Színház

Pásztor Ádám: Egyáltalán nem mindegy, hogy milyen az az energiaszint, amivel a színpadra állok

2023.10.18. 09:25
Ajánlom
Pásztor Ádám, a Pesti Magyar Színház társulatának tagja számos ikonikus zenés darabban látható, az idei évadban tizenegy produkcióban alakít főszerepet. A színpadon általában hősszerelmeseket, vezetőket, igazi pozitív karaktereket formál meg. Látható például Hosszúként a Valahol Európában, de ő kapta meg Harun szerepét is az Ezeregy éjszaka című új World musicalban, aminek budapesti ősbemutatója 2023. november 3-án lesz a Magyar Színházban. A teátrum vezetősége az idei évadban egy újabb izgalmas szerepben gondolt Ádámra; az Oliver! című előadásban, a produkció rosszfiúja, Bill Sikes szerepében debütált október 6-án. Az új szerepek kapcsán beszélgettünk Ádámmal a karakterformálásról, az antihősök igazságáról és saját tapasztalatairól.

Az alábbi cikk szponzorált tartalom, nem a Fidelio szerkesztőségének tagjai írták.

Az idei évadban tizenegy produkcióban láthatnak főszerepben. Ezek közül az egyik új bemutatód az Ezeregy éjszaka, amiben Harunt alakítod. Összetett és sokoldalú ez a szerep. Mesélnél erről egy kicsit?

Harún a darab folyamán nagyon rögös utat jár be, és itt nemcsak az őt érő kalandokra gondolok, hanem a lelki megpróbáltatásokra is. Akkor igazán szerencsés valaki, ha ezeket az akadályokat nem egyedül kell legyűrnie, és ez Harún esetében is igaz. Minden helyzetben ott van mellette Ali, aki támogatja, tanítja. A darab elején egy trónjától megfosztott arrogáns király, majd ahogy fokozatosan haladunk a történetben, egyre komolyabb tanításokat kap az élettől, és ezáltal rákényszerül arra, hogy máshogy lássa a világot.

Október 6-án volt az Oliver! című előadás új beállóinak premierre a Magyar Színházban, ahol Bill Sikes szerepében debütáltál. Bill kimondottan egy „rossz alak”, téged viszont nagyon ritkán lehet negatív karakterben látni. Hogyan készültél erre a szerepre?

Ami a külsőmet illeti, elkezdtem szakállat növeszteni, ami szörnyen zavart, és alig vártam, hogy megborotválkozhassak. De a viccet félretéve távolról indultam. Próbáltam megérteni egy olyan embert, aki a tekintélyét és a státuszát csak az erőszak eszközével, a megfélemlítéssel képes fenntartani, viszont azt mesterien űzi, hiszen itt nem csupán fizikalitásról van szó, hanem lelki presszióról is. Mindenkinek megtalálja a gyengepontját és oda viszi be a halálos döfést. Végül ő sem menekülhet a sorsa elől.

Teljesen távol áll tőlem ez a karakter, és pont ettől volt izgalmas megformálnom.

Mindamellett egy teljesen más testtudatot is igényel, lassabb, megfontoltabb mozgást, ami sokszor kiszámíthatatlan, erőszakos mozdulatba torkollik, ellentmondást nem tűrve. 

Oliver_2023100689of91-092507.jpg

Pásztor Ádám az Oliver! című előadásban (Fotó/Forrás: Juhász Éva / Pesti Magyar Színház)

Hogyan lehet felépíteni az ő karakterét úgy, hogy te csak a történet második felében szerepelsz?

Az előadás kezdésekor már jelmezben vagyok, teljes készültségi állapotban, mint aki bármelyik percben színpadra léphet. Ez például nekem nagyon sokat segít a ráhangolódásban, hiszen eleve a smink és a jelmez már megváltoztatja a külsőmet, és így jobban le tudok válni a civil énemről. A többi része pedig már egy láthatatlan, belső készülődés a szerepre. Próbálok befele figyelni, átgondolni jelenetről jelenetre a szerepet és ténylegesen felkészülni lelkileg a színpadra lépésre. Nehéz dolgom van abból a szempontból, hogy a nézőkben kialakulhat egy prekoncepció a szereppel kapcsolatosan, hiszen ők az első felvonásban már hallanak Billről, és így

a második felvonásban az első megjelenésemmel felül kell múlnom az ő képzeletüket.

Egyáltalán nem mindegy, hogy milyen az az energiaszint, amivel a színpadra állok és mennyire sikerül elérnem azt, hogy megfagyjon a levegő.

Oliver_2023100577of116-092508.jpg

Pásztor Ádám az Oliver! című előadásban (Fotó/Forrás: Juhász Éva / Pesti Magyar Színház)

Mit tanultál vagy éppenséggel mit kaptál ettől a szereptől? Van-e olyan dolog, amit megváltoztatott benned?

