Színház

"Nincs hepe után hepe, hupa után viszont van hupa"

2018.05.20. 15:42
Ajánlom
Hernádi Juditot, a KULT50 idei kiadványának egyik nyilvános szereplőjét, Magyarország első szabadúszó színművészét a deszkavizio.blog.hu szerzője kérdezte. Lapszemle.

A szerző, Malik Andrea a KULT50 nyitórendezvényére visszautalva Hernádi Juditot arról a kijelentéséről kérdezte, miszerint most van a harmadvirágzása: a Sohase mondd című dal énekese, majd a televíziós megmondóasszony után most színésznőként tekintenek rá az emberek. Hernádi Judit szerint tőle független, hogy épp fölfelé vagy felfelé tartó hullám van-e az életében. „Élek, és csinálom, amit eddig is, és általában azt csinálom, amit szeretnék.

Minden hepe után jön egy hupa, és azzal tisztában kell lenni, hogy nincs hepe után hepe, hupa után viszont van hupa, ez tény.

Nem lehet tudni, hogy minek hol a mélye, de egymás után nincs kétszer felfelé, ez egészen biztos. Főleg ebben az országban, ami nagyon kicsi. Hihetetlen gyors átfutása van annak, hogy valakire jobban odafigyelnek, aztán ez hirtelen elkezd lankadni. Ez persze érdektelen, az a fontos, hogy az ember magára figyeljen, azt csinálja, amit gondol” – fogalmazott, majd arról beszélt, milyen volt az országban elsőként szabadúszó színésznővé válni.

Hernádi Judit

Hernádi Judit (Fotó/Forrás: Csákvári Zsigmond)

„Akkor úgy gondoltam, hogy nincs más választásom, ha maradok, meghalok, annyira hazugnak éreztem azt a világot. Át is láttam. Amikor valamire azt mondták, hogy jó, akkor én pontosan tudtam, hogy igazából azt gondolják, hogy rossz.

Azt is érzékeltem, ahogy embereket hülyítenek, mert mindig szükség van a társulatban olyan valakire is, aki csak három mondatot fog játszani, és hogy hogyan hitegetik éveken keresztül, hogy majd eljön a te időd, és persze soha nem jön el.

(...) Én ezt nem bírom, ezért kellett eljönnöm. Azt gondoltam, hogy én akarok dönteni a saját sorsom felett” – ecsetelte a társulati formából való távozása okait.

Hernádi Judit arról is beszélt, miért szerződött le tavaly Orlai Tibor laza társulati szerveződéséhez. „Mert megkért rá, ilyen egyszerű. Úgy éreztem, hogy ha ő úgy gondolja, hogy ez így jó, akkor odaadom a nevemet. (...) Ígértem neki valamit, de ugyanúgy mondhatok igent vagy nemet” – hangsúlyozta, majd A félelem megeszi a lelket című bemutatóról mesélt, amiben merőben más karaktert játszik, mint amit megszoktunk tőle. Mint mondta, egyetlen kikötése volt, hogy nem vetkőzik a színpadon.

Robi felhívott, hogy most azonnal mondjak igent vagy nemet, elküldte a darabot, és azonnal mondtam neki, hogy igen, de nem vetkőzöm. Visszakérdezett, hogy miért, benne van a darabban?

Mondtam, hogy nincs, de ahogy téged ismerlek, benne lehet. Bemutattuk és utána mondta, hogy tudod, ha valamiért érdemes volna vetkőzni, akkor ez az... Nem igaz, semmiért nem érdemes vetkőzni színpadon” – szögezte le, majd hozzátette: „Nagyon jó volt az egész, éreztük, hogy igaz és fontos, hogy van benne emberség és mondanivaló is együtt, és ez ritka”.

Az interjú teljes terjedelmében a deszkavizio.blog.hu oldalon olvasható.

