„Véleményem szerint az emberközpontú, szabad, alázatos, nyitott munkamódszer a színház alapja.”
Színészi karakterét tekintve Rózsa Krisztián izgága típusú fiatalembernek látszik, kíváncsian villanó, világos szemekkel. Gyerekkorát egy kis beregi faluban töltötte, ahol semmi különös nem történt vele azonkívül, hogy megtanult szaltózni. A szülők a négy gyerekük életre szóló terveit már kiskoruktól kezdve körültekintően és informatívan támogatták, így került Krisztián a nagykállói gimnázium dráma tagozatára. A középiskolás fiú számára a végső lökést egy nyíregyházi Tizenkét dühös ember-előadás nézői élménye adta – ott dőlt el, hogy a színészet lesz az útja. Kaposváron lett színinövendék Kelemen József osztályában.
2014-es diplomaszerzése óta kipróbálta magát a színházcsinálás két legkülönbözőbb területén. Két évig élt és dolgozott a kaposvári diáktársaival létrehozott független társulatban, a k2-ben, amely az első pillanattól kezdve izgalmas, kreatív színházi alkotócsapatnak bizonyult. Majd elszerződött az ország legnagyobb vidéki színházába Miskolcra. (Úgy kell elképzelni a pillanatot, hogy a k2-vel épp a saját darabjukat próbálták Ascher Tamással, amikor Béres Attila igazgató megtette ajánlatát.)
Rózsa Krisztián a független színházból hozott magával egyfajta szemléletet, munkamódszert, ízlést és humort.
Mindez igen jól hasznosul a sok műfajú, sok helyszínű miskolci színházban. Szőcs Arturnál A kaukázusi krétakörben szerepelt – alakításáért Básti Lajos-díjat nyert a POSZT-on a Színházi Dolgozók Szakszervezetétől –, de energikusan learatta a táncos-komikusi babérokat is a Bál a Savoyban előadásában. Keszég László egy kétszemélyes Lear király-verzióban bízta rá a Bolond szerepét Harsányi Attila mellett, Rusznyák Gábor meg épp a Luxemburg grófjában játszatja. Szabó Mátétól a zenés Will Shakespeare-t és az Ünnepet kapta, és természetesen ott volt, amikor k2-s barátai, Fábián Péter és Benkó Bence a miskolci Elza-trilógiába fogtak. Mohácsi János sem visz színre Miskolcon olyan darabot, amelyben Rózsa Krisztián szerepet ne kapna. Kiemelkedő Mohácsi-produkciók, a Kabaré (Cliff) és A velencei kalmár (Gratiano) sikerének volt részese.
Béres Attila legutóbb a Producerek egyik főszerepét bízta rá. Bátortalan, könyökvédős, nyunyókás könyvelőt játszik. Énekel, táncol, és este fél 11-re kinövi magát sikeres Broadway-producerré. Simán el lehet hinni neki bármilyen fényes karriert.
A további díjazottakról itt olvashat.