a cigányzenészek sem bírják az iramot, de van benne valami múlhatatlanul eleven, aminek ma is lehetetlen ellenállni. A színdarab legfontosabb szereplője a muzsika.

Horváth Csaba A Noszty fiú esete Tóth Marival olvasópróbáján (Fotó/Forrás: Weöres Sándor Színház/Mészáros Zsolt)
Stúdióelőadások a 2025/2026-os évadban
„Egy a szombathelyire a megszólalásig hasonlító vidéki színházban a nyári szünetről visszatérve a társulat új darabot próbál. Ám egy új kolléga is érkezik a házba, az idei évadtól kezdve pszichológus munkatárs őrzi a színészek lelki integritását. Két fiatal pár a harmincas évei elején, közülük legalább hárman színészek, egész eddig szinte párhuzamos életet éltek, most pedig épp házasodni készülnek. Ám hirtelen az egyik pár bejelenti, hogy ugyan továbbra is barátok maradnak, de felbontják az eljegyzést, mégsem akarnak megállapodni. Inkább maradnának továbbra is függetlenek, távol a felelősségtől, fix pontoktól, még élni szeretnének…” – áll a szombathelyi stúdiós évad októberi bemutatójának szinposzisában. A Takarásban szövegét Mikó Csaba és Závada Péter jegyzi, műfaji meghatározása szerint évadregény. A Márkus Emília teremben debütáló előadást Nagy Péter István állítja színpadra.
Decemberben pedig Benkó Bence érkezik a társulathoz, aki a Tisztítótűz című előadást szerzőként is jegyzi. A történet Magyarországon játszódik „kétezervalamennyiben”, tele vikingekkel, egymás ellen szervezkedő titkos társaságokkal, időutazással.
Az évad végén, áprilisban ismét rendez Szikszai Rémusz, mégpedig McDonagh-darabot, a Vaknyugat egy – a fekete komédia és a tragédia határán mozgó – sötét humorú dráma, amely az ír vidéki élet kilátástalanságát és az emberi kapcsolatok torzulását mutatja be két testvér történetén keresztül, akik apjuk halála után próbálnak együtt élni egy fedél alatt, de állandó civakodásban, miközben minden apróság – étel, ital, vallási szobrocskák – véres vitákhoz vezet.
A Weöres Sándor Színház társulata a 2025/2026-os évadban
Balogh János, Bálint Éva, Csonka Szilvia, Domokos Zsolt, Gyulai-Zékány István, Hajdu Péter István, Herman Flóra, Horváth Ákos, Kelemen Zoltán, Kuttner Bálint, Mari Dorottya, Nagy Cili, Nagy-Bakonyi Boglárka, Némedi Árpád, Németh Judit, Orosz Róbert, Szabó Róbert Endre, Szabó Tibor, Szerémi Zoltán, Tarjányi Liza
Nyári bemutató
Idén nyáron sokak örömére visszatér Szombathelyre Bezerédi Zoltán, a Kossuth- és Jászai Mari-díjas művészt a Cioggiai kalamajka karneválszínházi előadásában láthatja a közönség. A Velence melletti kis halászfaluban a lányok várják haza a fiúkat, akik hónapokig a tengeren halásznak. A lányok az időt némi munkával és még több pletykálkodással ütik el. Az arra járó matróz, Toffolo gyorsan össze is ugrasztja őket, mert van mersze az egyik lánynak venni egy cső főtt kukoricát. Pedig Toffolonak valójában egy másik lány, Checca tetszik, Checcának meg Titta-Nane, akinek viszont már van kedvese, Lucietta, az ő a testvére, Beppe ráadásul Orsettát szereti, akinek a nővére, Libera, annak a Fortunatonak a felesége, akinek a szomszédja nem más, mint Pasqua asszony, akinek a férje, Toni pedig éppen annak a halászbárkának a tulajdonosa, amivel pillanatokon belül megérkeznek a szóban forgó fiúk is – csak hogy még egyszerűbb legyen a helyzet. A szerelmesek összevesznek, a szomszédok megsértődnek egymásra, és egyáltalán,
mindenki megharagszik mindenkire.
Szóval komolyan, ember legyen a talpán, aki kibogozza, ki kivel veszik össze és miért. Ez az ember a talpán pedig nem más, mint Isidoro, a város nagyra becsült jegyzője, aki minden erejével megpróbál tisztán látni és igazságot szolgáltatni ebben a nagy kalamajkában. A halhatatlan Carlo Goldoni hallatlanul vicces komédiáját Nagy Cili rendezi, sok-sok halálosan jó zenével és a szombathelyi társulat felhalborítóan szórakoztató összjátékával. Premier: augusztus 14.
Fejléckép: A szombathelyi Weöres Sándor Színház társulata (fotó / forrás: Kiss Roland / Weöres Sándor Színház)