Színház

Nincsenek skatulyái – Simon Zoltán

Junior Prima Díj 2018
2018.10.20. 10:00
Ajánlom
A fiatal színművész éveken át vizilabdázott, férfias testalkata, erős egyénisége mégis skatulyázás nélkül teszi lehetővé számára különböző figurák megformálását a színpadon.

„Nincs a világon se jó, se rossz: gondolkozás teszi azzá.” (Shakespeare: Hamlet)

1989-ben született Budapesten. Felsőfokú tanulmányait a Színház- és Filmművészeti Egyetem színművész szakán végezte, ahol 2012-ben diplomázott Máté Gábor és Dömötör András osztályában. Az egyetemen megtanulta a színészi szakma alapjait, mesterei nagy hatással voltak rá. „Nyilvánvaló, hogy a rutint kint a deszkákon, szép fokozatosan szerzi meg az ember, de azt, hogy mit jelent próbálni, rögzíteni, hogyan érdemes egy szereppel foglalkozni, egy alakról gondolkodni, azt az egyetemen tanuljuk meg.”

Szakmai gyakorlatát a Radnóti és a Katona József Színházban töltötte, majd az egyetem után a Miskolci Nemzeti Színházhoz szerződött, ahol az egyik legfoglalkoztatottabb színművészek egyike lett, ami jó kisugárzásán és tehetségén túl terhelhetőségének, fegyelmezettségének és megbízhatóságának is köszönhető. „Azt tanultam meg, hogy mindig felkészülten érkezzek a próbára. Ez egyrészt biztonsági játék, másrészt viszont nagyobb fokú szabadságot is ad a színésznek. Szeretek kísérletezni, egyre jobban érdekelnek a szerepekben rejlő szélsőségek, szabálytalanságok, előszeretettel boncolgatom az általam megformált karakterek hibás döntéseinek okát, a furcsaságaikat.”

DSC_6139-102744.jpg

Majd, ha az eső eláll - Bajor Lili, Simon Zoltán (Fotó/Forrás: Szkárossy Zsuzsa)

Élvezi a vidéki színészlétet, a legkülönbözőbb műfajokban csillogtathatta meg tudását a gyerekdaraboktól kezdve a könnyedebb előadásokon át egészen a tragédiákig.

Igazi közönségkedvenc. „Azt tapasztalom, hogy a miskolci közönség a sajátjának érzi a színházban dolgozó művészeket, bejönnek miattunk estéről estére, szurkolnak nekünk, ha elutazunk egy fesztiválra, hálásak a befektetett munkáért, ami jóleső érzés és egyben nagy felelősség is. Állandó párbeszédben vagyunk velük, közös ügy Miskolcon a színházcsinálás.”

Éveken át vizilabdázott, férfias testalkata, erős egyénisége mégis skatulyázás nélkül teszi lehetővé számára különböző figurák megformálását, amelyben kitűnik jellemábrázoló készsége, humorérzéke és drámai mélysége is. Játszott Gyáva oroszlánt az Óz a Nagy varázslóban, Laertészt a Hamletben, Árpádot az Illatszertárban, Szerebjakovot a Ványa bácsiban. Szabó Máté rendezésében néhány éve a Liliom címszerepét alakíthatta, amit nagyon a sajátjának érzett, és úgy gondolja, maradt még benne a szerepből. „Sajnos a vidéki színházak játszási rendje miatt nem tudjuk megtapasztalni azt az érési folyamatot, hogy éveken át dolgozhassunk egy szereppel, ami velünk együtt változik, mélyül, árnyalódik. A mai napig gondolkodom a Liliom történetén, valamiről mindig az eszembe jut, ha például elsétálok a Liget mellett vagy leülök egy padra.

Most, közel harmincévesen úgy érzem, még mindig dolgozik bennem az anyag, és talán ma másképp szólalna meg egy-egy mondat.

Fontos számára a jó csapatmunka. „A kulcs a kölcsönös bizalomban van. A színésznek éreznie kell, hogy bíznak benne, akkor tud jól működni a próbák során, közben pedig képesnek kell lennie alkalmazkodni a különböző rendezői stílusokhoz.” Nemrég Láng Annamária partnere volt Szőcs Artur A kaukázusi krétakör-rendezésében, amelyet az idei POSZT-ra is beválogattak. „Nagyon érdekelt a darabban, mennyit bír el egy szerelem, hogyan tudja két ember olyan tisztán szeretni egymást, mint Gruse és Szimon Csacsava, és hogyan képesek megharcolni azért, hogy a rengeteg lemondás árán is együtt lehessenek.”

