Ahogy tetszik - Katona József Színház, Budapest
Mit kezd ma egy fiatal költő és egy fiatal rendező Shakespeare-rel? Závada Péter és Kovács D. Dániel már másodszor dolgoznak együtt. Az előbbi a mai tízes-húszas generáció nyelvére írta át a nagy angol drámaszerző Ahogy tetszik című vígjátékát, utóbbi pedig a Katona társulatának főleg fiatalabb tagjaival színpadra vitte azt. Az ardeni erdőben hazájukból száműzött hercegek, férfinak öltözött hercegkisasszonyok, pásztorlányok, pásztorfiúk és mindenféle fura szerzetek bolyonganak – és majdnem mindannyian szerelmesek. Hogy Shakespeare romantikus komédiája mennyire tud mai nyelven megszólalni a Kamra színpadán? Többek között ez is kiderül kiss csaba bé kritikájából.
Csongor és Tünde - Nemzeti Színház, Budapest
Vidnyánszky Attila a nemzeti drámatriászból ezúttal a Csongor és Tündével próbálkozott: Vörösmarty művéről mind a rendező, mind az egyik főszereplő, Fehér Tibor úgy nyilatkozott, hogy ennek a darabnak a színpadra állítása igencsak problémás, de „nincs mese, neki kell rugaszkodni.” A kritika szerzője szerint, nem véletlen hát, hogy Vidnyánszky Attila rendezését áthatja a végső leszámolás fogösszeszorításának érzete, és a Tündét alakító Ács Eszter is nagy csatát vív címszerepével. Hogy küzdelmük hogyan végződik, azt megtudhatják Soós András kritikájából.
Mesél a bécsi erdő - Örkény Színház
Az Örkény Színház bemutatójában sokféle rendezői és színészi fogás érzékelteti az élet idilli és kegyetlen oldala közötti feszültséget, amelyeket a 7óra7 kritikusa mind értékesnek gondol. Erős és ígéretes előadáskezdésről ír, egy idő után azonban mindezt kevésnek találja ahhoz, hogy egy végig lendületes, izgalmas produkcióról tudjon beszámolni. Für Anikó és Polgár Csaba emlékezetes alakításáról, Kákonyi Árpád különleges teljesítményéről, az elvesztett reményekről, fokozatos kiábrándulásról, kifigurázott náci elvakultságról és katolikus hitről, valamint álszent kislányokról itt olvashat.
Galilei élete - Nemzeti Színház, Budapest
Brechtnek a nagy reneszánsz tudós életéről szóló, kissé didaktikus drámáját ritkán látjuk magyar színpadon: 14 év után az eddigi utolsó előadás rendezője, Zsótér Sándor vitte újra színre – ezúttal a Nemzeti Színház Kaszás Attila Termében. Ahogy a tavaly bemutatott Brandban, itt is Trill Zsolt játssza a főszerepet, és ősszel visszaadott szerepe után új bemutatóban láthatjuk viszont a 80 éves Törőcsik Marit, aki az idős Galileit alakítja. A kritikus szerint a ma már kicsit poros darabot a rendező látványos mozgásszínházi eszközökkel dobja fel, amihez fiatal színészek – Trokán Nóra, ifj. Vidnyánszky Attila –, illetve színészhallgatók asszisztálnak. Hogy ettől valóban élővé válik-e el az egyházzal szembekerülő, tanait megtagadó tudós története, arra kiss csaba bé kritikájában kaphatunk választ.