Nagyon hálás vagyok ezért a szerepért, mert a komfortzónámon kívül esik, és pont ezért színészileg is nagy kihívás. Ez fontos lépés annak érdekében, hogy ne legyek beskatulyázva egy-egy szerepkörbe, hanem betöltsem azt a funkciót, ami egy színésznek a feladata, ha egy ilyen szerep megtalálja, hogy próbálja a tőle telhető legjobban megoldani és hitelesen színpadra vinni. Nagyon jó visszajelzéseket kaptam, hogy nem tudtak ebben a szerepben elképzelni és hogy megleptem őket a szó pozitív értelmében. Az ilyen feladatok által tudok igazán fejlődni és jobban elmélyülni a hivatásomban. Fontos állomásként fogok erre a lehetőségre tekinteni a szakmai pályámon.

Szerző: Farkas Kitti

Támogatott tartalom

Fejléckép: Pásztor Ádám az Oliver! című előadásban (Fotó/Forrás: Juhász Éva / Pesti Magyar Színház)

hírlevél

A kultúra legfrissebb hírei, programajánlók és exkluzív kedvezmények minden csütörtökön a Fidelio hírlevelében

Legolvasottabb

Klasszikus

Nyílt hétvégével ünnepli százötvenedik születésnapját a Zeneakadémia

November 8–9-én ingyenes programkavalkád várja az érdeklődőket a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem főépületében rendezett nyílt hétvégén, az intézmény a 150. évfordulóját pedig november 14-én nagyzenekari esttel, másnap Liszt-maratonnal ünnepli.
Színház

Nagy Viktor: „Az ország legjobb vidéki színházát kell újra felépíteni”

Hivatalosan szeptember végén nevezték ki a kaposvári színház vezetőjének Nagy Viktor színművészt. Az igazgató a legendás Babarczy-éra alatt, pályakezdőként került a Csikybe – a teátrumhoz fűződő múltjáról és jövőbeli terveiről kérdeztük. Interjú.
Klasszikus

Sztárénekesek és világhírű kórus csatlakoznak a Fesztiválzenekar karácsonyi koncertjéhez

A következő hónapokra is számos koncertkülönlegességet tartogat az együttes, csúcspontként pedig december 26-án Bach Karácsonyi oratóriumát adják elő, parádés szereposztással.
Könyv

Különleges francia irodalmi díjjal ismerték el Nádas Pétert

A Prix Médicis nevű rangos elismerés hírhedten szigorú zsűrije egy kifejezetten a magyar szerzőt és művét elismerő, ebből az alkalomból létrehozott különdíjjal jutalmazta a Világló részletek francia nyelvű kiadását.
Klasszikus

Alina Ibragimova hegedűművész koncertje szépíti meg az adventi várakozást

A Fesztivál Akadémia Budapest tizedik, jubileumi évében különleges, ünnepi koncerttel örvendezteti meg a közönséget december 13-án a Zeneakadémia Nagytermében. Az est vendége a varázslatos hegedűművész, Alina Ibragimova.

Nyomtatott magazinjaink

Ezt olvasta már?

Színház ajánló

Csíkszereda Miskolcra megy − jön a Határtalan Napok

Novemberben ismét egy határon túli város művészetét hozza el a közönségnek a Miskolci Nemzeti Színház. A Határtalan Napok meghívottja ezúttal Csíkszereda lesz, az erdélyi vendégek a színházi előadások mellett kiállítással és könyvbemutatóval is készülnek.
Színház kritika

Horrorjáték Szegeden – A Patkányfogó Projekt

A Patkányfogó Projekt különleges vállalkozás: a klasszikus mese itt már nem gyerekeknek szól – hanem azoknak, akik nem félnek kimerészkedni a patkány járta hamelni utcákra, ahol a valóság és a fantázia összemosódik. Kritika a szegedi bábelőadásról.
Színház hír

Lipics Zsolt vezetheti tovább a pécsi színházat

A Pécsi Nemzeti Színház jelenlegi igazgatójának újabb öt évre szavazott bizalmat a közgyűlés. A zárt ülésen egyhangú döntés született, a városvezetés és az ellenzéki képviselők többsége is támogatta kinevezését. 
Színház hír

Színpadra viszi a Csengetett, Mylord?-ot az Orlai Produkció

A tervek szerint 2026 februárjában mutatja be Csengetett, Mylord?-előadását az Orlai Produkció. A Magyarországon évtizedes népszerűségnek örvendő sitcom először kerül a deszkákra.
Színház hír

Crespo Rodrigo marad a tatabányai színház igazgatója 2030-ig

A tatabányai Jászai Mari Színház 2010-ben kinevezett igazgatója, Crespo Rodrigo ismét elnyerte a tatabányai városvezetés bizalmát: 2030-ig vezetheti a Jásza Mari Színházat.