Színház

„Nem téged támadlak, a rendszert támadom” – Wunderlich József szerint Rudolf Péter kifordult önmagából

2021.11.25. 17:00
Ajánlom
A színész alig néhány órával azután, hogy Facebook-bejegyzésben állt ki az állítása szerint nem megfelelő járványügyi intézkedések miatt, reagált Rudolf Péter HVG-nyilatkozatára, újabb visszaélésről rántva le a leplet.

Posztjában nehezményezi, hogy eltűnt az a megértő igazgató, akit megismertek, és egy, a kormányrendeletek hiánya, valamint a vírushelyzet miatt sarokba szorított ember irányítja most a színházat.

„A telefonba is azt mondtad, hogy tételesen tudnád cáfolni, kértelek, hogy cáfold, nem tetted meg. A barátságunkra hivatkozol, miközben napok óta nem hallod meg a kéréseimet.

Kérlek, halld meg a hangunkat!”

– írta a színész Rudolf Péter nyilatkozatára reagálva, jelezve, hogy a vírusról nem akar többet beszélni.

Felemelte viszont a hangját a David Doiasvili rendezésében készülő Sirály kapcsán, amelyben állítása szerint a főszerepre eredetileg felkért „fiatal színésznő” – akit nem nevezett meg – nem akart vetkőzni a színpadon, ezért lecserélték.

„Amikor a fiatal színésznő azt merte mondani, hogy ő nem fog vetkőzni, a rendező olyan mondatokkal alázta meg, hogy akkor ő nem is színésznő, ez olyan, mintha azt mondaná, hogy nem tud járni a színpadon”

– írta Wunderlich, hozzátéve, hogy a vezetőség nem állt ki a kolléganője mellett.

„Őszintén azt hittem, hogy az utóbbi évek botrányai után ilyen nem történhet meg sehol, semmilyen színházban. Hát nálunk megtörtént.” – zárta sorait.

Wunderlich József bejegyzését változtatás nélkül közöljük:

Félek, hogy elveszítjük azt a Rudolf Pétert, akit annyira megszerettünk. Az utóbbi pár napban, úgy érzem, egy másik emberrel beszélgetek, amikor hívjuk egymást.

Eltűnt a megértő Rudolf Péter. Helyette egy szorongó ember hangját hallom, akit bizonyos kormányrendeletek, vagy a megfelelő kormányrendeletek hiánya és a vírushelyzet sarokba szorított.

Továbbra is nagyon szeretlek, Rudi!

Nem téged támadlak, a rendszert támadom. Azt mondtad a HVG-nek, hogy tételesen tudnád cáfolni minden állításomat. De nem tetted. A telefonba is azt mondtad, hogy tételesen tudnád cáfolni, kértelek, hogy cáfold, nem tetted meg. A barátságunkra hivatkozol, miközben napok óta nem hallod meg a kéréseimet. Kérlek, halld meg a hangunkat! Mert ez nem csak az én hangom, rengeteg kollégától kaptam támogató üzeneteket, hogy mellettem állnak, és nekik is a szemükbe kell majd nézned.

Nem szeretnék pánikot kelteni, ezért a vírusról nem szeretnék többet írni. Ha történik pozitív változás a színházunkban, be fogok menni, és játszani fogok, küzdeni az utolsókig, ahogy eddig. Ha nem történnek változások, ki fogom venni a fizetés nélküli szabadságot, mert életem végéig nem tudnám elfelejteni, ha egy kollégánk meghalna most.

Viszont történt valami, amit sehogyan sem tudok felfogni, értelmezni, feldolgozni.

Ma tudtam meg, hogy egy fiatal kolléganőnk azért nem fog Nyinát játszani Csehov Sirályában, mert nem szeretne vetkőzni a Vígszínház nagyszínpadán. Nyina egy komoly főszerep, szakmabeliek és szakmaközeliek tudják jól.

A rendező ragaszkodott a vetkőzéshez, a fiatal színésznő tartotta magát ahhoz, hogy nem szeretne vetkőzni. A megoldás az lett, hogy egy másik színésznőnek adták a szerepet.

Tudja-e a színház, hogy egy ilyen döntéssel mit üzen a fiatal színészeinek és színésznőinek, dolgozóinak?

Tovább szorítják a hurkot a fiatal pályakezdők, fiatal színészek és színésznők torkán. Egy ilyen döntés példaértékű, azt üzeni nekünk, színészeknek, hogy mindenben alá kell magunkat vetni a rendezői és színházvezetői hatalomnak, különben akár a szerepeink, vagy a munkánk elvesztésével is szembe kell néznünk.

Amikor a fiatal színésznő azt merte mondani, hogy ő nem fog vetkőzni, a rendező olyan mondatokkal alázta meg, hogy akkor ő nem is színésznő, ez olyan, mintha azt mondaná, hogy nem tud járni a színpadon.

A színház vezetősége nem állt a fiatal színésznő mellé, ehelyett a rendezővel egyeztetve más színésznőre bízták a feladatot. Őszintén azt hittem, hogy az utóbbi évek botrányai után ilyen nem történhet meg sehol, semmilyen színházban.

Hát nálunk megtörtént.

