Színház

Mi a különbség híres ember és celeb között? - Színészek válaszolnak

2018.09.21. 14:35
Ajánlom
Celebség, pályakezdés és az operett műfaja is kiemelt témája a Jó kérdés beszélgetéssorozat új évadának. Szeptember 22-én délután Hernádi Judit, Ónodi Eszter, Scherer Péter és Veiszer Alinda beszélget a celebkultúráról a budapesti Katona József Színház K:antinjában.

Az első évad közönség- és szakmai sikerei után folytatódik a Magyar Színházi Társaság színházszakmai ingyenes beszélgetéssorozata, amely során egy-egy témát körüljárva három színházi alkotóval beszélget Veiszer Alinda a Katona József Színházban. Az elméleti rétegproblémák és álkérdések helyett fontos, valódi, alkotókat és nézőket egyaránt foglalkoztató felvetésekről zajló beszélgetések célja, hogy a bennfentesség elkerülése mellett, minden témánál több álláspontot, véleményt képviseljenek a beszélgetés résztvevői. A szeptember 22-én, a Színházak Éjszakáján induló beszélgetéssorozat rendhagyó módon, szombaton 15 órai kezdődik, a beszélgetés témája ezúttal az ismertség, a celebség lesz.

Mit jelent ma ismert embernek lenni?

Ki meddig engedi be a sajtót egy előadás, film, sorozat promóciója érdekében? Hol vannak az egyéni komfortzónák határai? - teszik fel a kérdést a sorozat szerkesztői, az első beszélgetésen Hernádi Judit, Ónodi Eszter és Scherer Péter színművészek osztják meg élményeiket a bulvárvilágról – a dilemmáktól a rémtörténetekig.

Jo_kerdes_GasparIldiko_BenkoBence_FabianPeter_foto_EderVera-160201.jpg

Gáspár Ildikó, Benkő Bence és Fábián Péter (Fotó/Forrás: Éder Vera)

Október 8-án már a megszokott időpontban, azaz hétfőn 17 órától az évadkezdés és a pályakezdés kérdései kerülnek elő. Mekkora egy osztályfőnök és egy színház szerepe a pályakezdés szempontjából? Lehet-e tudatosan karriert építeni?

Perspektíva-e ma a színházi pálya?

Az elvárásokról és a várakozásokról, a lehetőségekről és a félelmekről egy mesterrel, Novák Eszterrel, és két tanítvánnyal, Törőcsik Franciska és Olasz Renátó színművészekkel beszélget Veiszer Alinda.

November 26-án 17 órától egy hungarikum, az operett lesz a téma. Mi az operett: szerelmes mese vagy társadalmi szatíra? Milyen szabadságot ad, és milyen korlátokat állít a rendezőnek? Lehet-e és kell-e aktualizálni? Mit enged a darab, és mit enged a néző?

Miért nem írnak ma operetteket?

Csákányi Eszter, Lőrinczy György és Mohácsi János keres válaszokat a műfaj sikerének titkát, szabályait érintő kérdésekre, és arra, van-e operett a Csárdáskirálynőn, A víg özvegyen és a Mágnás Miskán túl.

A beszélgetésekről részletes információt és háttéranyagot a facebook.com/jokerdes oldalon találhatnak az érdeklődők.

 

 

Programkereső

hírlevél

A kultúra legfrissebb hírei, programajánlók és exkluzív kedvezmények minden csütörtökön a Fidelio hírlevelében

Legolvasottabb

Plusz

Cate Blanchett Virág Emesétől tanult zongorázni a Tár című filmhez

A színésznő egy fiktív női karmestert alakít a Todd Field által rendezett életrajzi filmben. A figura életre keltéséhez karmesteri és zongoratanulmányokat is folytatott, ez utóbbit Virág Emese segítségével.
Plusz

Szabó T. Anna: „Elkötelezem magam az irodalommal. Mindörökké.”

Egy 1988-ból származó naplórészletet osztott meg néhány nappal ezelőtt közösségi oldalán Szabó T. Anna költő.
Klasszikus

Egyik húzza a másikat – Almási Miklós bejegyzése

Valami titkos versenyfélének tűnhet az a csoporthatás, ahogy a klasszikus zene korszakos alakjai egymás mellett és által jutottak el a csúcsig. Almási Miklós Széchenyi-díjas esztéta, filozófus, esszéíró vendégcikke.
Plusz

Hátborzongatóan szép történet áll Bereményi Géza legnépszerűbb dalszövege mögött

A Kossuth-díjas művészt egy rádióműsorban kérdezték halhatatlanságról és a Nagy utazás című számáról, válaszul azonban az egyik legkedveltebb Cseh Tamás-dal, a Csönded vagyok keletkezésének történetét osztotta meg, amelynek versszakaiban valójában párbeszédet folytat egy elhunyt fiúval.
Klasszikus

Pozsonyban díjazták a Magyar Rádió Gyermekkórusát

A Pozsonyban megrendezett nemzetközi kórusversenyen 16 éven aluli kategóriában a legmagasabb minősítést kapta a Magyar Rádió Gyermekkórusa, akik Walter Judit és Dinyés Soma karnagyok vezényletével adták elő műsorukat.

Nyomtatott magazinjaink

Ezt olvasta már?

Színház kritika

Gellért-hegyi rémálmok – kritika Az Imádkozó című előadásról

Radioaktív jövőben hasadnak a sorsok Pintér Béla huszonkilencedik, legújabb előadásában. Maguk a szereplők húzzák a talpalávalót a nihil komédiájához. Megnyugtató, hogy ez csak egy rémálom, és még felébredünk.  
Színház hír

Márkó Eszter rendező kapta a Gyulai Várszínház nívódíját

A Tündöklő Jeromos rendezéséért odaítélt elismerést Elek Tibor, a Gyulai Várszínház igazgatója és Gyula polgármestere, dr. Görgényi Ernő adta át a Nemzeti Színházban, a november 30-i előadás után.
Színház ajánló

Mai figurákkal tart tükröt elénk Brasch Bence első rendezése az Átriumban

Az idén 10 éves Átrium szeptemberben mutatta be a Bálna című darabot, mely Ágoston Katalin, Debreczeny Csaba, Kovács Máté, Szinetár Dóra, Tornyi Ildikó és Sas Zoltán egyetemi hallgató szereplésével látható a Margit körúti teátrumban.
Színház interjú

A színház kritizál, a művész lázad – Beszélgetés Peller Károllyal a Latabárné fia kapcsán

Latabár Kálmán születésének százhuszadik, színpadra lépésének századik évfordulójak a tiszteletére rendhagyó monodrámával állt elő a Spinoza Színház. Peller Károly 39 év eseményeit eleveníti meg hét jelenetben: egyszemélyes színházat varázsol a Spinoza picinyke színpadára, és társrendezőként is jegyzi A Latabárné fiát.
Színház ajánló

Deficit – Csurka István darabja a Vigadóban

December 5-én, a Pesti Vigadó Sinkovits Imre Kamaraszínpadán tekinthetjük meg a Zentai Magyar Kamaraszínpad vendégelőadását, a Kossuth- és Jászai Mari-díjas Szilágyi Tibor rendezésében.