A közleményben azt írják, hogy a Spinoza Kávéházat bérlő társaság külföldi tulajdonosa technikailag olyannyira akadályozza a Spinoza Színház működését, hogy kénytelenek április 6-tól az évad végéig felfüggeszteni a színházi tevékenységet. A színházi szezon hátralévő hónapjait a színház renoválására, modernizálására használják és igyekeznek megoldani a vitás helyzetet.
A Spinoza Színház igazgatója, dr. Sándor Anna a Fidelio érdeklődésére elmondta: „Egy-két hónapja vannak problémáink, amióta megmondtuk a kávéházat bérlő társaság külföldi tulajdonosának, hogy nem hosszabbítjuk meg velük a hamarosan lejáró szerződésüket. A szerződésben az áll, hogy a színház működését biztosítaniuk kell, amelyhez hozzátartozik a ruhatár, a pénztár, telefon és internet is. Ezeket mind megszüntették, és ahol csak tudnak, keresztbe tesznek nekünk.”
Arra a kérdésre, maradt-e el előadás a kialakult helyzet miatt, az igazgató elmondta: „Előadás eddig nem sínylette meg a helyzetet, de a mi idegrendszerünk igen.
Eddig bírtuk, most jött el az ideje, hogy ezt a döntést meghozzuk.
A külföldi tulajdonos a helyzet megoldására nem volt nyitott, itt már a heves érzelmek játszanak szerepet. Ez mindenkinek nehéz. A következő hetekre már ezer jegyet eladott a színház, amelyeket most kénytelenek vagyunk visszaváltani, ráadásul ennek a technikai feltételét sem hajlandóak biztosítani.”
Dr. Sándor Anna hozzátette, az elmúlt időszak embert próbáló hetei után mostanra annyira elfáradtak, hogy már nincs energiájuk új, külső helyszínt keresni a színházi szezon végéig. „Megpróbáljuk ezt a két hónapot valahogy kihúzni, és készülünk a következő évadra, valamint a Spinoza Színház fennállásának 15. évfordulójára.”