A Latabárné fia 39 év eseményeit sűríti bele hét jelenetbe, felelevenítve a színész pályájának legfontosabb állomásait. Már az alaphelyzet is rendhagyó: keretét az adja, hogy a színész ágyhoz kötött, beteg édesanyjának meséli el az életét.
A drámát színháztörténeti dokumentumok ihlették, de a történet fiktív, Peller Károly alakításán keresztül pedig egy érzékeny művész küzdelmei és vívódásai bontakoznak ki.
„Adva van egy színész, aki csodálatosan táncol és ellenállhatatlanul mókázik. És adva van a közönsége, amelyik ezt hálás örömmel fogadja. Érthető a kérdés: hol van itt a dráma?” – veti fel a szerző, Győrei Zsolt. A darabon keresztül azt próbálta megmutatni, hogyan őrlődik fel egy ember abban, hogy megpróbálja azt csinálni, amihez ért. Közben pedig megjelenik a „másik énje”, a nagy nevettető is, akinek története a valóságban egyáltalán nem vidám: a gazdasági világválság bátyjával, Árpival együtt külföldre kergette, hogy aztán visszatérése után néhány év múlva származása miatt eltiltsák a színpadtól. Nem sokon múlt, hogy a rendszer ellenségének kiáltsák ki.
Az előadással Peller Károly élete első monodrámájára készül, és bár egy műfajban alkot az általa alakított művésszel, ezúttal a prózába visz ritmust és dallamot, jókedvet és melankóliát.
„Nagy kihívás számomra ez a szerep, nemcsak Latabár karakterének összetettsége miatt, hanem mert még sosem játszottam monodrámát. Most csak én leszek a színpadon, egyedül, partner nélkül – mondta az előadás kapcsán Peller Károly, aki a lehetőséget egyszerre érzi felemelőnek és nyomasztónak, ugyanakkor örül, hogy a 20. század egyik legnagyobb legendáját keltheti életre. „Boldog vagyok, hogy megtalált ez a feladat.” – tette hozzá a színművész, aki Latabár Kálmán születésnapján, november 24-én debütál majd a szerepben.
A Latabárné fia november 24-től látható a Spinoza Színházban, további információ az alábbi oldalon olvasható.
Fejléckép: Peller Károly Latabár Kálmánként (fotó: Gordon Eszter / Spinoza Színház)