A Hat medúza egy tepsiben című előadást április 20-án mutatták be az Örkény Stúdióban, A várományos premierje pedig április 22-én volt.
A várományos
Ami a darabot illeti: Jean-Luc Lagarce vígjátéka kórusmű tizenhét hangra. A tizenhét színész majdnem folyamatosan jelen van a színpadon, és
ahogy Csehovnál, itt is a látszólag eseménytelen felszín alatt zajlanak az igazi konfliktusok.
Egy elszólás, egy elharapott félmondat, néhány közhely vagy cinikus megjegyzés okozza a kirobbanó válságot, melynek banalitása nevetséges és sírnivaló.
A történet szerint egy vidéki kulturális intézményben leváltják az igazgatót: épp a régi igazgató búcsúztatása és az új igazgató beiktatása zajlik. Itt van a minisztérium képviselője, a helyi önkormányzat kulturális felelőse, a régi igazgató és kirúgástól rettegő munkatársai, és itt van az új, fiatal igazgató is, egy baráttal, kinek szerepe még homályos. A felügyelőbizottság tagjai tehetetlenül követik az eseményeket, jóváhagyásukat senki sem kéri. Furcsa módon szinte mindenkit elkísér a házastársa is a ceremóniára, és lassan rájövünk, hogy ez a közpénzből működő intézmény valójában egy családi vállalkozás, aminek felkavart állóvizét magánéleti viharok is fodrozzák.
A főbb szerepekben: Gyabronka József mv., Für Anikó, Józsa Bettina, Dóra Béla és Vajda Milán
Rendező: Ascher Tamás
Dramaturg: Ari-Nagy Barbara
Díszlet- és jelmeztervező: Giliga Ilka
Hat medúza egy tepsiben
Fekete Ádám egy maga által írt darabot állított színpadra: „Mindannyian meg vagyunk hasonulva, meghasonlottságaink próbálnak egymáshoz idomulni, amikor szerelmesek vagyunk – hasonulgatunk, idomulgatunk farkasvakon és vizenyősen.
Hiába, mindannyian benne vagyunk a tepsiben, a testbenlétezés pácában tespedünk.
Nekem a meghasonlás saját testképemmel alapélmény, oxigénhiányos születésemnél fogva fogva tart saját imidzsem, a járásomé, a testemé. Hogy velem van-e ez a polip (Proust szerint) vagy ellenem, hogy baj-, sors-, házas- vagy üzlettársak vagyunk-e… Gondolom: ez mind, egy időben.”
„Máté: gerincferdült influenszer & héraklészimitátor. Tünde: apácakomika. Mindketten apaképek, anyaképek late night útvesztőjében keringenek (ld. hetedik kerület!). Egymás álmában élnek: találkoznak, szétválnak, elzárkóznak, megtébolyulnak, flagellálnak, meghosszabbodnak. Harcolnak: a szeretettel, az írással, az alkohollal, Istennel, a gyásszal, múltjuk rémálmaival. Van jövőjük? Vagy talán jobb lett volna nem is találkozniuk?” – így fogalmaz Fekete Ádám a darabról.
A főbb szerepekben: Borsi-Balogh Máté, Nagy Zsolt, Kókai Tünde és Bajomi Nagy György
Rendező: Fekete Ádám
Dramaturg: Bódi Zsófia
Díszlet: Molnár Anna
Fejléckép: A várományos előadásának egyik jelenete (fotó/forrás: Bognár Róbert/Örkény Színház)