Fejléckép: Wunderlich József (forrás: Vígszínház / jegy.hu)

A színészek kérése ellenére sem teszteli hetente dolgozóit a Vígszínház

Kapcsolódó

A színészek kérése ellenére sem teszteli hetente dolgozóit a Vígszínház

„Nem lehet, hogy ne lássunk a pénzen túl” – írta közösségi oldalán a Vígszínház művésze, Wunderlich József, aggodalmát fejezve ki az iránt, hogy a karantén után tesztelés nélkül kell színpadra állnia. Az ügyre Rudolf Péter is reagált.

Rudolf Péter értetlenül áll Wunderlich József támadása előtt

Rudolf Péter értetlenül áll Wunderlich József támadása előtt

November 25-én a Vígszínház művésze a közösségi médiában súlyos vádakat fogalmazott meg a színház vezetőségével kapcsolatban: első posztjában a járványügyi intézkedéseket kifogásolta, később pedig a főigazgató nyilatkozatára reagálva egy közelgő bemutató próbaidőszakában történt esettel állt elő. A leírtakra Rudolf Péter közleményben reagált.

Programkereső

hírlevél

A kultúra legfrissebb hírei, programajánlók és exkluzív kedvezmények minden csütörtökön a Fidelio hírlevelében

Legolvasottabb

Könyv

„Tökéletlen csaknem az alapjaiig” – Könyvek, amelyeket megbántak íróik

Kit kellett megölnie Sir Arthur Conan Doyle-nak, hogy végre nyugodtan írhasson? Miért tagadta meg főműveit Lev Tolsztoj? Mitől borzong Krasznahorkai László?
Vizuál

Látványos magyar sci-fi érkezik a mozikba márciusban

A 129 című film történelmet ír azzal, hogy az első olyan magyar sci-fi , amelynek szinte minden jelenetében látványos CGI elemeket láthatunk, kizárólag magyar szakemberek munkája nyomán. A neves színészgárdával készült alkotás március elején debütál.
Tánc

Ifjú tehetségek nyertek felvételt a Magyar Táncművészeti Egyetemre

Több mint 90 gyermek és szüleik részvételével zajlott januárban a Magyar Táncművészeti Egyetem felvételije a felsőfokú táncművészképzés előkészítőjére klasszikus balettművész, valamint a moderntánc és színházi tánc szakirányra.
Színház

Tabudöngető előadások érkeznek Szabadkáról a Bethlen Téri Színházba

A Kosztolányi Dezső Színház két Urbán András-rendezést és egy friss Hegymegi Máté-előadást hoz magával a VII. kerületi teátrum 11. Vendégváró Fesztiváljára. A felkavarónak ígérkező produkciókat február 17-19. között láthatják az érdeklődők.
Színház

Szabálytalan utak szabadsága – beszélgetés Pelsőczy Rékával és Vajdai Vilmossal

Pelsőczy Réka és Vajdai Vilmos pályájuk kezdete óta, megszakítás nélkül a Katona József Színház tagjai, akiket rendezőként és színművészként is, egyaránt jegyez a szakma és a nagyközönség. A két művésszel a Katona első évtizede kapcsán beszélgettünk.

Nyomtatott magazinjaink

Ezt olvasta már?

Színház ajánló

Menni kéne… – amire februárban beindulunk

Van, ahová a színészek, máshová a rendező, megint máshová az izgalmasnak ígérkező színházi nyelv csalogat be – legyen az dráma, thriller vagy olyan előadás, aminek a műfaja most még nem is tudható biztosan.
Színház ajánló

Koldusopera – Bagó Bertalan rendezése a József Attila Színházban

Műfaját tekintve: opera, musical, operett és mindezek paródiája – nemcsak ígérik ezt a darabról, de be is váltják február 18-ától a József Attila Színház színpadán, Bagó Bertalan rendezésében.
Színház ajánló

Mit keresett Jakab az ágy alatt? – Dániel András meséje a XV. kerületben

A XV. kerületi Csokonai Művelődési és Rendezvényházban láthatjuk február 12-én a Hab a tortán!-mesesorozat kövekező előadását: Dániel András Mit keresett Jakab az ágy alatt? című meséjét Pető Kata és Porogi Ádám színészpárosa hozza el a gyerekeknek.
Színház ajánló

Mocskos alkuk és erkölcsi dilemmák a miniszterelnök nyaralójában – válságkomédia tíz éve az Átriumban

Tizedik éve fut lankadatlan sikerrel az Átriumban a folyamatosan új elemekkel bővülő, a kül- és belpolitika aktuális fejleményeit is beépítő, válságkomédiaként aposztrofált Igenis, miniszterelnök úr! című előadás Hevér Gábor és Alföldi Róbert főszereplésével.
Színház interjú

Szabálytalan utak szabadsága – beszélgetés Pelsőczy Rékával és Vajdai Vilmossal

Pelsőczy Réka és Vajdai Vilmos pályájuk kezdete óta, megszakítás nélkül a Katona József Színház tagjai, akiket rendezőként és színművészként is, egyaránt jegyez a szakma és a nagyközönség. A két művésszel a Katona első évtizede kapcsán beszélgettünk.