A talán legismertebb orosz drámaíró színpadi műveinek játszása szép feladat, ugyanakkor nagy kihívás minden társulat számára. Csehov drámáinak világa lenyűgöző a szerző pontos és mély emberábrázolásainak köszönhetően, ami talán nem véletlen, hiszen a szerző mestersége orvos volt. Darabjait általában tragikus hangnemben játsszák annak ellenére, hogy a szerző komédiáknak nevezi szövegeit, mert szereplői életének megfejtéséhez az irónia a kulcs.
A dráma alapproblémája az, hogy egy olyan világban, amelyben az élethelyzetek nagyon erősen meghatározzák az emberek életlehetőségeit, hogyan lehet létezni, megőrizni az egyéniséget és a nemesebb ambíciókat, mi hiteles és mi hamis az emberben, az emberi kapcsolatokban. A Platonov a magányosság különös tragikomédiája, ahol a címszereplő egyfajta abszurd anti-Don Juanként jelenik meg. Menekül az őt üldöző nők elől, de ezekben a szerelmi viszonyokban éli át létezésének leglényegesebb vonását: a magányt.
A Marosvásárhelyi Nemzeti Színház Tompa Miklós Társulata Harsányi Zsolt rendezésében megpróbálja kibontani a Csehov-szöveg sajátosan összetett viszonyrendszereit, s egy a mai korban is érvényes problémaként, a kortárs színjátszás eszközeivel - nagy hangsúlyt fektetve az akusztikus effektusokra és a fényhasználatra - bemutatni a Platonov történetét. Az előadás 2011-ben a Magyar Színházak XXIII. Kisvárdai Fesztiválján elnyerte a Nemzeti Erőforrás Minisztérium Nagydíját, a Trileckijt játszó László Csaba színészi díjat kapott, valamint beválogatták Románia a legrangosabb színházi seregszemléjére, az Országos Színházi Fesztiválra.