Színház

Nem csak a színpadon lebeg – Leblanc Gergely portréja

2021.09.14. 20:30
Ajánlom
Tíz éve tagja a Magyar Nemzeti Balettnek Leblanc Gergely balettművész, aki már a kezdetektől magas színvonalú technikai tudást igénylő szólószerepekben bizonyíthatta tehetségét. Szeptember 14-én Junior Prima Díjat vehetett át a Takarékban Zrt. támogatásával.

„Mindig le kell küzdened a többi ember visszahúzó erejét, amikor nagyobb célokat szeretnél megvalósítani.” (George Smith Patton)

Leblanc Gergely 1992-ben született Leblanc Győző és Csonka Zsuzsanna operaénekesek gyermekeként. A balett felé édesanyja terelgette, és felejthetetlen élmény volt számára, amikor gyerekként a kulisszák mögül figyelhette egy korszakos jelentőségű táncművész előadásában az Anyegin című balettot, amely azóta is a kedvenc műve. Bátyja, Ifjabb Leblanc Győző szintén balettművésznek készült, ígéretes pályáját egy 16 éves korában elszenvedett sérülés törte derékba, sikeres közgazdászként azonban Gergely számára örök példaként szolgál, hogy van élet a rövid balettkarrier után is.

Tanulmányait – amelyeket kiemelkedő nemzetközi versenyeredmények szegélyeztek – a Magyar Táncművészeti Főiskolán végezte. A képzést 2009-ben megszakította egy, a londoni Royal Ballet Schoolban eltöltött ösztöndíjas évvel. „Nagyon jó pedagógusoktól tanulhattam, de a legnagyobb fejlődést Dózsa Imre kezei között értem el az utolsó évben” – árulta el balettmestereivel kapcsolatban. A balettképzés befejezése után, 2011-ben a Magyar Nemzeti Baletthez szerződött, ahol már az első évadban főszerepet kapott A diótörőben.

A társulatban eltöltött elmúlt évek alatt végigjárta a ranglétrát a kartáncosi szerepektől a principál státuszig.

127445369_10157926154163181_6248440312462642862_n-203019.jpg

Leblanc Gergely és Felméry Lili (Tercett-Trió-Trois 9.) (Fotó/Forrás: Rákossy Péter / Magyar Állami Operaház)

Pályája alakulásában azonban Gergely legalább akkora jelentőséget tulajdonít a szerencsének, mint a tehetségnek és a szorgalomnak. Úgy véli, nem rendelkezik kivételes testi adottságokkal, ellenben veleszületett karaktere a hercegszerepekre éppúgy alkalmassá teszi, mint a maszkulinabb alakok megformálására. Utóbbiak közé sorolja a Spartacus címszerepét, amelyet karrierje egyik legfontosabb mérföldköveként jellemez.

Táncolta többek között a Rómeó és Júlia férfi főszerepét, volt Waclav A bahcsiszeráji szökőkútban, Lenszkij, majd utóbb Anyegin Csajkovszkij azonos című nagybalettjében. „Minden balettelőadás egyedi alkotás, de az Anyeginben találom meg mind közül a legtöbb szépséget és különlegességet” – árulta el Leblanc Gergely, akinek fontos célként lebeg a szeme előtt, hogy a 2021/2022-es évadban ismét színpadra állhasson Anyegin szerepében, valamint MacMillan Mayerling című, háromfelvonásos balettjének egyik főszerepében. Addig pedig szabadidejében ő is lebeg, méghozzá sárkányrepülőn, ami az utóbbi években a második szenvedélyévé vált.

A további díjazottakról itt olvashat.

hírlevél

A kultúra legfrissebb hírei, programajánlók és exkluzív kedvezmények minden csütörtökön a Fidelio hírlevelében

Legolvasottabb

Klasszikus

„Mind elmegyünk” – végső búcsút vettek Eötvös Pétertől

Április 18-án délután kollégái, barátai, tisztelői körében emlékeztek meg a március 24-én elhunyt, Kossuth-nagydíjas zeneszerző-karmesterről. A BMC-ben tartott eseményen Káel Csaba, Perényi Miklós, Kovács Géza és Kurtág György mondott beszédet.
Zenés színház

Történelmi pszichothriller operai köntösben – közeleg a Borisz Godunov bemutatója

A Kossuth-díjas Bretz Gábor címszereplésével viszi színre április 27-én a Magyar Állami Operaház Muszorgszkij Borisz Godunov című alkotását, amely az 1869-es ősváltozatban először hangzik el Magyarországon.
Vizuál

Ha május, akkor Artmozik éjszakája!

Oppenheimer, Szegény párák, Érdekvédelmi terület, Lefkovicsék gyászolnak, Magyarázat mindenre – néhány sikerfilm a közelmúltból, amelyet ismét átélhetünk az Artmozik éjszakáján, de a szervezők premier előtti vetítésekkel is készülnek.
Könyv

Krasznahorkai- és Nádas-mondatok Szvoren Edina tollából

A Libri Irodalmi Díjas Szvoren Edina legújabb, Kérődző Kronosz című kötetében kortárs szerzők stílusát imitálja, köztük saját magáét is. A májusban megjelenő könyvet négy különböző borítóval adja közre a Magvető Kiadó.
Vizuál

Izgalmas, titkokkal teli film mutatja be Ravel leghíresebb művének keletkezését

Az ünnepelt rendező, Anne Fontaine Bolerója a világ egyik leghíresebb és leggyakrabban előadott zeneművének történetét, illetve a zeneszerző és a körülötte lévő különleges nők viszonyát mutatja be.

Nyomtatott magazinjaink

Ezt olvasta már?

Színház ajánló

April De Angelis: Színésznők – továbbra is műsoron a Pinceszínház előadása

Az idei évad nagy sikerű előadása a Színésznők Sztarenki Pál különleges rendezésében. Minden szempárt a színpadra szegez, lényeges mondanivalója a mai társadalom embereinek is fontos üzenetet hordoz.
Színház ajánló

Megtartotta tavaszi bemutatóit a Loupe Színházi Társulás

A csapat elsőként a Lányok, fiúk! című monodrámát mutatta be Lovas Rozi főszereplésével, az előadás a családon belüli erőszak témájára reflektál. Áprilisban pedig A kezdet/vége című produkció is debütált, amelyet Sean O’Casey műve nyomán Horváth János Antal írt és rendezett.
Színház hír

Telex: Szexuális zaklatás ügyében folyik vizsgálat az SZFE-n

A lap értesülései szerint az egyetemen belső vizsgálat indult, mivel egy osztályvezető férfitanár meg nem engedhető kommentárokkal illette a diáklányok külsejét, alakját. Cikkünk frissült az SZFE reakciójával!
Színház ajánló

A vég kezdete? – vérbeli házastársi dráma debütál a Rózsavölgyi Szalonban

Új bemutatóval ünnepli alapításának tizenkettedik évfordulóját a Rózsavölgyi Szalon. Kovács Patrícia és Schmied Zoltán főszereplésével, Dicső Dániel rendezésében mutatják be David Eldridge Bármit mondhatsz című darabját április 11-én.
Színház interjú

Nincs ideális pillanat – interjú Horváth Patríciával, a HATAN Társulat alapító tagjával

Horváth Patrícia férjével, Nyári Zoltán operaénekessel közösen két évvel ezelőtt indította el független magánszínházi formációját, a HATAN Társulatot. Az alapító páros női tagjával a színházcsinálás fenséges és kevésbé dicsőséges pillanatairól is beszélgettünk.