Programkereső

hírlevél

A kultúra legfrissebb hírei, programajánlók és exkluzív kedvezmények minden csütörtökön a Fidelio hírlevelében

Legolvasottabb

Színház

„A politika félelmetes szinten átszőtt mindent” – Vecsei H. Miklós is megszólalt a Junior Prima-közlemény kapcsán

A Junior Prima Díj átadóján Vilmányi Benett nem vette át a kitüntetést, amelyre a korábbi díjazottak közös közleményben reagáltak. Az aláírók között volt Vecsei H. Miklós is, aki közösségi oldalán fejtette ki véleményét az ügyről.
Színház

„Elkötelezett hívei vagyunk a vélemény- és szólásszabadságnak” – közleményt adtak ki a Junior Prima Díj birtokosai

A Junior Prima szeptember 20-án tartott díjátadó ünnepségén az egyik díjazott, Vilmányi Benett személyes nézeteire hivatkozva nem vette át a kitüntetést. Az elismerés birtokosai most közleményben reagáltak az esetre – adta hírül a Színház Online.
Klasszikus

Időutazás Anna Netrebkóval

Különösen személyes hangvételű estet adott Anna Netrebko szeptember 25-én este a Magyar Állami Operaházban, a mostanában a hírekben politikai állásfoglalása (vagy annak hiánya) miatt szereplő orosz szoprán néhány órára visszarepítette a nézőket a boldog békeidőkbe.
Színház

A Candide és a Szólít a szörny nyerte az eSzínház Fesztivál fődíját

Második alkalommal rendezték meg a virtuális térben az eSzínház Fesztivált, melynek keretében szeptember 16. és 25. között 18 színház 19 produkcióját láthatta a közönség. Az online szemlét négy kontinens 23 országából követték a nézők, a fesztivál végével a zsűri és a közönség döntött a legjobb produkciókról és alkotókról.
Vizuál

Pasifilm, háromgenerációnyi pasiüggyel – interjú Breier Ádámmal

Krasznahorkai Lászlóról és Havannában élő magyarokról forgatott dokumentumfilmet, jelenleg pedig Lefkovicsék gyászolnak címmel készíti első nagyjátékfilmjét. Breier Ádám rendezővel többek közt a forgatókönyvírás nehézségeiről, kubai tanulmányairól, a zsidó kultúra megfoghatatlanságáról, a kritikáktól való félelemről beszélgettünk.

Nyomtatott magazinjaink

Ezt olvasta már?

Színház hír

Ahol a múlt és jelen randevúzik – kortárs táncelőadással kezdi évadát a Bethlen Téri Színház

Mádi László koreográfiájával, az Audibles című táncdrámával indítja az őszi szezont a Bethlen Téri Színház, amely a régi előadások mellett formabontó új produkciókkal is kedveskedik a közönségnek.
Színház hír

„Nem a csönd, a némaság jelzi a díj függetlenségét” – újabb reakciók Vilmányi Benett visszautasított elismerése kapcsán

A korábbi Junior Prima díjasok közleménye után Tompa Andrea, Gábor György és Kovács Bálint is közzétette gondolatait a véleményszabadságról, a díjak függetlenségéről és a színészszakma összefogásáról.
Színház hír

„A politika félelmetes szinten átszőtt mindent” – Vecsei H. Miklós is megszólalt a Junior Prima-közlemény kapcsán

A Junior Prima Díj átadóján Vilmányi Benett nem vette át a kitüntetést, amelyre a korábbi díjazottak közös közleményben reagáltak. Az aláírók között volt Vecsei H. Miklós is, aki közösségi oldalán fejtette ki véleményét az ügyről.
Színház kritika

A párkereső kukucskálás művészete – Kritika a Szerelem című előadásról

Különböző színházi világokból érkező impulzusok találkoznak a dunaújvárosi Bartók Színház és a Szabadkai Népszínház Magyar Társulata közös produkciójában. Barta Lajos Szerelem című darabjának szeptember 23-án tartott bemutatójáról Gabnai Katalin színikritikus írta le gondolatait közösségi oldalán. A megjelent írást a szerző engedélyével közöljük.
Színház hír

„Elkötelezett hívei vagyunk a vélemény- és szólásszabadságnak” – közleményt adtak ki a Junior Prima Díj birtokosai

A Junior Prima szeptember 20-án tartott díjátadó ünnepségén az egyik díjazott, Vilmányi Benett személyes nézeteire hivatkozva nem vette át a kitüntetést. Az elismerés birtokosai most közleményben reagáltak az esetre – adta hírül a Színház Online.