A jelenlegi főigazgatónak, Barnák Lászlónak két kihívója van a szegedi teátrum élén: Tóth Péter zeneszerző és Peller Károly, akit elsősorban a zenés műfajból ismerhetünk. A pályázatot Peller Károly engedélyével tesszük közzé. A színművész-rendező nyertes pályázat esetén a drámatagozat élére Szilágyi Annamária színésznőt, az operatagozat vezetésére László Boldizsár énekest kérné fel. Pál Tamás vezető karmesterként, Makláry László zenei vezetőként venne részt a színház művészeti életében. Miklósa Erika a Szegedi Szabadtéri Játékok művészeti tanácsadójaként működne közre.
Peller Károly művészeti koncepciójának alapgondolata:
a közönség szolgálata, hagyományok és új utak szimbiózisában gondolatokat ébreszteni a nézőkben, ízlést formálni, szórakoztatni, ha kell, korszerűen korszerűtlennek lenni.
Kortárs és klasszikus darabok mellett Peller Károly fontosnak tartja a kísérletezést és új darabok születését, amelyek kifejezetten a Szegedi Nemzeti Színház számára íródnak. A darabválasztásnál az is szempont, hogy színésznők számára is megfelelő minőségű szerepeket kínáljon.
Az operatagozat kapcsán kiemeli pályázatában az állomány bővítésének és továbbképzésének fontosságát, egy stúdió indítását és a Magyar Állami Operaházzal való együttműködést. Ennek keretén belül több, az Operaházban korábban bemutatott opera-előadást bocsátanának a szegedi színház rendelkezésére „díszlettel, jelmezzel és rendezési jogokkal együtt, önköltségi áron”.
Peller Károly növelné a zenés színházi előadások arányát, elsősorban nagyobb hangsúlyt fektetve az operett műfajára a teátrum repertoárján. Ezzel kapcsolatban a pályázók fontosnak tartják világossá tenni, hogy operettjátszás alatt sem múzeumi stílusban színpadra állított „múltidéző haknikat”, sem olyan modernkedő előadást nem értenek, amely nem több mint
szakadt farmernadrágban, mobiltelefonnal egy metróaluljáróban szaladgáló, énekelni nem tudó fiatalok performansza, akik trágár szavakkal aktuálpolitikára utalgatva próbálják véresen komolyan venni magukat.
Ezért ők egy harmadik utat választanának, „hiszen modern soha nem a szó eredeti értelmétől lesz egy előadás, hanem annak értelmezésétől és hatásától. Az utaknál is fontosabb azonban, hogy az operettet tisztelni kell.”
Emellett szeretnének új magyar musicaleket íratni, és minden évben operettfesztivállal zárni az évadot.
Peller Károly pályázatában kiemeli az energiatakarékosság, valamint a művészek és a vezetőség közötti kommunikáció hatékonyságának és tisztaságának fontosságát. Ezek mellett pályázata érinti az ökológiai lábnyom csökkentésének és a folyamatos brandépítésnek a feladatát is.
Peller Károly főigazgatói pályázata teljes terjedelmében itt olvasható:
Fejléckép: Peller Károly (fotó / forrás: Szkárossy Zsuzsa / 6SZÍN)