Az alábbi cikk szponzorált tartalom, nem a Fidelio szerkesztőségének tagjai írták.
Brasch Bence műve kortárs komédia, ami a színház és a tehetségkutató tévéműsorok világában játszódik. Üdítően friss, benne valódi színpadi karakterekkel, mai figurákkal. A produkció hangsúlyosan foglalkozik azzal a nagyon fontos kérdéssel, hogy vajon feláldozhatók-e a gondolatok a szórakoztatás oltárán. Emellett érvényesen
érint olyan aktuális témákat, mint a fiatal felnőttek útkeresési dilemmái, vagy a #metoo mozgalom,
eközben pedig csavaros „színház a színházban”-dramaturgiával formailag is érdekes kortárs komédiát láthatunk. Brasch Bence szövege talán nem is lehetne jobb helyen, mint egy szórakoztató színházban.
Szinetár Dóra számára a legfontosabb a történetben, hogy „igazából mind magunk tehetünk a sorsunk alakulásáról, mi teremtjük a világunkat, amiben aztán érezzük magunkat valahogy. Egy ilyen történetben mindenkinek megvan a saját felelőssége. Mind hibázunk. A különbség csak az, hogy
ha valaki alapjában véve tisztességes ember, azt nézőként könnyebb felmenteni a felelőssége alól.
Meg persze, hogy nem jó embereknek nem jó a közelébe kerülni. Nem egy ördöglakat, de mégiscsak jó újra meg újra belegondolni, és újabb és újabb szemszögből ránézni. De az alapvető igazságok, bárhonnan nézzük, működnek” – vélekedett a színésznő.
Minden nézőt érdekel, mi folyik a színfalak mögött. Hogy készül egy előadás? Milyen munka kell ahhoz, hogy jóízűen nevessenek, vagy együttérzően sírjanak a nézők? Ki az ember a szerep mögött? Ki vagyok én? Ki vagy te? Kell tudnunk a választ? Nekem az a szerelem, ami a másiknak? Fontos tudnom, mit gondolnak rólam mások? Ha viszont nem fontos, akkor hogy tartom tiszteletben a határokat? Az alkotók ezekre a kérdésekre keresik a választ egy olyan előadásban, amelyben a harmonikus dallamoktól a nyers recitativo duettekig lendületes, titkos színházi jelenetek építenek hidat a nézőkhöz. És ha a néző elég bátor, talán
átélheti a színházcsinálás boldog és szorongató pillanatait is.
Bokor Bonifác (Kovács Máté), a harminchoz közeledő író élete főművét megosztja azzal a színházigazgatóval, akivel pár hónapja ismét hajlandó szóba állni. A mű azonban nem éri el a kívánt hatást, hiszen Molnár igazgató úr egy könnyed, szórakoztató musicalt vár tőle. „Bokor Bonifác egy nálam valamivel idősebb karakter, a szorongásai ismerősek, míg a kiégése egyáltalán nem. Elsőre azt gondoltam, hogy túl fiatal vagyok a szerephez. Végül arra jutottam, hogy
ha megértem a karakter sebeinek és szorongásainak forrását, akkor nem számít, hogy mennyi év van közöttünk,
mert ezek a problémák évekkel korábban is foglalkoztatták őt, és valószínűleg évekkel később is foglalkoztatják, meghatározzák a döntéseit és viselkedését” – nyilatkozta a darab kapcsán Kovács Máté.
Bővebb információ és jegyvásárlás ide kattintva.
Támogatott tartalom.
Fejléckép: Jelenet a Bálna című előadásból (Fotó/Forrás: Mészáros Csaba / Átrium)