Színház

Pásztor Ádám: Egyáltalán nem mindegy, hogy milyen az az energiaszint, amivel a színpadra állok

2023.10.18. 09:25
Ajánlom
Pásztor Ádám, a Pesti Magyar Színház társulatának tagja számos ikonikus zenés darabban látható, az idei évadban tizenegy produkcióban alakít főszerepet. A színpadon általában hősszerelmeseket, vezetőket, igazi pozitív karaktereket formál meg. Látható például Hosszúként a Valahol Európában, de ő kapta meg Harun szerepét is az Ezeregy éjszaka című új World musicalban, aminek budapesti ősbemutatója 2023. november 3-án lesz a Magyar Színházban. A teátrum vezetősége az idei évadban egy újabb izgalmas szerepben gondolt Ádámra; az Oliver! című előadásban, a produkció rosszfiúja, Bill Sikes szerepében debütált október 6-án. Az új szerepek kapcsán beszélgettünk Ádámmal a karakterformálásról, az antihősök igazságáról és saját tapasztalatairól.

Az alábbi cikk szponzorált tartalom, nem a Fidelio szerkesztőségének tagjai írták.

Az idei évadban tizenegy produkcióban láthatnak főszerepben. Ezek közül az egyik új bemutatód az Ezeregy éjszaka, amiben Harunt alakítod. Összetett és sokoldalú ez a szerep. Mesélnél erről egy kicsit?

Harún a darab folyamán nagyon rögös utat jár be, és itt nemcsak az őt érő kalandokra gondolok, hanem a lelki megpróbáltatásokra is. Akkor igazán szerencsés valaki, ha ezeket az akadályokat nem egyedül kell legyűrnie, és ez Harún esetében is igaz. Minden helyzetben ott van mellette Ali, aki támogatja, tanítja. A darab elején egy trónjától megfosztott arrogáns király, majd ahogy fokozatosan haladunk a történetben, egyre komolyabb tanításokat kap az élettől, és ezáltal rákényszerül arra, hogy máshogy lássa a világot.

Október 6-án volt az Oliver! című előadás új beállóinak premierre a Magyar Színházban, ahol Bill Sikes szerepében debütáltál. Bill kimondottan egy „rossz alak”, téged viszont nagyon ritkán lehet negatív karakterben látni. Hogyan készültél erre a szerepre?

Ami a külsőmet illeti, elkezdtem szakállat növeszteni, ami szörnyen zavart, és alig vártam, hogy megborotválkozhassak. De a viccet félretéve távolról indultam. Próbáltam megérteni egy olyan embert, aki a tekintélyét és a státuszát csak az erőszak eszközével, a megfélemlítéssel képes fenntartani, viszont azt mesterien űzi, hiszen itt nem csupán fizikalitásról van szó, hanem lelki presszióról is. Mindenkinek megtalálja a gyengepontját és oda viszi be a halálos döfést. Végül ő sem menekülhet a sorsa elől.

Teljesen távol áll tőlem ez a karakter, és pont ettől volt izgalmas megformálnom.

Mindamellett egy teljesen más testtudatot is igényel, lassabb, megfontoltabb mozgást, ami sokszor kiszámíthatatlan, erőszakos mozdulatba torkollik, ellentmondást nem tűrve. 

Oliver_2023100689of91-092507.jpg

Pásztor Ádám az Oliver! című előadásban (Fotó/Forrás: Juhász Éva / Pesti Magyar Színház)

Hogyan lehet felépíteni az ő karakterét úgy, hogy te csak a történet második felében szerepelsz?

Az előadás kezdésekor már jelmezben vagyok, teljes készültségi állapotban, mint aki bármelyik percben színpadra léphet. Ez például nekem nagyon sokat segít a ráhangolódásban, hiszen eleve a smink és a jelmez már megváltoztatja a külsőmet, és így jobban le tudok válni a civil énemről. A többi része pedig már egy láthatatlan, belső készülődés a szerepre. Próbálok befele figyelni, átgondolni jelenetről jelenetre a szerepet és ténylegesen felkészülni lelkileg a színpadra lépésre. Nehéz dolgom van abból a szempontból, hogy a nézőkben kialakulhat egy prekoncepció a szereppel kapcsolatosan, hiszen ők az első felvonásban már hallanak Billről, és így

a második felvonásban az első megjelenésemmel felül kell múlnom az ő képzeletüket.

Egyáltalán nem mindegy, hogy milyen az az energiaszint, amivel a színpadra állok és mennyire sikerül elérnem azt, hogy megfagyjon a levegő.

Oliver_2023100577of116-092508.jpg

Pásztor Ádám az Oliver! című előadásban (Fotó/Forrás: Juhász Éva / Pesti Magyar Színház)

Mit tanultál vagy éppenséggel mit kaptál ettől a szereptől? Van-e olyan dolog, amit megváltoztatott benned?

