A fesztivál kritikusdíját a szabadkai Kosztolányi Dezső Színház Rózsák című előadása kapta. A fesztivál legfiatalabb színházcsinálói, a Tea for Two workshop résztvevői Ötvös Andrásnak ítélték oda a THEALTER-angyalt, A csemegepultos naplója című Orlai Produkcióban nyújtott kiemelkedő színészi teljesítményéért.
Szeged évtizedek óta részese a regionális és a nemzetközi színházi életnek - ezt kevés magyar város mondhatja el magáról. Ennek a jelenlétnek meghatározó alkotóeleme a THEALTER fesztivál, amely a független színházak egyik legfontosabb hazai fóruma, megjelenési lehetősége, találkozási pontja a közönséggel - amely idén is igennel szavazott a függetlenekre Szegeden.
Kilenc nap alatt tizenegy helyszínen hét ország huszonhat alkotócsoportja mutatkozott be a 24. szegedi nemzetközi színházi fesztiválon. A fesztivál fontos missziója, hogy minél többek számára tegye elérhetővé a programokat: több mint hetven eseményt kínáltak az ide látogatóknak, de mindössze a programok egyharmadára kellett belépőjegyet váltani. Várakozásaik beigazolódtak: több előadást meg kellett ismételni a nagy érdeklődésnek köszönhetően, és az ingyenesen látogatható programok magasabb aránya ellenére a nézőszámot és a jegybevételt 25%-kal tudták növelni az elmúlt évhez képest. A színházi előadások mellett ingyenes szabadtéri, irodalmi és szakmai programokkal várták az érdeklődőket. A fesztivál lebonyolításában 24 önkéntes volt a szervezők segítségére.
A fesztivál díszvendége Urbán András rendező, a szabadkai Kosztolányi Dezső Színház igazgatója volt. Az itthon Jászai Mari- és Párhuzamos Kultúráért-díjjal, Szerbiában pedig Vajdasági Magyar Művészeti Díjjal, Avantgárd Hagyományai Díjjal, valamint Joakim Vujić-díjjal kitüntetett alkotó két előadását láthatták a nézők.
A találkozó hagyományaihoz híven idén is képviseltette magát az utánpótlás, a fesztivál programjának újra kiemelt része volt a műhelymunka. A színházi képzésben résztvevő fiatalok részére meghirdetett THEALTER Tea for Two tréningkurzusok vezetésére a fesztivál díszvendége, Urbán András, Horváth Csaba, valamint Gemza Péter és Mészáros Tibor vállalkoztak. A workshop címe: Hallasd a hangod! - Antigone Realoded, a kurzusok résztvevői közösen dolgozva fogalmazták újra, igazították magukra a klasszikus dráma problematikáját. A munkafolyamatot fiatal színházi újságírók dokumentálták, az izgalmas tréningbemutatókat a fesztivál nyitó, illetve záró napján láthatta a közönség.
A találkozó programjában négy premier, valamint az Újvidéki Színház Végel László regénye nyomán készült, többszörösen díjnyertes Neoplanta című előadásának magyarországi bemutatója is szerepelt. A produkciók közül hét csak Szegeden volt látható, a fesztivál ideje alatt.
A fesztivál nyitó napján tartották a sex, drugs, gods & rock 'n' roll című előadás ősbemutatóját, a produkció az Aradi Kamaraszínház, a fesztivált szervező szegedi MASZK Egyesület és a Bakelit Multi Art Center koprodukciójában készült, ősztől Aradon és Budapesten is látható lesz. A színházi programok keresztmetszetet adtak a szegedi, illetve szegedi kötődésű alkotók munkáiról, és a közönség a Déli Vonal szellemében vendégül látott külföldi alkotók mellett bepillantást nyerhetett több határon túli magyar műhely munkájába is, valamint találkozhatott a hazai független szcéna legjobbjaival, fontos előadásaival.
Nagy érdeklődés kísérte a szabadtéri programokat is: korosztálytól függetlenül szerzett varázslatos élményeket a szegedieknek és az ide látogató turistáknak az Élőkép Színház Pirosruhásokja, és népszerű volt a szentesi Horváth Mihály Gimnázium végzős irodalmi-drámai tagozatosainak szintén az Antigoné-problematikára reflektáló Gyűlölni nem... című utcaszínházi produkciója, amely a 7. Ördögkatlan Fesztiválon is látható lesz.