A szakmai összefogás keretében megvalósuló A színház visszavár projektben a résztvevő kulturális intézmények a közönség iránti hálájuk kifejezése mellett az újbóli személyes találkozásra szeretnék ösztönözni nézőiket. Az előadóművészeti szakemberek hálásak a közönség támogatásáért, és várják, hogy a nézőkkel együtt újra átélhessék a színház varázslatát.
A kampányt életre hívó Déryné Program partnereként a Nemzeti Színház, a kaposvári Csiky Gergely Színház, a Budapesti Operettszínház, a Thália Színház és a Fővárosi Nagycirkusz vesz részt a projektben.
Kis Domonkos Márk színművész, a Déryné Program igazgatója elmondta: a legfájóbb számukra a bizonytalan ideig tartó várakozás a találkozások nélküli légüres térben.
A bennünk rekedt alkotóenergia ugyan folyton új utakat keresett, de a nézőkkel való fizikai találkozás nélkül nem tudott a színház igazi csodája létrejönni."
Mint mondta, a kampánnyal azt akarják üzenni a nézőknek, hogy számítanak rájuk, visszavárják őket, hiszen az a szellemi-lelki táplálék, amit a színház nyújt, számukra is hiánypótló.
Az Emberi Erőforrások Minisztériuma (Emmi) kiemelten fontosnak tartja a nehéz helyzetbe került kulturális szegmens támogatását, így a Déryné Program kezdeményezését azonnal felkarolta. Fekete Péter, az Emmi kultúráért felelős államtitkára úgy fogalmazott, hogy a világnak fel kell ébrednie ebből a szörnyű és sok áldozatot követelő "rémséges valótlanságból", és folytatnia, vagy újrakezdenie kell mindent. Mint mondta:
Folytassuk hát még nagyobb szívvel, erővel, hálával, tenni akarással. A színház mindenkit visszavár!"
A kezdeményezés és a kampánystratégia a több kulturális intézmény és színház marketingjét is segítő Brandtailor nevéhez fűződik, a kreatív tervezést és a produkciót a Creativo Media, az arculatot a StrongSolutions, a kommunikációt a VízióMédia jegyzi.
A színház visszavár dokumentumfilm
Fejléckép: a Nemzeti Színház épülete / Fotó: Nemzeti Színház