Nagyon hálás vagyok ezért a szerepért, mert a komfortzónámon kívül esik, és pont ezért színészileg is nagy kihívás. Ez fontos lépés annak érdekében, hogy ne legyek beskatulyázva egy-egy szerepkörbe, hanem betöltsem azt a funkciót, ami egy színésznek a feladata, ha egy ilyen szerep megtalálja, hogy próbálja a tőle telhető legjobban megoldani és hitelesen színpadra vinni. Nagyon jó visszajelzéseket kaptam, hogy nem tudtak ebben a szerepben elképzelni és hogy megleptem őket a szó pozitív értelmében. Az ilyen feladatok által tudok igazán fejlődni és jobban elmélyülni a hivatásomban. Fontos állomásként fogok erre a lehetőségre tekinteni a szakmai pályámon.

Szerző: Farkas Kitti

Támogatott tartalom

Fejléckép: Pásztor Ádám az Oliver! című előadásban (Fotó/Forrás: Juhász Éva / Pesti Magyar Színház)

hírlevél

A kultúra legfrissebb hírei, programajánlók és exkluzív kedvezmények minden csütörtökön a Fidelio hírlevelében

Legolvasottabb

Színház

Átadták a Szemle Plusz díjait, a Gyévuska a legjobb előadás, a Fidelio különdíját Martinkovics Máté nyerte

Pótszékes teltházakkal zajlott le idén a Szemle Plusz színházi fesztivál a Városmajori Szabadtéri Színpad szervezésében. Az augusztus végi seregszemle díjaiért tizenkét előadás szállt versenybe, a díjkiosztót szeptember 13-án tartották a Kristály Színtérben.
Vizuál

KÉP-regény: A telefonhívás

A Fidelio sorozatában hétről-hétre új fotóját – és annak történetét – osztja meg velünk a Morphoblog szerzője, morpho, azaz Hegedűs Ákos. Ezúttal Sztankay István halálának tizedik évfordulója alkalmából eleveníti fel egy több mint húsz évvel ezelőtti, korareggeli telefonhívás emlékét. 
Plusz

„A hiány elválaszthatatlan a jelenléttől” – beszélgetés a PLACCC Fesztivál két alkotójával

Az augusztus 30. és szeptember 21. között zajló PLACCC Fesztivál programjában szerepel Bogdana Kosmina ukrán vizuális művész és építész helyspecifikus installációja, valamint Rita Hoofwijk holland színházi alkotó köztéri részvételi előadása.
Vizuál

Harminchárom napig forog Freund Ádám taxis hiénákról szóló filmje

Várhatóan 2025 végére készül el a rendező első nagyjátékfilmje, a Hiénák, amelynek stábja a következő időszakban Budapest több helyszínén is felbukkan majd. Az alkotók sok humorral átszőtt filmdrámát ígérnek a nézőknek. 
Könyv

Beleolvasó – Iglódi Csaba: Az ígéret szép szó

Ki vagy te valójában, Késmárki Bertalan? – erre a kérdésre talán még maga az érintett sem tud válaszolni. Iglódi Csaba kiváló alapanyagból gyúrja meg hősét, majd visszanyúl a kalandregény műfajához, és a közepébe állítja őt.

Nyomtatott magazinjaink

Ezt olvasta már?

Színház videó

„Milyen jövőt építünk így?” – erős videóban áll ki a gyermekekért és az oktatásért a Radnóti Színház

A videóban megjelenik Erdős Virág József Attila-díjas költő, író is, akinek Szóljatok című, ikonikus versét mondják el a művészek.
Színház hír

Átadták a Szemle Plusz díjait, a Gyévuska a legjobb előadás, a Fidelio különdíját Martinkovics Máté nyerte

Pótszékes teltházakkal zajlott le idén a Szemle Plusz színházi fesztivál a Városmajori Szabadtéri Színpad szervezésében. Az augusztus végi seregszemle díjaiért tizenkét előadás szállt versenybe, a díjkiosztót szeptember 13-án tartották a Kristály Színtérben.
Színház hír

Öt fiatal művészt ismertek el Junior Prima Díjjal színház-, film- és táncművészet kategóriában

2024-ben tizenhatodik alkalommal adták át a Junior Prima Díjat színház-, film- és táncművészet kategóriában, a mostani jutalmazottakkal együtt eddig már 116 fiatal magyar tehetségnek ítélték oda az elismerést.
Színház interjú

Ujj Mészáros Károly: „A színházi neveletlenségem nagyon nagy szabadságot ad”

A Gyerekek és az Apróbetűs szerelem után ismét a Rózsavölgyi Szalonban rendezett Ujj Mészáros Károly. Olivier Dutaillis kortárs francia szerző Albert és Charlie című friss darabját vitte színpadra Epres Attila, Pál András és Nagy Dóra szereplésével. A bemutató után beszélgettünk vele.
Színház ajánló

IMeFeszt – független színházi fesztivállal jelentkezik Erzsébetváros

Szeptember 12. és 15. között, négy napon keresztül várja az I. Instant Mecenatúra Fesztivál a Gólem Színházban és a Robotban mindazon látogatókat, akik érdeklődnek a VII. kerület színes, független színházi kultúrája iránt.