1970-ben született. Mielőtt a színházi szakmában talált volna helyet, tűzoltóként dolgozott, ahogy ő mondta, azért, mert „a tűzoltók szerelmeskednek a legtöbbet – ez nagyrészt megfelelt az akkori gondolatvilágomnak.”
A Színművészeti Főiskola műszakvezető, fővilágosító képzésének elvégzése után számtalan társulattal dolgozott, állandó fénytervezője és alkotótársa volt többek között a Mozgó Ház Társulásnak, a Természetes Vészeknek és a Tünet Együttesnek.
Színház iránti szerelméről így beszélt egy interjúban:
„A szagok fontos szerepet játszanak az életemben, ilyen a színházé, a függönyökről és a lámpákról felszálló por szaga, persze más szaga van a kőszínháznak és más a függetlennek.
Később felfedeztem, hogy van színe és íze is a színháznak: olyan édes és kicsit shows, de csak ritkán keserű.”
Szabó Réka, a Tünet Együttes művészeti vezetője így búcsúzik tőle:
16 éve dolgoztam vele először.
A zsigereimben van a lelke, a szelleme. A tenyeremben a háta egy itt maradt ölelésből.
Szinte mindennek, amit létrehoztam, fénytervezője, alkotótársa volt. Barát.
November 3-án éjjel meghalt.
Zokogunk.
Végigkísért, támasztott, segített, kimondta az igazat, vitatkozott, mindent megoldott, kíváncsi és szenvedélyes volt, hajlíthatatlan.
Intenzív volt, makacs, konfliktusos, borzasztó kemény, belül folyékony, hiperérzékeny, iszonyatosan szerethető, nyers, szókimondó, gyermeki, lényegi, tele árnyalattal és titokkal és humorral. Végtelenül tehetséges. Átment a falon, ha kellett – a barátaiért, azért a művészetért, amiben hitt. Elhordta a világot a hátán.
Mindenhez értett, mindent meg akart tanulni. A fényekről, a térről, a projektorokról, a tárgyak lelkéről, szerkezetek működéséről.
Az előadásainkban nem egyszerűen a fényt tervezte. Komplexen lehetett vele mindarról gondolkodni, ami szcenikailag együtt dolgozhat az előadásban az előadókkal. Szenvedélyesen vitatkoztunk – álláspontja volt, ízlése, gondolata – nehezen lehetett meggyőzni, nagy erő kellett hozzá. Kimondta, amit gondolt, nem hazudott lelkesedést, nem mismásolt. Ha viszont valamiért lelkesedett, annak hurrikánszerű ereje volt. Bíztam a szemében. Ha unalmas volt, amit csináltunk, elaludt. Mellettünk állt bukásainkban, sikereinkben. Nem szerette a rivaldafényt, mindig a háttérben maradt.
A progresszív, minőségi munka érdekelte, meghatározó kísérletező alkotók sorával dolgozott (Hudi László, Árvai György, vagy a tánc területéről Ladjánszki Márta), akik elképesztően új gondolatokat ébresztettek arról, hogy mi is a színház, hogyan is lehet a színházról, vagy tágabban az előadó-művészetről gondolkodni. Utódokat nevelt, morált, a munkához való megalkuvás nélküli hozzáállást, hihetetlen szaktudást adott át számtalan fiatalnak. A kezdetektől beállt a Jurányi csapatába. Hihetetlen munkabírása volt, és minden részletre figyelő szeme.
Egyetlen díjat, kitüntetést nem kapott. Egy országban, ahol az innovatív, izgalmas gondolatok, a szokatlanság szitokszó – ijedelmet, értetlenséget, zavart kelt, ahol az úgynevezett független előadó-művészet alkotói nem valódi része a szakmának.
Egy folyamatos – a munka által szakaszolt – beszélgetésben voltam vele életről, családról, gyereknevelésről, színházról, bicajozásról, természetről, politikáról, Magyarországról. Pontosan tudta, mi a kamu, mi a valódi. Csak az érdekelte, ami bátor és teljes embert kívánó.
Egy ideje már fájt neki az élet. Nem tudtunk neki segíteni.
Zokogunk.
Szabó Réka és az egész Tünet Együttes