Immár negyedik előadását jegyzi Szente Vajk a Játékszínben. A Tied a világ…, A szőke ciklon és a Legénybúcsú rendezője ezúttal egy unikális, néma előadást álmodott színpadra, ami a némafilmek hőskorát idézi meg, ugyanis fekete-fehér látványvilágot, zenére kidolgozott mozgássorokat és a régi filmek stílusát idéző színészi játékot ígér. „A színházban mindig az innovációt kell keresni, ami megújítja azt a formanyelvet, amit előadóművészetnek nevezünk” – mondta Szente Vajk.
A Chaplin korabeli színjátszás eszközei megváltoztak már, épp ezért lehet ma újra izgalmas a néma történetmesélés.
A rendező kiemelte, hogy Chaplin munkássága nagy hatással van a mai filmművészetre, hiszen a filmes- és vicctechnikák mind tőle erednek. Hozzátette, hogy a színrevitel nemcsak azért érdekes, mert némán játszani nóvum, hanem a jó történet miatt is. Kiemelte azt is, hogy nem mozgásszínházat szeretne létrehozni, csak elmesélni egy történetet természetes játékmóddal, és a lélektani realizmus eszközeivel.
A cselekmény középpontjában egy magányosan élő csavargó áll, akire egy napon látszólag rámosolyog a szerencse. Szerelmes lesz egy vak virágáruslányba, és megmenti egy milliomos életét, aki innentől kezdve a barátjának tekinti. Hamar kiderül azonban, hogy a gazdag mecénás csak akkor ismeri fel, ha részeg, ez pedig számos konfliktust szül – a csavargó a kapott pénzből meggyógyíttatja a lányt, ez viszont rövid úton börtönbe juttatja.
Nagy Sándor, Kolovratnik Krisztián és Kovács Gyopár mellett feltűnik az előadásban Zsurzs Kati, Gáspárik Kata és Túri Lajos Péter, de váltott szereposztásban színpadra lép Csonka András és Szirtes Balázs is.
A zenei betéteket Gulyás Levente jegyzi, míg a díszletekért Rákay Tamás, a jelmezekért Kovács Yvette Alida felel. A néma produkcióba plusz eszenciát is csempésznek, egyedi technikával illatokat varázsolnak a színpadra Zólyomi Zsolt segítségével.
Fejléckép: Nagyvárosi fények - Kovács Gyopár, Nagy Sándor, Kolovratnik Krisztián (fotó: Juhász G. Tamás / Játékszín)