Színház

Chicago

A siker, a bűnhődés és a következmények nélküliség borzongató történetét a húszas évek füstös, sötét és bársonyos jazzmuzsikájával meséli el Szőcs Artur rendezésében a nyíregyházi Móricz Zsigmond Színház társulata október 5-én a József Attila Színházban.

A József Attila Színház tavaly a nyíregyházi társulat Kander–Ebb szerzőpáros világszerte játszott, sok ezer előadást megért musicaljét látta vendégül. Ezúttal Hamvai Kornél és Varró Dániel briliáns nyelvi humorú átiratában a Chicago vendégszerepel a József Attila Színházban. A Chicago a zenés színház egyik alapműve, bűnről, bűnösökről, áldozatokról és tettesekről, a showbusiness, a hírnév és manipuláció csillogó és rémisztő világáról.

A történet középpontjában két lány áll. A hamvasabb Roxie (Zsigmond Emőke m. v., akivel ott tartózkodása alatt osztoztunk a korábban állandó szállásomul szolgáló 405-ös színészlakáson) sóvárogva figyeli Velma, (az aranytorkú, Carment, Madeleine-t [Bál a Savoyban] is megformáló Kosik Anita) dörzsölt és befutott táncos-énekes sikereit. Erős akaratú, gátlástalan és sugárzóan tehetséges ő is – és gyilkos. Amikor a pályáját egyengető férfiról kiderül, hogy kihasználja és becsapja, Roxie gyilkosságba keveredik, börtönbe kerül. A sztárügyvéd Billy Flynn (édes Nagyidai, akinek brazil jiu jitsun kimunkált deltáin jólesőn andalodhatunk vagy két órát) segítségét kéri, aki elvállalja az ügyet, mert fantáziát lát abban, hogy a peres üggyel a nyilvánosság elé lépve faragjanak hírességet az önvédelemből önkéntelenül gyilkoló, ártatlan kislány figurájából. Velma nem nézheti tétlenül a feltörekvő riválist, ezért ő is akcióba lendül a híradásokat a sajtón keresztül mohón váró közönség kegyeiért. Az egyik lány gátlástalansága fűti a másikét, és a recept működik, a világ felfigyel és drukkolni kezd. De ez a figyelem becsapós: hőseink sikereit épp oly rajongással fogadná, mint csúfos bukását… A show, a bulvár és a valóságos bűnök világa varázslatos és mocskos szenzációvá keveredik össze, de a lányok feje fölött lebegő halálbüntetés veszélye nagyon is valós...

Az előadás 14 éven aluliak számára nem ajánlott!

Chicago

2018. október 5. 19.00

Szereplők, alkotók:

Fordította: Hamvai Kornél – Varró Dániel

Velma Kelly KOSIK ANITA
Roxie Hart ZSIGMOND EMŐKE / CZVIKKER LILLA E.H.
Billy Flynn NAGYIDAI GERGŐ
Morton Mama KUTHY PATRÍCIA
Amos Hart TÓTH ZOLKA
Mary Sunshine HORVÁTH MARGIT
Konferanszié TÓTH KÁROLY
Fred Casely HORVÁTH SEBESTYÉN SÁNDOR
June TÓTH SZILVIA LILLA
Liz KÓNYA MERLIN RENÁTA E.H.
Gajda JENEI JUDIT
Annie DÉZSI DARINKA
Mona MUNKÁCSI ANITA
Kitty HORVÁTH JULIANNA E.H.
Aaron, Harry, Harrison LAKATOS MÁTÉ
Fogarty, Bíró HORVÁTH VIKTOR
Törvényszolga BÁNHIDI KRISZTIÁN

Táncosok:

FORRÓ-TÖRÖK TÜNDE, LÁZÁR ANITA, MÉSZÁROS PETRA, VÁMOSI JUDIT, VÉGVÁRI BOGLÁRKA, EGYÜD PÉTER, HOLLÓ ARNOLD, KERCSÓ ATTILA, SZÁRAZ DÁVID, VÁMOSI MÁTÉ

