A hírről elsőként Boross Martin rendező, a Stereo Akt társulatvezetője számolt be Facebook-oldalán, aki ugyancsak megpályázta a pozíciót Tóth Péter oldalán. Bejegyzésében gratulál a győztesnek, ám megjegyzi: „nem tudok sajnos szó nélkül elmenni amellett, hogy nem volt olyan tag a bizottságban, aki tánccal, zenével vagy képzőművészettel foglalkozik, továbbá olyan szakember, aki a független területről érkezik, ami súlyos mulasztás”.
„Katit nagyon jó szakembernek tartom, és biztos vagyok benne, hogy jó kezekben lesz a Trafó.”
Erdődi Katalin közel húsz év szakmai tapasztalattal rendelkező független kurátor, dramaturg és szakíró. Magyarországon és nemzetközi szinten egyaránt aktív, jelenleg a prágai Matter of Art kortárs művészeti biennálé 2024. évi kiadásának társkurátora. Pályázatában a Trafó új művészeti vezetőjeként Böröcz Judit kreatív producert, kutatót, előadóművészeti és multidiszciplináris alkotót jelölte meg.
„A Trafó egyedülálló és rendkívül értékes munkát végző művészeti intézmény Magyarországon, ezért óriási megtiszteltetés számomra, hogy nemcsak egykori programszervezőjeként, hanem 2025-től intézményvezetőként is részese lehetek a történetének” – nyilatkozta a bejelentését követően Erdődi Katalin.
Arra fogok törekedni, hogy a Trafó a jövőben is a szabad és kritikus gondolkodás, valamint a kísérletező művészeti munka meghatározó színtere legyen.
Emellett szeretném erősíteni a hazai és nemzetközi alkotók, valamint a Trafó profiljához tartozó művészeti területek (előadó-művészet, képzőművészet, zene) közötti párbeszédet. Úgy gondolom, hogy a Trafó nem csak Magyarországon, nemzetközi szinten is progresszív, a kortárs művészetek terén iránymutató intézménnyé válhat, ehhez a művészeti területek közötti áthallásokra, szinergiákra és összefonódásokra, egy sokkal transzdiszciplinárisabb működésre kell koncentrálnia” – tette hozzá.
Erdődi megjegyezte, számára a Trafó nem csupán egy művészeti-kulturális intézmény, hanem a társadalmi nyilvánosság fóruma is, „ezért az újító művészeti törekvések és a kísérletezés támogatása mellett fontosnak tartom, hogy művészeti eszközökkel olyan társadalmi témákat és kérdéseket hangosítson ki, olyan közösségeknek és véleményeknek adjon hangot, amelyek a szélesebb társadalmi nyilvánosságban nem tudnak kellőképpen megjelenni.”
Fejléckép: Erdődi Katalin (fotó/forrás: Lena Rosa Händle / Trafó)