Emlékszel még az első operettre, amit hallottál?
Talán a Csárdáskirálynő volt az. Viszont az első kettő, amit láttam, meghatározóbb emlék, és pár nap különbséggel volt az Operettszínházban: A Cirkuszhercegnő és A mosoly országa.
Innen a szerelem?
Talán. De inkább arra emlékszem, hogy a Musical Stúdióba, ahová jártam tizenévesen, jött egy új énektanár, aki elkezdett operett dalokat tanítani. Ekkor vettem észre, hogy otthon rengeteg operett lemez van. Meghallgattam őket és innen jött a szerelem.
Az operett és musical, habár két közeli műfaj, mégis tűz és víz. Az élet hozta, hogy az utóbbiba is belekóstoltál, vagy vágytál az ilyen kihívásokra?
Musical rajongóként kezdtem a színházi pályafutásom, a Rockszínház és a Madách Színház összes musical előadásán ott voltam.
Volt olyan, hogy egy héten nyolc-tízszer voltam színházban, sőt nem egyszer a próbákra is belógtunk. Aztán jött a Musical Stúdió. Egyértelmű volt számomra, hogy musical-színész, egész pontosan musical sztár leszek. (nevet) Aztán, ahogy az lenni szokott, az élet máshogy alakult. A musicalrajongásom megmaradt, sőt számos musicalben játszottam, illetve játszom most is.
Tanítasz is fiatal zenés színházi palántákat. A mostani tízen-, huszonéves generáció mivel csábítható színházba?
Nézőként a fiataloknak az a rétege csábítható színházba, aki a közvetlenebb, testközelibb katarzisra nyitottabb. A mozi is jó, de a színházban ott és akkor történik minden, és ennek van egy különleges varázsa.
A pandémia alatt indítottad az Operett Tudort. Honnan jött az ötlet?
Nem szeretek unatkozni. Volt időm, és úgy gondoltam, hogy kéne valami hasznosat csinálni. Előszor könyvíráson gondolkodtam, aztán egyszer kipattant a fejemből, hogy indítanék egy sorozatot az operett műfajáról, nem unalmas, száraz tananyagot, hanem valami szórakoztató, figyelemfelkeltőt. Így született meg az Operett Tudor.
Jónás Andrea és Peller Károly a Macskafogóban (Fotó/Forrás: Kállai-Tóth Anett / József Attila Színház)
A József Attila Színház közönsége már ismerhet a Macskafogóból, és ha a pandémia közbe nem szól, a Furcsa pár női változatának egyik mexikói amorózójaként is bemutatkozol. Ezek szerint lehet, hogy lesz musical és prózai színház „Tudor” is?
Azt nem hiszem. A prózai színházhoz nagyon sokan értenek. Tulajdonképpen én is, hiszen van színháztudományi bölcsész mesterdiplomám. A musical tudor pedig Szente Vajk és Galambos Attila, ők mindent tudnak a műfajról. Én maradok az Operett Tudornál.
Fejléckép forrása: Kállai-Tóth Anett / József Attila Színház
Támogatott tartalom.