Díszlettervező: ONDRASCHEK PÉTER 

Jelmeztervező: KOVÁCS ANDREA
Dramaturg: SLÁRKU ANETT 

Koreográfus: KOCSIS ANDREA, LUKÁCS ÁDÁM

Zenei vezető: NYITRAI LÁSZLÓ

Súgó: KOVÁCS KATALIN 

Ügyelő: LENGYEL JÁNOS

Rendezőasszisztens: DEMETER ANNA
Rendező: SZŐCS ARTUR

Programkereső

Legnépszerűbb

Klasszikus

Mi az a tritónusz, és miért nevezték az ördög hangközének?

Schiff András egy interjúban nemrégen a tritónusz hangközével jellemezte Magyarországot. De vajon tudjuk, mi ez? És tényleg be volt tiltva a középkorban?
Klasszikus

Amikor a nadrág és a kották is otthon maradnak

Vásáry Tamás számos alkalommal muzsikált együtt Érdi Tamással, ez a történet is egy ilyen koncertről szól. Érdi Szabó Márta könyvben írta meg fia történetét, ebből közlünk egy szemelvényt.
Klasszikus

A zene olyan, mint a pszichoanalízis

Fejérvári Zoltán november 20-án, illetve a rá következő két estén a Budapesti Fesztiválzenekarral lép pódiumra a Müpában. A külföldön is sikeres zongoraművész beszélgetésünkben elmondta, hogy miért jó egyedül zenélni, miért jó kamarázni, és mi köze mind ennek a pszichoterápiához.
Jazz/World

Stanley Jordan: „Az emberek megérdemelnek egy olyan világot, amelyben hiteles művészek alkotnak”

Vajon miért pont Bartók Béla a kedvenc zeneszerzője és miért ragaszkodik annyira magyar zenésztársaihoz, Horváth Kornélhoz és Dörnyei Gáborhoz? A gitárvirtuóz november 17-én ad koncertet a Müpában, ennek apropóján válaszolt a fenti kérdésekre.
Klasszikus

Elkápráztatnak új Rameau-lemezükkel Vashegyi György együttesei

Vashegyi György együttesei, a Purcell Kórus és az Orfeo Zenekar lemezre vették Rameau ma már ritkaságnak számító operáját, a Naïst, és a kritika elismerését is kivívták.

Támogatott mellékleteink

Ezt olvasta már?

Színház ajánló

Ha színház, ha mesejáték, ha családi program, akkor Noir Színház

Ebben az évadban újabb darabbal bővült a Noir Színház repertoárja, így most már négy klasszikus mesejáték közül választhatnak a Duna Palotába ellátogató nézők.
Színház ajánló

Ózon és csülök együttállása a szenvedély terített asztalán

Parti Nagy Lajos rendkívüli teljesítménynek tartja, ahogy Mészáros Máté estéről estére színpadra lép, és előadja, alakítja, végigéli az író által jegyzett Az étkezés ártalmasságáról című előadást.
Színház hír

Orvosai nem javasolják, hogy színpadra lépjen Törőcsik Mari

Nem javasolnák az orvosai, hogy a Galilei élete című előadásban színpadra lépjen Törőcsik Mari, aki jelenleg ismét kórházban fekszik.
Színház józsef attila színház

Az IRKA kedvenc Egressy verse

Egressy Zoltán és Chajnóczki Balázs voltak a József Attila Színház IRodalmi KÁvéházának vendégei. A beszélgetésen szóba került az a bizonyos Sóska, sültkrumpli, foci, gyereknevelés és természetesen a költészet is.
Színház meetoo

Kortalan Kortárs – A hatalom és az abúzus viszonya

A Kortalan Kortárs sorozat soron következő előadásában a zaklatás, az erőszak, az alá/fölé-rendeltség témáját járják körül november 14-én a Kálmán Imre Teátrumban.