Foglalkoztató
Április 26. 19:30 - Merlin Színház
Író, rend.: Kiss Márton; szereplők: Alberti Zsófi, Bakos Éva, Csillag Botond, Varga Balázs, Várnai Szilárd
A Foglalkoztató megrettent. A Foglalkoztató felébreszt. A Foglalkoztató ledöbbent. A Foglalkoztató nem ereszt. Mit jelent számunkra az a gyakran használt szókapcsolat, hogy: "úgy szeretnék boldog lenni"? Biztos mindenkinek mást. És mi van akkor, ha ezeket ütköztetjük? Mi zajlik körülöttünk: a saját életünkben, párkapcsolatunkban, családunkban, munkahelyünkön, szűkebb, tágabb közösségeinkben? Társadalmunkban. Magányunkban.
Ahogy tetszik
Április 30. 19:00 - Új Színház
Író: William Shakespeare; rend.: Rudolf Péter; díszlet: Menczel Róbert; jelmez: Füzér Anni; szereplők: Gáspár Sándor, Pokorny Lia, Fodor Annamária, Hirtling István, Széll Attila, Papp Zoltán, Vass György, Szikszai Rémusz, Huszár Zsolt, Gosztonyi János, Száraz Dénes, Almási Sándor, Czapkó Antal, Pálfi Kata, Nemes Wanda, Galkó Balázs
A messzi Franciaországban a hatalomra vágyó Frigyes herceg elűzte bátyját a trónról, majd annak lányát, Rosalindát is száműzi, akit eddig udvarában saját lánya, Célia mellett tartott és nevelt. A két unokatestvér álruhát ölt, és még aznap éjjel megszökik a palotából, hogy az ardennes-i erdőben keressen menedéket. Itt találkoznak a szintén menekülő Orlandoval, azzal a nemes ifjúval, aki iránt Rosalinda egy lovagi torna alkalmával szerelemre gyúlt, s akinek most nem vallhatja meg szerelmét, hisz az erdőben férfiruhában jár...
Balfék! Jobbra át!
Április 30. 19:00 - Kabaré 24
Rend.: Verebes István; díszlet: Tarján Zsófia; jelmez: Tordai Hajnal; zene: Heilig Gábor; szereplők: Lórán Lenke, Beregi Péter, Heller Tamás, Nádas György, Baranyi László, Karsai István, Böröczky József, Bősze Péter, Aradi Tibor, Szántó Szandra, Kokas Piroska, Gelecsényi Sára, Veres Robi, Bakáts Tibor, Kormos Anett
Mi történne, ha tűz ütne ki az Országházban? Milyenek a nap történései reppelve? Mibe kerül egy-egy életmód? Hány korból hoz hírt Meklód Dezső, a hegylakó? Miért látogat el Bonaparte Napoleon a BKV-székházba? Ki ellen tüntetnek az újgazdagok? Miért nem jön ki valaki az eresz alól, ha süt a nap? Kit jelöl a társulat államelnöknek? Mit keres Rossini a kabaréban? Miért nagy a fejetlenség a sebészeten? Miről beszélget egymással két sorozatgyilkos? Hogy kerülhet egy kárpitozott szék mindössze hetven forintba? Hová kéri tagfelvételét az izraelita Frőhlich Samu? Van-e anyanyelvünkben magyar szó? Mitől gyűlölhető egy bárányfelhő az égen? Hogy okozhat pánikot egy pöttyös labda?
A színek háborúja
Április 30. 22:30 - Sirály
Író, rend.: Takátsy Péter; sz.: László Géza Attila, Dankó István, Adorjáni Bálint, Elek Ferenc, Stork Natasa
A piros, a sárga és a kék szín vitatkoznak a művészetről. Rájönnek, hogy a művészet egyetlen hiteles megnyilvánulási formája a háború. Akcióba lépnek...
E.T.
Május 1. 19:30 - Thália Színház - Arizóna Stúdió - SZAKKÖR
Alkotók: Dömötör András, Horgas Péter, Nagy Fruzsina, Bujdosó Nóra, Zombola Péter, Ölveti Mátyás, Szakáll László, Ari-Nagy Barbara, Lambing Emese; szereplők: Barabás Richárd e.h., Hegedűs D. Géza, Dankó István, Klem Viktor, Pálfi Kata
Ha Madách Imre Tragédiájával kezd el foglalkozni öt színész, egy fiatal rendező és egy apró stáb, gyakran kérdezik meg a barátaik tőlük: "Ti normálisak vagytok?" Noha a jelenetek eredeti sorrendjét felforgatjuk, és sokat el is hagyunk közülük, abban bízunk, hogy talán megérthetjük a megszállottan kereső Akárki történetének legfontosabb aspektusait. Az előadás igazi műhelymunka során formálódott: a Thália Színház segítségével Miss Arizona egykori lakásában dolgoztunk, kihasználva a különleges helyszín kínálta összes lehetőséget. Az E.T. a jelenből indítja el az álmok sorozatát és jut el egy lehetséges megoldásig. A bemutatót a Nemzeti Kulturális Alapprogram támogatásával egy frissen formálódó csapat, a SZAKKÖR, az AKKU csoport színházi egysége hozza létre.
"Akkor hát, kérdeztem szórakozottan, ismét ennünk kellene a tudás fájáról, hogy a bűntelenség állapotába visszaessünk? Hát igen, mondta C... úr, ez lesz az utolsó fejezete a világ történetének." (Heinrich von Kleist)