Tordai Teri nem készült színésznek. Az egri tanítóképzőben, egy szavalóesten figyelt fel rá a színész Gáti József, aki a Színművészeti Főiskola felé irányította. Első próbálkozásra felvették, s 1964-ben végzett Pártos Géza osztályában, egyebek között Halász Judit, Béres Ilona, Polónyi Gyöngyi, Szegedi Erika, Dobos Ildikó társaságában.
Pályáját a Szegedi Nemzeti Színháznál kezdte, 1965-ben már a Nemzeti Színház társulatának tagja volt. Újabb egy év múlva külföldre szerződött, 1966 és 1971 között tizennyolc filmet készített Ausztriában és az NSZK-ban. Öt év elteltével a nemzetközi karrier lehetőségét otthagyva tért haza 1971-ben. Itthon szó szerint újra kellett tanulnia a szakmát, és nem volt könnyű dolga. Először Pécsre szerződött, majd 1972-ben a Vidám Színpadhoz, 1977-től a Népszínházhoz (későbbi nevén Várszínház). Amikor 1980-ban megalakult a Mafilm társulata, hozzájuk csatlakozott, 1986-ban a József Attila Színházhoz, 1995-ben a Veszprémi Petőfi Színházhoz kötötte a szerződése, 2001-től a budapesti Új Színház tagja, ahol jelenleg a Don Carlos, az Édentől keletre, az Erdő, a Kávé habbal, a Szentivánéji álom, A varázshegy és a Virágos kert című előadásokban látható.
Játszotta Gara Máriát (Vörösmarty: Czillei és a Hunyadiak), Olíviát (Shakespeare: Vízkereszt), volt Blanche (Tennessee Williams: A vágy villamosa), Alexandra del Lago (Williams: Az ifjúság édes madara), Ranyevszkaja (Csehov: Cseresznyéskert), Hyppolita (Shakespeare: Szentivánéji álom), Színésznő (Molnár Ferenc: A testőr) és Madame (Genet: Cselédek). Shaw Warrenné mestersége című drámájában lányával, Horváth Lilivel játszott együtt. Számos magyar film és tévéjáték vezető szerepét bízták rá (Esős vasárnap, Egy magyar nábob, Sellő a pecsétgyűrűn, A Pendragon-legenda, A névtelen vár, A vörös grófnő, Ébredés). Művészi munkáját 1985-ben Jászai Mari-díjjal ismerték el, s napokkal ezelőtt vehette át az Aase-díjat.