A darab tíz évvel ezelőtti bemutatója óta a csapat járt már többek között Athénban, Berlinben, Brüsszelben, Krakkóban, Párizsban és Szöulban is. Ez lesz az első dél-amerikai fellépésük. A Frankenstein-terv központi kérdése, hogy mit tehet és mit nem tehet a "más ember" ezen a helyen, ahol mi, a többség fogalmazzuk meg kényszerűen, hogy mi is a másság napi érdekeink, lakóhelyünk és adott pozíciónk, sikerünk és sikertelenségünk tükrében. Az előadás azt a mechanizmust mutatja be fájó és nagyon is valóságos, aktív módon, amelyben minden idegenkedés megfogan.
A Proton Színház darabja – Mundruczó több munkájához hasonlóan – speciális helyszínen, egy konténerben játszódik. „Az előadás legmélye az, hogy szembe kell néznünk saját szörnyeinkkel, amelyeket mi magunk hoztunk létre. Amíg ez nem történik meg, addig tragédia, meg nem értés, félre kommunikálás lesz.
Amennyiben ez a szembenézés bekövetkezik, akkor megtettük az első lépést a megoldás útján. Erről szól ez a darab
– mondta el lapunknak korábban Mundruczó Kornél.
Kapcsolódó
Mundruczó Kornél: "Szembe kell néznünk saját szörnyeinkkel"
A Proton Színház számos szakmai és közönségdíjjal jutalmazott előadása külföldi turnésorozata után ismét hazatalált.
A Santiago a Mil fesztivál Chile legnagyobb művészeti seregszemléje, amelynek programján a Proton Színház előadása mellett szerepel többek között a berlini Schaubühne két, Thomas Ostermeier rendezte produkciója, Jérome Bel Gala című előadása – amely márciusban Budapesten, a Trafóban is látható lesz –, továbbá bemutatkozik a fesztiválon Wim Vandekeybus belga koreográfus és társulata, az Ultima Vez. A Frankenstein-terv január 14-én, 15-én és 16-án szerepel a chilei fesztivál programján, Budapesten várhatóan májusban látható újra.