Színház

Milyenek a Babák?

2012.12.04. 13:30
Ajánlom
Lehetnek-e a cselédekből dívák? Vagy ez abszurd, netán provokatív felvetés? A Budapest Bábszínházban második alkalommal megrendezendő Kritikus Óra után, december 8-án talán ez is kiderül.

Az elsősorban színésznőként ismert Fodor Annamária első rendezésében Jean Genet Cselédek című darabját vitte színre. A rendező és a látvány tervezői nem fukarkodtak a csipkével, a rózsákkal és a gyöngyökkel.

A Budapest Bábszínház és a MaNNa Produkció együttműködésében elkészült előadás abszurd, arisztokratikus és avantgárd, amelyből - Genet-re nem túl tipikus módon - nem hiányzik a humor sem. Ha műfaji címkét ragasztanánk rá, leginkább talán az „egzisztencialista thriller a budoárban" illene rá.

A Babákról a rendező így fogalmaz: "Leginkább azért ajánlom - és most megpróbálom függetleníteni magam attól, hogy ez az én kis szerelmem -, mert olyan kísérlet színészekkel, bábokkal (próbababákkal), látvánnyal, tánccal, énekkel, színházzal, vagyis műfajok keveredésével, ami - remélem - beilleszthető a mai kortárs művészet világába. Giccses, provokatív és megdöbbentő interaktív kabaréféle kerekedett, amit úgy mesélünk el, hogy közben e mesteri szöveg megállja a helyét a 21. század modern pillanataiban. A nemek közti izgalmas hidak, az erotika: mind szépen, fájón, ízlésesen, szabadon, fontosan."

Bűn és bűnhődés, szabadság és szolgaság, nő és férfi, gyűlölet és szeretet, az én és énkék közt dúló örök, véget nem érő harc, küzdelem. Fantáziavilág a fantáziavilágról. Ez mind a 2012 tavaszán bemutatott Babák, melyben Bercsényi Péter, Bohoczki Sára és Mórocz Adrienn látható.

A december 8-i előadást követően a Kritikus Óra keretében Gabnai Katalin kritikus beszélget az alkotókkal.

Programkereső

Legnépszerűbb

Vizuál

Így buliztak régen a sztárok az Oscaron

Közeledik az idei Oscar díjátadó, felkészülésnek megmutatjuk, ki kivel mulatott vagy épp sutyorgott a szünetekben az ötvenes évektől a kilencvenesig. Galéria!
Klasszikus

Megszólalt az ELTE Zenei Tanszékének vezetője a pénzelvonás kapcsán

Múlt héten jelent meg az a közlemény, amelyből kiderült, hogy az ELTE BTK-t érintő 250 millió forintos forrásmegvonás miatt szeptembertől nagyon nehéz lesz megoldani a zongora- és a magánének-oktatást a Zenei Tanszéken. A Fidelio kérdéseire Bodnár Gábor tanszékvezető válaszolt.
Vizuál

Bálványozta a közönség, bolondokházában végezte – 175 éve született Munkácsy Mihály

Stílusát romantikus realizmusnak nevezik, amelyre nem hatottak lényegesen a modern festészeti irányzatok. Első sikerét 1869-ben aratta Az ásító inas című képpel, amelynek témáját saját korábbi életéből vette.
Jazz/World

Borbély Mihály: "Pénzért vagy egoizmusból nincs értelme zenélni"

A több hangszeren és műfajban jártas Borbély Mihály minden zenei és emberi szituációban az átjárhatóságot kutatja. Legközelebb A népzene ünnepén hallhatjuk őt február 23-án a Müpában, tavasszal pedig új jazzlemezét is bemutatja saját formációjával.

hírlevél

A kultúra legfrissebb hírei, programajánlók és exkluzív kedvezmények minden szerdán a Fidelio hírlevelében

Ezt olvasta már?

Színház magazin

A társulat kérdéseiről – a közös ügyektől a közügyekig

A Jó kérdés, a Magyar Színházi Társaság és a Színház folyóirat sorozatának vendégei februárban a társulatról beszélgettek. A meghívottak, Kováts Adél, Göttinger Pál és Molnár Áron tapasztalatainak, nézőpontjainak megismeréséből és helyenkénti ütköztetéséből izgalmas kép rajzolódott ki a társulatokat illető lehetőségekről, külső és belső elvárásokról.
Színház ajánló

Mennyiért szülnél, anyuci? – új bemutató a FÉMben

Miklós Zsófiával és Kolnai Kovács Gergellyel a főszerepben mutatta be a FÉM Cziczó Attila Fém című abszurd drámáját: Miről álmodik a fiatal? Hírnévről, vagy családról?
Színház premier

Nyakunkon a hurok – Hazai ősbemutatóra készül az Orlai Produkciós Iroda

Bagossy László az Orlai Produkciós Iroda színészeivel állítja színpadra Kerékgyártó István szövegét, amely a szerző Puzzle című darabjából és a Hurok című regényből állt össze. A bemutatót február 23-án tartják a Jurányi Házban.
Színház ajánló

Vígjáték vagy dráma: A pillangók még mindig szabadok a József Attila Színház Stúdiójában

Nagy érdeklődés övezi a hazánkban kevéssé ismert Broadway sikerszerző, Leonard Gershe darabját a József Attila Színházban.
Színház ajánló

Az öldöklés istene - Házaspárbaj az Átriumban

Yasmina Reza világhírű komédiája leleplező őszinteséggel beszél a kispolgári álszentségről, és arról, hogy mindannyiunkban mennyi sérelem, előítélet és düh kavarog.