Ha ideje engedi, külső felkérésekre is szívesen mond igent, legyen szó filmes-, rádiós munkáról vagy egyéb színházi projektekről. Nyáron mutatták be a Majd, ha az eső eláll című Andrew Bovell-darabot a Hatszín Teátrumban Szamosi Donáth rendezésében, amely kapcsán Simon Zoltán játékáról a kritika megjegyezte: „…telitalálat a múltból felidézett, valaha eltűnt főszereplőre. Erő és naivitás éppúgy megvan benne, mint az rejtélyesség, amitől függőben marad a kérdés, vajon öngyilkosság vagy baleset miatt veszett el, netán el sem veszett, csak eltűnt hozzátartozói elől.”

Októberben két Rusznyák Gábor-rendezéssel gyarapodott miskolci repertoárja: a hónap elején mutatták be a Három nővért, amelyben Szaljonijt alakítja, majd ezt követte az Édes Anna, amelyben Elekes Józsefet kelti életre.

Junior Prima – Öt fiatal tehetséget jutalmaztak

Kapcsolódó

Junior Prima – Öt fiatal tehetséget jutalmaztak

Újabb kiválóságokkal gyarapodott a Junior Prima Díjasok családja, miután október 16-án öt fiatal művészt díjaztak színház- és filmművészet kategóriában. A harminc év alatti tehetségeknek járó elismeréseket a Takarék Csoport támogatásával adták át.

Programkereső

Legnépszerűbb

Színház

Végigsöpör a tao-változások előszele a színházi szakmán

Az Orlai Produkciós Iroda és a Veres1Színház is csatlakozott a vészharangot megkongató magánszínházakhoz, akik a társasági adókból történő kultúratámogatási lehetőség megszűnése miatt kerültek nehéz helyzetbe.
Vizuál

Színházi reklámfogás volt a megtalált Picasso-festmény

Hamisnak bizonyultak a hat éve ellopott Picasso-festmény felbukkanásáról szóló hírek. A kép megtalálását bejelentő holland írónő elmondása szerint "tréfa áldozata lett". Egy belgiumi színházi produkció alkotói közölték, hogy ők csapták be a megtalálót és hamisítvány a Romániában talált, Picassónak tulajdonított festmény - közölte a holland NOS televízió.
Vizuál

A Ruben Brandt és a Napszállta tarolt Sevillában

Milorad Krstic akció-thrillere a legjobb forgatókönyv, a legjobb elsőfilm és az andalúz forgatókönyvíró szövetség díját is elnyerte a sevillai filmfesztiválon, Nemes Jeles László filmjét pedig a legjobb európai koprodukciót megillető Eurimages-díjjal tüntették ki.
Klasszikus

Ismét tehetséges fiataloké az Óbudai Társaskör színpada

Gitármuzsika, az év fiatal jazz-zenészei és olaszmánia Óbudán.
Tánc

Az arcukkal is táncolnak

Anton Lachky szlovák koregoráfus paradigmát váltott a Közép-Európa Táncszínházzal közös munkafolyamatban. Bebizonyította, hogy a táncos test nem ér véget a végtagok és a törzs mozgásánál. Arcot, hangot, konkrét gesztusokat adott nekik.

Támogatott mellékleteink

Ezt olvasta már?

Színház kult50

Aki tévésorozatot írt a rendszerváltás tabutémáiról – Tasnádi István

Szeret a menőnek vagy épp divatosnak tűnő irányzatokkal szembemenni. Akkor száll le egy adott műfajról, látásmódról, amikor abban egyre többen próbálnak meg érvényesülni. Tasnádi István a KULT50-ben megjelent portréja.
Színház ajánló

Mit jelent, ha egy színház „tájolni” megy?

Tájolni megyünk… mondják a színház falain belül. Hova? – kérdi a civil fül. Hát tájolni, tudod… nem, nem tudja. Kulissza leleplező sorozatunk következő darabja erről szól.
Színház háború

A háborúra reflektál az Interferenciák Fesztivál Kolozsváron

A csütörtökön kezdődő kilenc napos nemzetközi színházi fesztivál központi témája  a háború formáinak színpadi feldolgozása. A nyitóelőadásra last minute jegyakciót hirdet a fesztivál. November 22-től 30-ig 13 ország 16 előadása látható Kolozsváron, ahol  az Európai Színházi Unió közgyűlésére is sor kerül.
Színház hír

Gyerekszínháznak is beteheti a kaput a kultúr-tao megszűnése

„Várjuk a Jó tündért, aki megmenti az értékes előadásainkat, színészeinket” – írja közleményében a Dumaszínház Gyerekhajó.
Színház hír

Új vezetőket választottak a színházi kritikusok

A Színházi Kritikusok Céhe tisztújító közgyűlésén Turbuly Lillát választották meg elnöknek.