Eszéki Erzsébet koncepciója szerint minden est egyszeri alkalomra készül, nem közönségtalálkozóként, nem is pódiumbeszélgetésként. A szervezők élvezetes, gondolatébresztő művészeti összjátéknak szánják a Kettőspont esteket. Minden Kettőspont - AEGON-est más művészeti ágak segítségével közelít az előadásból választott mozzanathoz, ezt továbbszövő tánccal, zenével, irodalmi művekkel, akár meglepő módon, újfajta asszociációkkal. Mert mindig van másik nézőpont is, érdemes másfajta képzettársításokkal, máshonnan is közelíteni, kizökkenni a megszokottból.
Az első, március 29-i est nem a Cigányokról és nem a cigányokról szól, tehát nem az előadásról és nem a cigányságról. Sokkal inkább a - valamilyen helyzetből szinte mindenki által ismert - kiszolgáltatottságról és a sorstalanságról, arról, hogy bármikor adódhat olyan helyzet, amelyben mi maradunk kisebbségben, mi válunk kirekesztetté.
A félelem megeszi a lelket - ez a címe Rainer Werner Fassbinder 1973/74-es filmjének, amely szívszorító módon hozza testközelbe egy marokkói vendégmunkás és egy idősebb német nő szerelmét, őszinte, szoros összetartozását, valamint azt a dermesztő légkört, a fájdalmas kiközösítést, amely a kapcsolatuk miatt körülveszi őket. Ezért választották a film címét mottónak.
Az évadban április 19-én 19 órától A filozófus című előadáshoz (Gothár Péter rendezése) kínálnak művészeti-kulináris "csemegét" Kocsis Gergely műsorvezetésével, május 24-én pedig - szintén 19 órától - a Kispolgárok című előadás (Zsámbéki Gábor rendezése) egy mozzanatát járják körbe Fullajtár Andrea vezetésével.
Kérdésünk: Ki jelölte Lukács Miklóst a 2011-es AEGON Művészeti Társdíjra?
A március 26. éjfélig helyesen válaszolók közül egy olvasónk - partnerével - a Fidelio vendége lehet a március 29-i esten.