Színház

Fröcsiparti a százötvenedikre

2010.05.26. 13:54
Ajánlom
Egy vidéki színház életében nagy dolog, ha egy produkció eléri a 150. előadást. Pláne, ha nem zenés. A miskolci Portugállal most épp ez történik.

Egressy Zoltán Portugál című darabja az egyik legnépszerűbb magyar színmű. Ezt bizonyítja miskolci sikere is, hiszen a 2003. októberi bemutató óta töretlen a népszerűsége. A 100. előadást 2007 januárjában ünnepelték, most pedig, május 30-án, eljön a 150. előadás. Amint véget ér a produkció, a társulat és a színház vezetése "igrácsi" fröcsipartival várja a nézőket, résztvevőket a Nyári Színházba.

Hét évvel és 150 előadással ezelőtt találkozott először a miskolci közönség Becével, a Portugáliába vágyódó fiatalemberrel és Igrács lakóival. Ma már ő, és az igrácsi kocsma felejthetetlen figurái mindannyiunk kedves ismerősei: Retek, Sátán, Csipesz, Masni és a többiek... 150 előadás, több mint 40.000 néző, állandó telt ház... Portugál.

(2010. május 30. 19:00 - Portugál - Miskolci Nemzeti Színház - író: Egressy Zoltán; rend.: Korognai Károly; szereplők: Szirbik Bernadett, Chajnóczki Balázs, Szatmári György, Korognai Károly, Baj László, Fandl Ferenc, Müller Júlia, Molnár Sándor Tamás/Keresztesi László, Jancsó Dóra)

Programkereső

hírlevél

A kultúra legfrissebb hírei, programajánlók és exkluzív kedvezmények minden csütörtökön a Fidelio hírlevelében

Legolvasottabb

Vizuál

Elhunyt Ragályi Elemér, Kossuth-díjas operatőr

A 83 esztendős filmes szakember halálának hírét a család közölte a Telexszel.
Zenés színház

„A csodát vissza a közönségnek” – Kesselyák Gergely is pályázik az Opera élére

A karmester közösségi oldalán jelentette be, hogy beadta pályázatát az intézmény főigazgatói posztjára, és közzétette pályázatának legfontosabb pontjait.
Vizuál

Ingyenesen nézhető filmekkel tiszteleg Ragályi Elemér emléke előtt a FILMIO

Április 2-a estig ingyenesen nézhetünk meg a Nemzeti Filmintézet (NFI) streaming platformján három filmet, amelyet a március 30-án elhunyt operatőr fényképezett.
Könyv

23 kortárs író dolgozik Budapest nagyregényén

A projektben részt vevő művészek már kiválasztották a lakosság által beküldött történeteket legjobbjait, és hozzá is láttak a fejezetek megírásához. A könyvet novemberben vehetjük kézbe.
Jazz/World

Oláh Krisztián személyes inspirációiról is mesél legújabb videójában – Klippremier a Fidelión

Oláh Krisztián konkrét hátteret felrajzoló ötletek mellett rengeteg inspirációs forrását és asszociációját is megosztja újonnan indult, Insight című sorozatában. A felvétel a Fidelio oldalán debütál.

Nyomtatott magazinjaink

Ezt olvasta már?

Színház

Galambos Erzsi 91 évesen lép fel Rátonyi Róbert emlékestjén

A Rátonyi Róbert Színház gálát szervez névadója születésének századik évfordulója alkalmából. Az eseményen a társulat színművészei és más előadóművészek lépnek fel, de jelen lesznek a család tagjai is az Uránia Nemzeti Filmszínházban, március 31-én.
Színház ajánló

Sok-sok kacagás melletti megrendítő pillanatok – ezt ígéri a Sírpiknik 

A Sírpiknik című darabot Guelmino Sándor rendezésében mutatják be a József Attila Színházban április 15-én. A darab a barátságról, az élet szeretetéről és az újrakezdés lehetőségeiről szól. 
Színház ajánló

Világszínházi ünnepre készül a MITEM

A 2014 óta évente megrendezésre kerülő Madách Nemzetközi Színházi Találkozót idén a Színházi Olimpia keretén belül valósul meg. Április 16. és június 18. között tizenkilenc ország hatvannyolc előadása szerepel a fesztivál 2023-as programjában.
Színház ajánló

Amikor a férfi szüli a gyereket – Tasnádi István új bemutatójával ismét tabukat dönget

Tasnádi István maga állítja színpadra a Tapasztalt asszony című darabját, amely a hagyományos férfi és női szerepeket gondolja újra. Az Orlai Produkció előadását március 31-én mutatják be a Jurányiban.
Színház kritika

Üt, mint egy Pintér Béla-i óraszerkezet – kritika a Szutyok stuttgarti bemutatójáról

Pintér Béla színdarabjai között vannak olyanok, amelyek mindeddig „házon belül” maradtak. Másokat színre vittek határon innen és túl, magyarul és idegen nyelven. Bár a Szutyok annak idején talán „csak itt, csak most” jellegű drámaszövegnek tűnhetett, az élet nem ezt igazolta, hanem az ellenkezőjét.